Skip to content

Važno je da pažljivo odabirate slike. Slika koja nije povezana sa sadržajem na stranici biće zbunjujuća za korisnika, a slika koja je zamagljena ili loše obrezana samo će učiniti vašu stranicu lošom i neprofesionalnom. Proverite da svaka slika koju koristite ima jasan odnos prema onome što se nalazi na stranici i da izgleda dobro.

Optimizacija slika za web i SEO

Slike su veoma važne u nastojanju da vaš sadržaj bude pristupačan i privlačan za korisnike, i stoga je optimizacija slika za web jedan od veoma važnih faktora SEO-a. Optimizacija slika je proces kreiranja i isporuke visokokvalitetnih slika u idealnom formatu, veličini i rezoluciji kako bi se povećao angažman korisnika. Takođe uključuje precizno obeležavanje slika tako da ih pretraživači mogu pročitati i razumeti kontekst stranice.

Kao prvo slike pretraživačima daju važne kontekstualne informacije. Drugo, optimizovane slike ubrzavaju učitavanje stranica, što povećava angažman korisnika i rangiranje u pretraživačima.

Morate biti oprezni da ne upotrebljavate slike na koje nemate prava, ali na mreži možete pronaći puno resursa koji pružaju besplatne slike koje kompanije mogu da koriste. Freepik.com, Pixabay.com samo su neki od sajtova sa kvalitetnim besplatnim slikama. 

Prilagodite veličinu slika

Prema istraživanjima slike u proseku čine 21% ukupne težine web stranica. Pošto slike troše više bajtova nego bilo koji drugi deo sajta, njihova veličina definitivno utiče na performanse. Ako smanjite veličinu slika bez umanjivanja njihovog kvaliteta, vreme učitavanja stranica se poboljšava, a samim tim i iskustvo posetilaca sajta.

Velike slike usporavaju sajt što utiče na loše korisničko iskustvo. Ako navedemo da kašnjenje u učitavanju sajta od jedne sekunde dovodi do pada konverzija od 7%, a da oko 40% ljudi napusti sajt kojem je potrebno više od tri sekunde da se učita, onda svakako postaje jasnije zašto je optimizacija slika za web važna.

Veličina slike i veličina datoteke nisu ista stvar. Veličina slike odnosi se na dimenzije slike (npr. 1024 do 680 piksela). Veličina datoteke je količina prostora koja je potrebna za njeno skladištenje na server (npr. 350 kilobajta).

Slike veće rezolucije i većih dimenzija znatno usporavaju učitavanje stranice. Optimizacija slika za web zahteva smanjivanje veličine datoteka, kako bi mogle dobro da funkcionišu na web-u. Važno je odabrati i odgovarajući format fotografije. PNG, JPEG i GIF su popularni formati i svaki ima svoje prednosti. Odaberite odgovarajući format u zavisnosti od potreba.

Kako najbolje prilagoditi veličinu

Postoje brojni alati koji nam omogućavaju da zvršimo ovaj posao. Važno je pri optimizaciji slika za web voditi računa o pravom odnosu kompresije i očuvanju kvaliteta slike. U idealnom slučaju, trebalo bi da eksperimentišete sa vrstama datoteka i stopama kompresije da biste videli šta najbolje funkcioniše za svaku sliku. Mnogi alati za uređivanje slika, pre svega Adobe Photoshop, imaju opciju „save for the web“, koja automatski minimizira veličinu datoteke uz optimizaciju kvaliteta slike.

Ukoliko niste vični korišćenju Photoshop-a ili nemate nekoga da to uradi za vas, postoje brojni kvalitetni alati koji mogu da pomognu pri ovom poslu. Naša preporuka je alat za kompresovanje fotografija tinypng.com.

Još jedna od opcija koja pomaže sa problemom fotografija na sajtu je korišćenje CDN-a (content delivery network). CDN predstavlja mrežu servera raspoređenih na različitim geografskim lokacijama, čime se omogućuje kraći period odgovaranja na zahteve, a samim tim i brže učitavanje sajta. Google-ov CDN se nalazi na sledećoj adresi. Postoje brojne ponude CDN-a, a pored Google-ovog neki od poznatijih su Cloudfare, Cachefly, Keycdn

Pažljivo imenujte slike

Odabir pravog imena datoteke važan je za SEO sajta i za rangiranje rezultata pretraživanja slika. Pre otpremanja bilo koje slike, dodelite datoteci relevantan naziv u koji će biti uključene adekvatne ključne reči. Imena datoteka trebaju imati smisla i za pretraživače i za ljude.

Alt text odnosno alternative text, ili kako se najčeše zovu alt tags, se koriste da opišu izgled i funkciju slike na stranici. Njihova namena je višestruka. Na prvom mestu osobe sa oštećenim vidom će koristeći čitače ekrana čuti šta se nalazi na slici. Potom ukoliko iz nekog razloga slika ne može da se učita na sajtu, umesto nje se izbacuje ovaj tekst koji opisuje šta se nalazi na slici. I ništa manje važno ukazuju pretraživačima na to šta se tačno nalazi na slici, pomažući na taj način da se slika pravilno indeksira (omogućavajući da se slika prikazuje prilikom određene pretrage, tj. pretrage određenih ključnih reči).

Dodajte slike u Sitemap

Google ohrabruje vlasnike sajtova da im pošalju Sitemap kako bi im pomogli da bolje indeksiraju vaše stranice i dodaju ih u indeks. Takođe vam omogućavaju da slike uključite u svoj Sitemap ili napravite zasebni sitemap za sliku koji ćete poslati.

Ako koristite WordPress, postoje plugin-ovi koje možete koristiti da biste generisali Sitemap za slike, kao što je Google XML Sitemaps za slike. Davanjem Google-u jasnih informacija o slikama na sajtu, povećavate verovatnoću da se one pojave u Google rezultatima pri pretraživanju slika.

Digitizer je tu da otkloni sve Vaše nedoumice i uputi vas šta je dobar digitalni marketing. Konataktirajte nas već danas.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top