Skip to content

Text, photo, 360 photo, photo album, slideshow, video, live video, poll, hyperlink, carousel, canvas… Ukoliko niste administrator ili editor nijedne Facebook business stranice, možda pretpostavljate, a možda i nemate predstavu na šta se odnosi prethodno nabrajanje. Bez brige, saznaćete u nastavku teksta.

Profesionalna optimizacija društvenih mreža (u ovom slučaju, velikog brata svih društvenih mreža, Facebook-a, kako mi volimo da kažemo) zahteva dobro razumevanje same platforme, njenog algoritma, psihologije društvenih mreža, korisnika, kao i svih mogućnosti objavljivanja sadržaja, kako bi se na adekvatan način pristupilo realizaciji isplanirane strategije, kroz kreiranje i plasiranje kvalitetnog sadržaja.

Kako vreme prolazi, sve je više različitih opcija objavljivanja sadržaja na Facebook-u i nabrajanje sa početka ovog teksta se upravo odnosi na te opcije. 

Hyperlink ili Carousel

U ovom blogu nećemo prolaziti kroz sve opcije, već napraviti komparaciju onih načina objavljivanja koji se najviše koriste za website traffic, odnosno za dovodjenje korisnika na sajt. 

To su Hyperlink i Carousel.

Pre nego što nastavimo sa značenjem ovih pojmova i odgovorom na pitanje da li je bolje koristiti hyperlink ili carousel, treba napomenuti sledeće:

  • Korišćenjem Facebook Business Manager-a, mogućnosti za website traffic su dosta veće i toj temi se možemo posebno posvetiti u nekom od narednih blogova. 
  • Facebook je samo jedan od velikog broja različitih sajtova, koji ima za cilj što duže zadržavanje korisnika na sajtu. Upotrebom objava poput hyperlinka i carousela, korisnici odlaze sa sajta. Iz tog razloga, organski doseg ovakvih objava je manji.

Kada to znamo, potrebno je znati kako iskoristiti hyperlink ili carousel na najbolji mogući način. Ono što je najbitnije, treba napraviti interesantan dizajn vizuala, copy (opis objave) i CTA (call to action) i tako privući korisnike koji će pokrenuti interakciju, kako bi objava bila prepoznata od strane Facebook algoritma kao “interesantna” za korisnike.

Šta je hyperlink, a šta carousel?

Putem hyperlinka Facebook omogućava korisnicima da ostvare vezu sa drugim sadržajem na Internetu, tačnije da ih odvede na drugi web sajt, klikom na fotografiju koja je povučena sa tog sajta. Drugi web sajt će se otvarati u novom prozoru, ukoliko ste za računarom ili u okviru aplikacije, ukoliko ste na mobilnom telefonu. Kod tablet uredjaja se ovo takodje razlikuje u zavisnosti od toga da li je pristupljeno Facebook-u preko aplikacije ili putem nekog pretraživača.

Otvaranjem hyperlink-ova u okviru aplikacije, Facebook je obezbedio zadržavanje korisnika na platformu, dok je sa druge strane omogućio korisniku da pristupi drugoj web stranici.

Carousel pruža istu mogućnost kao i hyperlink, uz prednost korišćenja većeg broja različitih fotografija i različitih hyperlink-ova. Šta to tačno znači?

Ukoliko imate npr. 6 različitih proizvoda ili vrsta usluga, možete u jednoj carousel objavi iskoristiti 6 različitih URL-ova.

Ili ukoliko se npr. bavite pravljenjem kuhinjskih recepata. Napravili ste odličan blog sa receptom i odličnim fotografijama i želite da privučete korinika na vaš sajt tako što ćete predstaviti ceo ili deo postupka pravljenja tog kolača ili torte. To se može uraditi uz pomoć carousel objave.

I tako dalje. Mogućnosti su brojne.

Koja od ovih opcija daje bolji rezultat?

Kako bi algoritam prepoznao objavu kao vrednu za korisnika i dodelio joj veći reach, potrebno je napraviti odličan dizajn vizuala, copy i CTA i na taj način privući korisnika da klikne. S obzirom da obična hyperlink objava pruža mogućnost postavljanja samo jedne fotografije i da je pažnja korisnika na društvenim mrežama veoma rasuta, hyperlink objava se mora na neki način izdvajati od drugih. 

 

Kako to da ostvarim?

Tako što ćete, kada je god to moguće, u odabiru hyperlink ili carousel, odabrati da napravite carousel.

Analitike pokazuju da broj klikova kod carousel objava može biti čak i duplo veći u poredjenju sa običnim hyperlink objavama. Razlog tome leži u osvajanju pažnje korisnika ovim tipom objave jer je korišćenje carousel objava dosta manje u odnosu na hyperlink objave. Pa tako, u moru objava koje korisnik konzumira na news feed-u,  carusel objave privlače pažnju, više su primećene i ostvaruju veći broj klikova, što je i glavni cilj.

Ukoliko želite da saznate još informacija o različitim tipovima objava na Facebook-u i na koje sve načine možete povećati posećenost na vašem sajtu, budite slobodni da nas kontaktirate.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.