skip to Main Content

Pretpostavljamo da kao i mnoge druge kompanije i Vi ulažete u content marketing. Na kraju krajeva 87 porcenata B2B i 86 procenata B2C kompanija se reklamira pomoću kvalitetnog sadržaja. Unašem tektu pročitajte koji su to saveti za optimizovanje sadržaja.

 

Ipak, koja je svrha svog kvalitetnog sadržaja ukoliko niko ne može da ga pronađe?

Saveti za optimizovanje

Organska pretraga predstavlja priliku da konstantno prikazujete Vaš sadržaj pravoj publici u pravom trenutku njihove pretrage na internetu.

 

Ukoliko uspete da optimizujete strategiju Vašeg sadržaja za pretragu na netu, uverićete se da je ovo isplativo kako na kratke, tako i na duže staze.

 

S tim u vezi postoji nekoliko saveta o najboljoj praksi koje možete da usvojite, kako bi optimizovali svoj sadržaj za pretragu od samog starta.

1. Počnite sa istraživanjem ključnih reči

 

Optimizacija sadržaja počinje i pre nego počnete rad na samom tekstu istraživanjem ključnih reči.

 

Ključne reči služe kao spojnica sa namerom Vaših klijenata i pokazatelj da li Vaš sadržaj ima vrednost i značenje za Vaše kupce.

 

Kada birate ključne reči, ima nekoliko pitanja koje bi trebalo da postavite sebi:

 

  • Koliko ljudi vrši pretragu na osnovu date ključne reči?
  • Kolika je konkurencija za datu ključnu reč?
  • Na kom stupnju kupčeve konverzije se nalazi data ključna reč?

 

Istraživanjem ključnih reči, na samom početku procesa, ostajete sigurni da je Vaš sadržaj relevantan za Vašu publiku i uticajan na Vaš biznis – privlačeći saobraćaj i konverzije na duže staze.

Redovno istrživanje ključnih reči, takođe, omogućuje da pratite promene na tržištu i promene u zahtevima istog. Ovo bi trebalo da utiče in a Vaš content calendar.

 

2. Odaberite tip rezultata koji Vam je najbitniji

 

Prošli su dani kada je Google pretraga rezultirala samo kao lista linkova.

 

Danas Google prikazuje rezultate u brojnim varijantama formi prikaza rezultata, kako bi omogućio korisnicima brže pronalaženje informacija.

 

Od featured snippets-a (odabranih isečaka), do local packs-a(lokalni rezultati) i videa, u zavisnosti od pretrage, Google prezentuje različite tipove rezultata.

 

Obezbeđivanje pojavljivanja u jednom tipu ovih rezultata je veoma važno, jer omogućuje izlazak  Vašeg  sadržaj  na vrhu pretrage i drastično popravlja Vaš CTR.

 

Kao i večina stvari vezanih za SEO ne postoji neki unikatni savet kako obezbediti pozicioniranje u određenom tipu rezultata, ali ipak postoje neki koraci u optimizaciji sadžaja koji koji mogu da pomognu:

  • Istražite koje ključne reči pokreću univerzalne tipove rezultata: većina ovih ključnih reči će eksplicitno ili implicitno postavljati pitanje
  • Organizujte Vaš sadržaj: Većina odgovora biva izvučena iz paragrafa, tabela ili listi iz Vašeg sadržaja. Za paragrafe pišite svoje odgovore jasno i koncizno. Takođe, postarajte se da se Vaš odgovor nađe i u naslovu članka. Za liste i tablele koristite ispravnu HTML markaciju kako bi osigurali da Google može da pretražuje Vašu listu ili tabelu
  • Budite precizni i tačni: Google želi da nagradi vebsajtove koji nude najpreciznije i najtačnije informacije i kompletne odgovore na pitanje

 

 

 

 

 

3. Organizujte ključne reči po temama

 

Danas mnogi oglašivači prestaju istraživanje ključnih reči nakon što izaberu reči koje su za njih primarne. Ali to je samo početak.

