Skip to content

Text, photo, 360 photo, photo album, slideshow, video, live video, poll, hyperlink, carousel, canvas… Ukoliko niste administrator ili editor nijedne Facebook business stranice, možda pretpostavljate, a možda i nemate predstavu na šta se odnosi prethodno nabrajanje. Bez brige, saznaćete u nastavku teksta.

Profesionalna optimizacija društvenih mreža (u ovom slučaju, velikog brata svih društvenih mreža, Facebook-a, kako mi volimo da kažemo) zahteva dobro razumevanje same platforme, njenog algoritma, psihologije društvenih mreža, korisnika, kao i svih mogućnosti objavljivanja sadržaja, kako bi se na adekvatan način pristupilo realizaciji isplanirane strategije, kroz kreiranje i plasiranje kvalitetnog sadržaja.

Kako vreme prolazi, sve je više različitih opcija objavljivanja sadržaja na Facebook-u i nabrajanje sa početka ovog teksta se upravo odnosi na te opcije. 

Hyperlink ili Carousel

U ovom blogu nećemo prolaziti kroz sve opcije, već napraviti komparaciju onih načina objavljivanja koji se najviše koriste za website traffic, odnosno za dovodjenje korisnika na sajt. 

To su Hyperlink i Carousel.

Pre nego što nastavimo sa značenjem ovih pojmova i odgovorom na pitanje da li je bolje koristiti hyperlink ili carousel, treba napomenuti sledeće:

  • Korišćenjem Facebook Business Manager-a, mogućnosti za website traffic su dosta veće i toj temi se možemo posebno posvetiti u nekom od narednih blogova. 
  • Facebook je samo jedan od velikog broja različitih sajtova, koji ima za cilj što duže zadržavanje korisnika na sajtu. Upotrebom objava poput hyperlinka i carousela, korisnici odlaze sa sajta. Iz tog razloga, organski doseg ovakvih objava je manji.

Kada to znamo, potrebno je znati kako iskoristiti hyperlink ili carousel na najbolji mogući način. Ono što je najbitnije, treba napraviti interesantan dizajn vizuala, copy (opis objave) i CTA (call to action) i tako privući korisnike koji će pokrenuti interakciju, kako bi objava bila prepoznata od strane Facebook algoritma kao “interesantna” za korisnike.

Šta je hyperlink, a šta carousel?

Putem hyperlinka Facebook omogućava korisnicima da ostvare vezu sa drugim sadržajem na Internetu, tačnije da ih odvede na drugi web sajt, klikom na fotografiju koja je povučena sa tog sajta. Drugi web sajt će se otvarati u novom prozoru, ukoliko ste za računarom ili u okviru aplikacije, ukoliko ste na mobilnom telefonu. Kod tablet uredjaja se ovo takodje razlikuje u zavisnosti od toga da li je pristupljeno Facebook-u preko aplikacije ili putem nekog pretraživača.

Otvaranjem hyperlink-ova u okviru aplikacije, Facebook je obezbedio zadržavanje korisnika na platformu, dok je sa druge strane omogućio korisniku da pristupi drugoj web stranici.

Carousel pruža istu mogućnost kao i hyperlink, uz prednost korišćenja većeg broja različitih fotografija i različitih hyperlink-ova. Šta to tačno znači?

Ukoliko imate npr. 6 različitih proizvoda ili vrsta usluga, možete u jednoj carousel objavi iskoristiti 6 različitih URL-ova.

Ili ukoliko se npr. bavite pravljenjem kuhinjskih recepata. Napravili ste odličan blog sa receptom i odličnim fotografijama i želite da privučete korinika na vaš sajt tako što ćete predstaviti ceo ili deo postupka pravljenja tog kolača ili torte. To se može uraditi uz pomoć carousel objave.

I tako dalje. Mogućnosti su brojne.

Koja od ovih opcija daje bolji rezultat?

Kako bi algoritam prepoznao objavu kao vrednu za korisnika i dodelio joj veći reach, potrebno je napraviti odličan dizajn vizuala, copy i CTA i na taj način privući korisnika da klikne. S obzirom da obična hyperlink objava pruža mogućnost postavljanja samo jedne fotografije i da je pažnja korisnika na društvenim mrežama veoma rasuta, hyperlink objava se mora na neki način izdvajati od drugih. 

 

Kako to da ostvarim?

Tako što ćete, kada je god to moguće, u odabiru hyperlink ili carousel, odabrati da napravite carousel.

Analitike pokazuju da broj klikova kod carousel objava može biti čak i duplo veći u poredjenju sa običnim hyperlink objavama. Razlog tome leži u osvajanju pažnje korisnika ovim tipom objave jer je korišćenje carousel objava dosta manje u odnosu na hyperlink objave. Pa tako, u moru objava koje korisnik konzumira na news feed-u,  carusel objave privlače pažnju, više su primećene i ostvaruju veći broj klikova, što je i glavni cilj.

Ukoliko želite da saznate još informacija o različitim tipovima objava na Facebook-u i na koje sve načine možete povećati posećenost na vašem sajtu, budite slobodni da nas kontaktirate.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top