Kao i prethodnih godina, Google objavljuje izveštaj sa najtraženijim pojmovima i trendovima u pretrazi. Liste…
Ako se bavite kopirajtingom, svaka reč koju napišete ima neko značenje. O svakoj rečenici pažljivo razmišljate. Vraćate se na neke rečenice više puta da biste ih izmenili, jer shvatite da ipak “ovako zvuče bolje”. Pored mnogobrojnih tehnika i stilova pisanja postoji nešto što vas izdvaja od drugih, a to je vaš stil pisanja, vaš način da se obratite publici.
Šta je direct response kopirajting?
Direct response kopirajting podrazumeva pisanje teksta koji za cilj ima dobijanje trenutnog odgovora od kupca. Bilo koji tekst koji je napisan tako da se obraća direktno kupcu i navodi ga na kupovinu koju će izvršiti odmah je direct response copy odnosno tekst koji zahteva trenutan odgovor odnosno trenutnu akciju. Ovakve vrste tekstova su najplaćenije. Direct response tekstovi obično imaju dužu formu. Što više kažete, više ćete prodati! (The more you tell, the more you sell!)

Šta je potrebno da biste napisali ovakav tekst?
Ono što ćete prvo uraditi kod pisanja ovakvog teksta je detaljno istraživanje tržišta i kupaca, kojima je u stvari i namenjen tekst. Naravno da morate znati sve o proizvodu o kome pišete (baš sve!), a to ćete saznati od ljudi koji taj proizvod prave. Pored informacija koje ste dobili od proizvođača, potrebno da još istražujete sami o tom proizvodu. Istražite konkurenciju, pronađite sve izvore, čitajte forume, nađite već postojeće kritike i pohvale ljudi koji su kupili taj proizvod i sve ostalo što postoji napisano o tom proizvodu, a zatim krenite u istraživanje buyer persona-e odnosno potencijalnog kupca.
Ovo je najvažniji deo vašeg istraživanja. To znači da morate znati kakva je osoba koja bi kupila taj proizvod, šta voli, čega se plaši, šta je muči, čime se bavi i šta radi u slobodno vreme. Kada dobro upoznate potencijalnog kupca, možete ga razumeti i poistovetiti se sa njim. Naravno da su veće šanse da neko kupi određeni proizvod ako im on pruža rešenje nekog problema. Pođite od sebe i razmislite o tome šta vas lično navodi na kupovinu.
Šta proizvod čini tako posebnim?
Smislite dobar naslov, jer naslov je prvo što privlači pažnju čitaoca, a ostatak teksta je tu da zadrži njegovu pažnju.

Zainteresujte svoje čitaoce na način koji najbolje odgovara proizvodu o kome pišete. Ne postoji univerzalna formula za ovo. Znate to već ako se bavite kopirajtingom. Na kraju svakog teksta vam je potreban dobar CTA, odnosno poziv na akciju koja će uslediti odmah.
Mušterija je uvek u pravu (čak i kada nije)
Imajte ovo u vidu kada pišete ovakav tekst. Obraćajte se direktno jednoj osobi, dok se u isto vreme obraćate hiljadama. Usmerite pažnju vašeg potencijalnog kupca na iskustvo koje će doživeti ako kupi proizvod koji nudite, pre nego na sam proizvod. Ne dosađujte ljudima iznoseći nepotrebne detalje o proizvodu o kome pišete.
Ponudite nešto što stvarno vredi, a to je iskustvo ili trenutak koji se pamti. Ljudi se sećaju zalaska sunca i osobe koja je bila sa njima, a ne onoga šta su imali obučeno u tom trenutku.
Zato, ako NJOJ prodajete plavu letnju haljinu, ponudite uz nju taj jedan magični, letnji zalazak sunca na moru, koga će se ONA sećati celog života. Ako NJEMU prodajete žuti Ferari ponudite uz njega širok autoput koji ga vodi do prijatelja koji su u vikendici na jezeru i čekaju samo NJEGA.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Ana Korolija – Senior Copywriter @Digitizer