Kao i prethodnih godina, Google objavljuje izveštaj sa najtraženijim pojmovima i trendovima u pretrazi. Liste…
Ako se bavite pisanjem ili kopirajtingom, sigurno ste se više puta zapitali da li je tekst koji pišete dobar. Postoje određene formule koje mogu da usmeravaju naše pisanje u dobrom pravcu, ali ne postoji čarobni štapić. Ipak postoje faktori obavezno treba uzeti u razmatranje.
Koja li je tajna dobrog teksta?
Šta je potrebno da bi se jedan tekst smatrao dobrim?
Dobar naslov
Prvi utisak je važan. Naslov je prva stvar koju će vaši čitaoci primetiti. On nam govori o čemu se radi u tekstu. Odmah ovde, čitajući naslov, mi odlučujemo da li ćemo čitati neki tekst ili ne. Zato naslovu posvetite posebnu pažnju.
Pišite jednostavno i razumljivo
Pišite kratke, jasne i razumljive rečenice. Nemojte koristiti mnogo stručnih reči i izraza, ako već postoji jednostavniji način da nešto objasnite. Reči su vaš alat, zato ih pažljivo birajte.
Napravite od dosadne teme zanimljivu
Da, znamo da je ovo lakše reći nego uraditi, ali ne biste verovali koliko zanimljiv tekst može da se napiše na temu koja vam i ne zvuči toliko interesantno. Probajte da izmislite lik za vaš tekst, neka on priča svoju priču. Ubacite malo humora, naravno, ako imate prostora za tako nešto. Ako pišete o nekom proizvodu, pišite o problemu koji on može da reši. Iznenadite vaše čitaoce, tako što ćete im otkriti nešto što nisu znali. Pokažite im kako na kreativan način mogu da reše neki manji problem.
Ne pišite predugačke tekstove
Ljudi nemaju vremena da čitaju predugačke tekstove, osim ako nisu izuzetno zainteresovani za temu o kojoj pišete. Bitnija stvar od ovoga je činjenica da ljudi ne vole da čitaju predugačke tekstove. Naravno da ćete morati da napišete malo duži tekst ako, na primer, pišete o proizvodu za koji morate navesti više detalja. Ovde ne govorimo o tome da je nekoliko rečenica bolje od neke standardne dužine teksta, ali nemojte da dozvolite da se ljudi “izgube” čitajući vaš tekst, da na kraju čitanja ne znaju o čemu se u tekstu zapravo radi i “šta je pisac hteo da kaže”.
Ostavite čitaocima nešto za razmišljanje
Dobar tekst je onaj o kome ljudi razmišljaju neko vreme pošto su ga pročitali. Ako ste uspeli da zainteresujete čitaoce da saznaju više o temi o kojoj ste pisali, uspeli ste da napišete dobar tekst.
Kopirajting ne treba da bude prevara, manipulacija i pokušaj da ubedite ljude u nešto. Ono što čini dobar tekst je dobra priča, napisana sa empatijom. Pokažite vašem čitaocu da ga razumete, probajte da se stavite na njegovo mesto i napisaćete dobar tekst, bez obzira na koju temu pišete.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Ana Korolija – Senior Copywriter @Digitizer