skip to Main Content

Instagram počinje testiranje Repost opcije, nešto što nikada nije bilo dostupno u glavnom delu aplikacije. Instagram sada testira ovu novu opciju koja bi korisnicima omogućila da naglase bilo koju objavu ponovnim deljenjem sa svojim pratiocima u aplikaciji.

 

Instagram testira Repost opciju

Prema tvitu stručnjaka Meta Navare, aplikacija trenutno isprobava sa određenim brojem korisnika Repost opciju u korisničkom Feed-u.

Ova informacija je iz Instagram-a potvrđena je za Tech Crunch„Istražujemo mogućnost Repost opcije u Feed-u slično kao što možete ponovo da delite u Story-ju kako bi ljudi mogli da dele ono što im odgovara, a originalni kreatori ostanu zaslužni za njihov rad. Planiramo da ovo uskoro testiramo sa malim brojem ljudi.”

 

Da li je ovo pametna opcija za Instagram?

Čini se da je ideja iza ove funkcije da bi ovo bio jedan od načina da korisnici efikasnije komuniciraju jedni s drugima. Iako bi uvođenje Repost funkcije na Instagram-u mogao biti dobrodošao dodatak za neke korisnike, drugi bi to mogli videti kao još jednu funkciju koja će prenatrpati ovu društvenu mrežu.

Problem na Instagram-u je taj što nije svako čije objave vidite vaš prijatelj ili poznanik. Stalno ometanje sadržaja sa profila koje niste izabrali da pratite otežava stvarno gledanje sadržaja profila koje pratite. Korisnici se već dugo žale da zapravo ne vide postove ljudi koje prate. Drugim rečima, sve ove karakteristike čine besmislenim praćenje bilo kakvih naloga. Na kraju krajeva, većina ljudi ima tendenciju da prati objave svojih prijatelja i veruje njuhovim preporukama.

 

Ali izgleda da će situacija postati još gora.

To znači da Repost opcijom objave imaju potencijal da postanu veoma dosadne jer neće biti tip sadržaja koji korisnici žele da vide. Iako je Instagram insistirao na tome da poboljšava svoj algoritam kako bi korisnici videli što više objava koje ih zanimaju, utisak je da će novom opcijom uraditi upravo suprotno. Sada kao da je odlučeno da se u mešavinu objava doda još više sadržaja, tako da zapravo u tom scenariju gotovo da nema smisla pratiti bilo koji profil. Samo dozvolite Instagram-u da vam pokaže objave i nadajte se najboljem.

Iako je ovo razumljivo iz marketinške i reklamne perspektive, moglo bi ozbiljno da ugrozi korisničko iskustvo.

 

U trci sa TikTokom

Repost objave su dostupne u Story-jima od 2018. godine, ali jedini način da se to uradi u Feed-ovima je putem drugih aplikacija. Instagram-ov najveći rival TikTok nedavno je uveo funkciju ponovnog objavljivanja video snimaka nakon testiranja početkom 2022. Međutim, ponovo objavljeni TikTok video snimci se pojavljuju samo u Feed-u vaših prijatelja u opciji „For You“, a ne na vašem profilu. Stručnjaci za društvene mreže zabrinuti su da bi Repost opcija na Instagram-u mogla da izazove probleme sa “uguravanjem” sadržaja nepoznatih profila. Ovo svakako može negativno uticati na korisničko iskustvo.

Pitanje je da li će Repost opcija zaista i zaživeti ukoliko u Instagram-u procene da šteta može biti veća od koristi.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer