skip to Main Content

Apple je uvek prednjačio kada su u pitanju načini za zaštitu podataka i privatnost korisnika. Uz iOS 14, vlasnicima iPhone-a i iPad-a se daje još veća kontrola nad njihovim podacima. Verovatno i najveće promene se odnose na kontrolu praćenja koje zahtevaju da aplikacije bude transparentnije u vezi sa podacima koje prikupljaju o vama i načinom na koji se informacije koriste.

Apple-ovo ažuriranje platforme iOS 14 sigurno neće proći bez kontroverzi. Povećana privatnost korisnika stvorila je probleme u plasiranju oglasa na Apple mobilnim uređajima. Apple-ov iOS 14 predstavlja veliku reviziju u korisničkom iskustvu za mobilne uređaje. A najveća promena tek dolazi!

 

Nove sigurnosne procedure za iOS14

Nove procedure za iOS 14, koje su u Forbes-u označene kao „Facebook-ova i Google-ova najgora noćna mora“, odložene su za januar 2021. To će bar dati više vremena marketarima da se prilagode promenama, a čini se da će oni imati par poprilično zauzetih meseci.

Veliki sukob interesa Facebook-a i Apple-ovog iOS 14

Nova promena se ogleda u tome što će korisnici moći da saznaju kako ih svaka pojedinačna aplikacija prati i koje podatke prikuplja. Kao deo ovoga, korisnicima će biti jasno kada ih aplikacije pokušavaju pratiti preko različitih usluga, jer će korisnici dobiti obaveštenje u kome se kaže da „...određena aplikacija želi dozvolu da vas prati u aplikacijama i na web lokacijama u vlasništvu drugih kompanija. Vaši podaci će se koristiti za isporuku personalizovanih oglasa.“ Korisnicima će biti pružena mogućnost da praćenje prihvate ili odbiju. Zapitajte se da li bi ste vi dozvolili svako praćenje i dobićete odgovor zašto je ovo naišlo na oštro negodovanje u Facebook-u.

 

Veliko neslaganje u Facebook-u

Apple-ove promene će ograničiti vašu sposobnost da efikasno dosegnete, razumete i angažujete ljude na mobilnim uređajima i širom web-a. One će uticati na vašu sposobnost da razumete učinak, kontrolišete ko vidi vaše oglase i donosite utemeljene odluke o vašim budžetima za oglašavanje. Kako ove promene budu stupile na snagu, vremenom ćete možda videti opšti pad u performansama i personalizaciji oglasa, kao i povećanje cena.“

Programeri aplikacija mogu da vas prate dok koristite određene aplikacije i sajtove sa namerom da vam šalju ciljane oglase. Kao jedan od načina da kontrolišete koje aplikacije mogu, a koje ne mogu da prate vaše radnje, iOS 14 omogućuje postavku koja će vas pitati da li želite da vas određena aplikacija prati. Postoji čak i nova alatka ugrađena u iOS 14 i iPadOS 14 koja će omogućiti da uhvatite ukoliko neko pregleda vašu kameru ili mikrofon, a i vreme kada se svakoj aplikaciji omogućavao pristup celoj galeriji fotografija je iza nas.

Veliki sukob interesa Facebook-a i Apple-ovog iOS 14

Stoga je Facebook preuzeo korake u cilju objavljivanja svog mišljenja o Apple-ovoj novoj politici privatnosti promovišući banere na vrhu svoje iOS aplikacije. Baner upozorava korisnike iOS-a na predstojeće promene koje mogu uticati na način na koji korisnici pokreću oglase i stupaju u interakciju sa kupcima.

 

„Ne slažemo se sa Appleovim pristupom i rešenjem, ali ipak nemamo drugog izbora osim da pokažemo Appleov odziv. Ako to ne učinimo, blokiraće Facebook iz App Store-a, što bi samo dodatno naškodilo preduzećima i korisnicima koji se oslanjaju na naše usluge. Ne možemo preuzeti ovaj rizik u ime miliona preduzeća koja koriste našu platformu za rast.“

 

Baner će biti vidljiv kada korisnici otvore aplikacije kao što su Facebook Business Suite i Facebook Ads u iOS-u. Facebook u natpisu obaveštava korisnike o promenama proizvoda i smernica koje je Apple napravio, a koje mogu značajno uticati na način prikazivanja oglasa, merenja performansi i privlačenja kupaca. Takođe je ubačeno i dugme „Saznajte više“, koje korisnike preusmerava na post na blogu pod nazivom „Kako Apple-ove promene mogu značajno ograničiti vaše marketinške napore“.

 

Videćemo kakav će biti epilog ovih promena. Nema sumnje da će se odraziti na svet internet marketinga kakav smo do sada poznavali.

Veliki sukob interesa Facebook-a i Apple-ovog iOS 14

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer