Skip to content

U svetu digitalnog marketinga algoritam i njegova promena na društvenim mrežama je uvek udarna vest.

Algoritam je nepoznanica i veliki izazov

Zbog velike zavisnost brendova od društvenih mreža kao marketinškog kanala, algoritam i njegova najmanja promena vezuje ruke marketarima.

 

Evo nekih saveta šta bi trebalo raditi kada neka društvena mreža odluči da promeni način distribucije sadržaja.

Budite kornjača, a ne zec

Često početna panika koju izazovu promene i ishitrene odluke koje se u tom trenutku donesu, mogu doneti više štete nego koristi. Ostanite pribrani i pažljivo analizirajte uticaj promena, i tek tada možete odlučiti o merama prilagođavanja vaše strategije. Ove promene će biti zasnovane na stvarnim rezultatima, a ne na glasinama.

Proučite sve faktore

Algoritam može uticati na vaš uspeh i pozitivno i negativno, ali isto tako mogu uticati i mnogi drugi faktori- tip i kvalitet sadržaja, kvalitet ili ključni događaji. Najvažnije je da razumete kakvi su rezultati vašeg nastupa na društvenim mrežama i koji faktori utiču na njegove performanse.

Budite vispreni

Velike promene u algoritmu su idealno vreme za testiranje različitih pretpostavki. Isprobajte neke eksperimente čiji neuspeh neće imati preveliku štetnost za biznis, i zaključite šta radi, a šta ne. Najbolje bi bilo kada bi sproveli zasebni eksperiment za svaku društvenu mrežu pojedinačno. Ovo bi vam omogućilo mnogo dublje razumevanje kako bi vaš sadržaj trebalo prilagoditi.

Iskoristite promene za rast

Prilagodite se. Kada vam na primer opadne organski reach, probajte sa većim brojem akcija. To će svakako malo pomoći. Za početak. Zatim bacite akcenat na saradnju sa influnserima i izradu zajedničkog contenta-a. Ovo će vam obezbediti više pominjanja i šerovanja, i daće još bolje rezultate od prvog koraka. Ukoliko društvene mreže počnu da forsiraju video sadržaje na vrh pretrage, počnite da proizvodite više video sadržaja. Ovo je svakako mnogo posla, ali će i rezultati biti mnogostruko bolji.

Sakupljajte, promišljajte i po mogućstvu menjajte

Timskom saradnjom dođite do odluka šta sve treba menjati. Promene svakako mogu biti bolne, ali one su neminovnost. Stvar od kritičnog značaja u svetu neprestanih promena je da imate različite metode i kanale kojima dopirete do svojih klijenata- SEO, društvene mreže, SEM, plaćene reklame, e-mail, itd. Na ovaj način vaš KPI neće biti odmah ugrožen promenama koje sprovede bilo koja platforma.

Konstantno analizirajte

Neophodno je da konstantno pratite analitiku, čak i kada nema nikakvih promena u algoritmu. Kao što smo već naglasili, najvažnije je da ne paničite. Ne treba srljati u promene zato što je neophodno vreme da bi ste razumeli promenu algoritma. Analitika će vam u ovome biti svakako od velike pomoći.

Praktikujte A/B testiranje

Vodite računa o glavnim indikatorima vašeg nastupa i kako promene algoritma utiču na željene akcije. Povremeno je neophodno da sprovedete A/B test, da vidite koja strategija daje bolje rezultate.

Istražite šta vam nedostaje

Jednom kada shvatite koje su sve promene uvedene i zbog čega, identifikujte praznine koje sada postoje u vašoj strategiji. Kada ustanovite šta nedostaje prilagodite vaš sadržaj i strategiju prema tome.

Istražujte

Reagovanje na promene u trenutku kada se dogode će vas siguno dovesti do ludila. Nastavite disciplinovano i postojano da izlazite u susret potrebama vaše publike. Nemojte juriti za svakom novom idejom. Bolje se posvetite temeljnom istraživanju kako da unapredite strategije koje trenutno koristite.

Razlikujte promene

Kada društvena mreža promeni svoj algoritam, neizbežno je da ćete teže uočiti kuda ide organski reach, ali sama suština ipak ostaje ista. Algoritam koji promeni favorizovani vid content-a će svakako zahtevati i promenu strategije, ali update koji menja ono od čega će se sastojati engagement se jednostavno prihvati kao novi normalni način funkcionisanja.

 

Pratite i odgovarajte na reakcije vaše publike, a ne algoritma. Nećete verovati koliko malo neka promena algoritma može uticati na vaš posao ukoliko sve vreme ostanete fokusirani na ono što pali kod vaše publike. Koristite i kvalitativni feedback,a ne samo kvantitativni.

Pitajte se zašto

Iza svake promene algoritma postoji određeni razlog. Da li je razlog migracija publike sa platforme i pokušaj da se ista privoli nazad? Ili je možda pretrpanost marketinškim sadržajem koji guši sistem. Šta god da je razlog, trebalo bi da se uverite da niste i vi razlog takve promene i da odlučite koji je pravi kurs da bi nastavili sa privlačenjem publike.

Idite putem kojim se ređe ide

Uvek razmišljajte šta je ono što će vas izdvojiti od drugih. Kada god se desi neka promena, svi počinju da primenjuju istu novu strategiju. U realnosti, najuspešniji ljudi na društvenim mrežama, su oni koji razmišljaju šta je ono što mogu da urade drugačije od drugih.

Držite se plana

Ovo nije lako. Opet sa druge strane i nije tako teško. Vratimo se planu: Šta je razlog zbog koga smo pogođeni na prvom mestu? Šta je potrebno ( u prevodu koliko para) da održimo nivo aktivnosti potreban da ostvarimo naše ciljeve? Koje je najbolje rešenje? Zatim uporedite ova dva aspekta. Nekada će biti potrebne samo suptilne promene, a nekada promena celokupne strategije.

Postanite imuni na algoritam

Na kraju krajeva sve promene u algoritmu se rade da bi poboljšalo krajnje iskustvo korisnika. Vaša strategija bi trebalo da se temelji na konstantnom proizvođenju kvalitetnog i korisnog content-a. U igri jurnjave sa algoritmom ne možete pobediti, ali u igri kreiranja sjajnog sadržaja možete.

Vodite računa o krajnjem cilju

Kreiranje strategije koja sve vreme ima u vidu širu sliku onoga što želite da postignete je ključ uspeha. Održavajte neprekidnu komunikaciju sa vašom publikom o onome šta je njihova potreba, i na taj način izbegnite žongliranje sa društvenim mrežama.

Ne igrajte se

Ukoliko mislite da ćete izigrati algoritam, igrate pogrešnu igru.

Odustanite

Ne, naravno da ne mislimo da treba da odustanete od vašeg nastupa na Internetu. Odustanite od vijanja sa neprestanim promenama algoritma na društvenim mrežama i posvetite se onome što smo već naglasili. Proizvodite kvalitetan sadržaj, ulažite u optimizaciju kako vašeg sajta, tako i samog sadržaja, a rezultati na duže staze će svakako doći.

 

Ukoliko vam sve ovo deluje suviše komplikovano i teško iskusni tim Digitizera je tu da vam pomogne sa osmišljavanjem kvalitetnog nastupa i strategije. Pozovite nas!

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.