 

Da bi ste popravili Vašu vidljivost na Mreži, ne želite da optimizujete sadržaj prema jednoj ključnoj reči, već radije za grupu ključnih reči povezane za istu ideju. Vaš cilj bi trebalo da bude kreiranje tematski organizovanih ključnih reči, koristeći asocijativne ključne reči.

 

Teme rade tri stvari:

 

  • Ukazuju pretraživačima o čemu se radi u Vašem sadražaju i kako se podudara sa namera korisnika
  • Popravljaju vidljivost drugih relevantnih sadržaja na sajtu
  • Pomažu da izbegnete veštačko gomilanje ključnih reči, koje dovodi do toga da Vaš sadržaj bude manje relevantan i pristupačan Vašoj publici

 

Kada kreirate temu preporučljivo je da odaberete dve do tri ključne reči. Takođe je veoma važno da izaberete reči koje postoje u realnoj pretrazi.

 

Izbegavajte ključne reči koje su preširoke u značenju ili čija konkurencija je prevelika. Želite da izaberete one ključne reči za Vašu temu koje su vrlo relevantne i mogu da dovedu do relevantnog saobraćaja.

 

 

4. Dodajte transkripte Vašim video snimcima

 

Velike su šanse da koristite video sadržaj na ovoj ili onaj način. Istraživanje koje je sproveo Wyzowl pokazuje da je 81 posto biznisa koji koriste video kao sredstvo reklamiranja- čak 63 posto nego li 2017. godine.

 

Sledeći put kada kreirate video kao Vašu landing page, obavezno dodajte transcript tom videu. Pretraživači pregledaju tekst na stranici radi indeksiranja. Transkript omogućuje pretraživačima da razumeju sadžaj Vašeg videa i da ga pozicioniraju za odgovarajuće termine pretrage( ključne reči).

 

Ne da će transkript usrećiti pretraživače, već će omogućiti i Vašim korinicima da steknu bez uvid u to da li je sadžaj rečevantan za njih, popravljajući tako njiihovo korisničko iskustvo.

 

Ne zaboravite da jednom kada imate transcript Vašeg videa, vrlo lako ga moćete pretvoriti u blog post, sadržaj na društvenim mrežama, itd.

 

5. Uticaj brzine učitavanja sajta

 

Prema Google-ovim podacima, ukoliko Vašem sadržaju treba duže od tri sekunde da se učita, možete izgubiti i do 53 posto poseta preko mobilnih uređaja.

 

Ljudi nemaju strpljenja za sporo učitavanje ili lose korisničko iskustvo. Bilo kakavo kočenje i oni će preći na neki drugi sajt.

 

Od ključne je važnosti za Vaš sadržaj da se stranice učitavaju brzo, na svim vrstama uređaja.

 

Da bi bili sigurni da je Vaša stranica brza, Google nudi besplatan alat PageSpeed Insights. Ovaj alat ne samo da pruža informaciju o tome kakav je odziv Vašeg sajta na desktop i mobilnim uređajima, već pruža i preporuke kako da ubrzate sajt.

 

 

 

6. Fotografije su važne

 

Vezano za prethodnu temu, da li ste znali da veličina Vaših fotografija utiče na brzinu sajta?

 

Pre nego li objavite sadržaj uverite se da je veličina fotografija dobra i da su u dobrom tipu fajla.

 

Optimizacija fotografija ne prestaje ovde.

 

Naziv fotografije, alt tekst, i pozicija Vaše fotografije pruža Vam priliku da popravite svoju poziciju u pretrazi. Sva tri ova elementa doprinose boljoj relevantnosi i kontekstu reklame, i moču da pomognu u boljem pozicioniranju.

 

Ovo takođe omogućuje bolju vidljivost Vaše fotografije u rezultatima pretrage istih.

Zaključak

Dakle, nemojte dozvoliti da optimizacija sadžaja bude nešto o čemu ćete naknadno razmišljati. Propustićete puno saobraćaja i prilika za konverziju. Ukoliko počnete sa optimizacijom danas, videćete dobit na duže staze.

 

Kontaktirajte nas i saznajte kako!

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer