Kao i prethodnih godina, Google objavljuje izveštaj sa najtraženijim pojmovima i trendovima u pretrazi. Liste…
U jednom od prethodnih tekstova pisali smo o inbound marketingu i njegovim prednostima, a danas vas upoznajemo sa terminom outbound marketing. Već vam je verovatno jasno da je outbound marketing nešto sasvim suprotno od inbound marketinga.
Kako definisati outbound marketing?
Oubound (ili “izlazni”) marketing se odnosi na bilo koju vrstu marketinga, gde je kompanija (odnosno brend) inicijator i šalje svoju poruku publici. Ova vrsta marketinga uključuje tradicionalnije oblike marketinga i oglašavanja, kao što su TV reklame, radio reklame, štampani oglasi (oglasi u dnevnim novinama i časopisima, flajeri, brošure, katalozi itd.).
Za ovu vrstu marketinga potrebno je mnogo vremena i truda da poruka koju želite da pošaljete potencijalnim klijentima došla do njih.
Za razliku od outbound marketinga, inbound marketing je strategija u kojoj vi kao brend kreirate sadržaj koristeći, između ostalog i društvene mreže. Cilj inbound marketinga je širenje svesti o brendu. Cilj je da ljudi saznaju za vašu kompaniju, a nakon toga će, zainteresovani za proizvod ili uslugu koju im nudite, posetiti vaš sajt i potencijalno postati vaš klijent.
Zanimljiva je činjenica da je outbound marketing je manje profitabilan od inbound marketinga, ali se i dalje češće koristi.
Sto ljudi, sto ćudi
Da li je outbound marketing strategija vredna vašeg vremena i sredstava?
Iako smo već spomenuli da je outbound marketing manje profitabilan od inbound marketinga, ipak postoje razlozi zašto se i ova strategija i dalje koristi, i to uspešno.
Sto ljudi, sto ćudi! Činjenica je da ljudi različito reaguju na različite vrste reklama.
Vrlo je verovatno da će se starija osoba javiti na telefon i pažljivo saslušati šta ima da kaže osoba sa druge strane žice, koja u stvari nešto prodaje koristeći outbound marketing strategiju. Isto tako, starije osobe će radije gledati reklame na televiziji, a manja je verovatnoća da koriste društvene mreže i da se tako informišu o određenim proizvodima. Jednostavno, starije generacije su navikle na ovu vrstu oglašavanja.
S druge strane, mlađe generacije su odrasle u svetu gde mogu jednim klikom da eliminišu stvari koje ne žele da gledaju, pa će samim tim preskočiti reklame na televiziji i neće saslušati šta ima da kaže prodavac preko telefona.
Ovo nam govori da, bez obzira za koju marketing strategiju se odlučite, jedna od najvažnijih stvari koje treba da uradite jeste da poznajete svoju ciljanu publiku, odnosno da znate ko su vaši potencijalni klijenti.
Inbound marketing je složeniji za implementaciju i zahteva više vremena od outbound marketinga. Međutim, inbound marketing se smatra profitabilnijim.
Neil Patel ipak tvrdi da je outbound marketing često efikasan baš zato jer je neposredan. Ne čekate da vas ljudi pronađu, vi stavljate svoj brend ispred ljudi i pokrećete interakcije.
Za koju strategiju ćete se vi odlučiti?
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Ana Korolija – Senior Copywriter @Digitizer