Skip to content

Interni linkovi na web stranici su važni iz više razloga. Oni ukazuju pretraživačima na relevantnost stranica, odnos između stranica, kao i vrednost stranica. Interni linkovi su važni za što bolju strukturu web sajta, koji bi trebalo da ima jasnu hijerahiju od počitne strane, pa nadalje ka ostalim segmentima (stranicama) sajta. Najnoviji postovi na blogu će dobiti veću vrednost veze ako ih povežete sa početne stranice, a ne samo na stranici kategorije. I Google će brže pronaći nove postove ako su povezani sa početne stranice. Takođe sadržaj na sajtu za koji smatrate da je najznačajniji i da predstavlja osnovu vašeg sajta (cornerstone content – sadržaj koji je kamen temeljac) trebalo bi da ima i najveći broj internih linkova ka sebi. Interni linkovi će pomoći pretraživačima da dobiju informaciju  o tome koji sadržaj na sajtu je od najveće važnosti.

Koji sve interni linkovi postoje?

Interni linkovi mogu biti kontekstualni linkovi, navigacioni linkovi, taksonomijski… Kontekstualni linkovi su linkovi u tekstu koji vode ka drugom tesktu koji obrađuje sličnu temu ili konkretni pojam koji je linkovan ka njemu. Navigacioni linkovi su oni koji vode na glavnu navigaciju na sajtu, poput početne strane ili neke druge veće sekcije na sajtu. Ovi linkovi omogućavaju lakšu navigaciju na sajtu i pružaju bolje korisničko iskustvo. Taksinomijski linkovi su oni koji vode ka kategorijama i tagovima što pomaže Googleu da razume strukturu vašeg sajta (bloga) i takođe pomaže čitaocima da lakše pronađu srodne postove.

Dobra struktura važna za SEO

Dobra struktura sajta ima najmanji mogući broj linkova između početne stranice i svake druge stranice na sajtu. Ovo je korisno jer omogućava da link equity teče kroz celokupni sajt, povećavajući tako potencijal za rangiranje svake pojedinačne stranice. Link equity ili link juice je naziv koji se koristi za faktor rangiranja na pretraživačima zasnovan na ideji da određeni linkovi prenose vrednost i autoritet sa jedne stranice na drugu. Ova vrednost zavisi od niza faktora. Link equity može se shvatiti kao prenos rangiranja stranice koja prelazi sa jednog linka na drugi. On može da se prenosi kako eksternim, ali i internim linkovima na sajtu. 

Pretraživači moraju da imaju pristup strukturi linkova koja se može indeksirati – strukturi koja omogućava spider-ima da pregledaju linkovane putanje, kako bi pronašli sve stranice na sajtu. Od najveće je važnosti da ova struktura bude što jednostavnija i jasnija. U suprotnom to će sprečavati mogućnost da se prikažu stranice navedene u indeksima pretraživača.

Šta su breadcrumbs?

Posebna oblast kada su u pitanju linkovi na web sajtu su breadcrumbs. Breadcrumbs je tekstualni deo na sajtu koji korisniku pruža informaciju o putanji kojom je došao do stranice na kojoj se trenutno nalazi. Time se pruža jasna slika hijerarhije sajta i trenutne pozicije na njemu. Breacrumbs olakšavaju navigaciju na sajtu i olakšavaju korisniku povratak na prethodne stranice. Takođe olakšavaju Google botovima da bolje razumeju strukturu sajta, što svakako ima pozitivan uticaj na SEO.

 

Naričito su korisni za sajatove sa složenom strukturom ili hijerarhijom kao što su e-commerce sajtovi. Na manjim sajtovima nisu previše potrebni, naročito ukoliko već imate sitemap XML i dobre navigacione linkove.

Danas se sve manje na sajt ulazi preko početne stranice. Ovo znači da bilo koji deo sajta može da bude ulazna tačka. Morate smisliti način da ove posetioce uputite u druge delove sajta, ukoliko odabrana stranica ne zadovoljava njihove potrebe. Breadcrumbs ovde stupaju na delo i mogu značajno sniziti stopu napuštanja sajta (Bouncing Rate), jer posetiocima nudite alternativni način da pregledaju ponudu (sadržaj) sajta. Pomoću breacrumbs-a korisnik može lako da se vrati korak ili dva unazad i pronađe ono što mu zaista treba.

Treba uvek imati na umu da je breadcrumbs linearno strukturirana veza linkova, pa je koristan samo ako su sve stranice klasifikovane u uredne kategorije. Opcije navigacije na stranici moraju biti jasne, vidljive i funkcionalne. Nekim sajtovima nisu potrebni breadcrumbs-i, jer glavni meni, sekundarna navigacija i neki drugi blokovi na sajtu pružaju sve mogućnosti neophodne za snalaženje i navigaciju na sajtu.

Digitizer će Vas uvek povezati na pravi način. Pošaljite nam upit!

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.