skip to Main Content

Strah je jedan od najvećih motivatora za ljude. Ljudi ne žele da propuste dobru pogodbu, poslovnu priliku ili društveni događaj. Ovo ih podstiče da deluju brže. FOMO (Fear OMissing Out), ili strah od propuštanja, je akronim na engleskom jeziku za psihološku brigu koja je ukorenjena u ljudsku psihu. 

 

Šta je FOMO?

FOMO je termin koji se koristi da opiše stres koji ljudi doživljavaju kada shvate da postoji mogućnost da propuste neku dobru priliku. U osnovi, FOMO jednostavno znači „strah od propuštanja“. Naravno, mi ljudska bića imamo tendenciju da brinemo o „propuštanju“.

Pojava društvenih mreža je zaista doprinela ovom porastu straha od propuštanja. To je zato što toliko ljudi objavljuje “glamurozni” deo svog života na društvenim mrežama. Ovo može da dovede do toga da drugi ljudi osećaju kao da nešto propuštaju kada ne mogu da ispune standarde koje se postavljaju. Često se možemo zapitati koliko je to sve što se postavlja stvarno, ali je činjenica da utuče na veliki broj ljudi. FOMO doživljava 56% korisnika društvenih mreža.

 

FOMO u marketingu

Iako FOMO bukvalno ima veze sa strahom od propuštanja, to je zapravo i oblik marketinga koji se vrlo uspešno može koristiti u poslovne svrhe. FOMO marketing je kada biznisi koriste reklamnu kreativu kako bi izazvali strah od propuštanja kod potrošača. I ovo često ima veliki uticaj. Podstičući klijente da se što brže odluče za kupovinu neretko može pomoći da se drastično povećaju stope konverzija i prihoda. Krenite od ličnog iskustva. Ljudi će često oklevati pre neke kupovine ukoliko se ne osete prinuđenim da reaguju odmah. A tokom tog čekanja mogu i da se predomisle.

Kompanije sve više koriste ovaj FOMO “alat” u marketingu kao jednu od svojih marketinških i reklamnih inicijativa. Zaista, ova vrsta marketinga dovodi do privlačenja pažnje kupaca, navodeći ih da kupe proizvod što pre. U doba kada je privlačenje pažnje korisnika sve teže, ovaj alat može biti od velike pomoći da se reklama istakne.

 

Ne propustite jedinstvenu priliku

Strah od propuštanja ne znači nužno da će potencijalni klijent da propustiti da dobije neku dobru pogodbu. Može da se radi i kupovini proizvoda pre nego što postane nedostupan. Ovo koriste prodavnice koja utiču na ovaj osećaj ukazivanjem na ograničenih zaliha ili da ističe vreme za kupovinu proizvod, naročito kada prodaju neki fizički proizvod. Ovo dodaje osećaj hitnosti i panike, gurajući potencijalne kupce da kupe proizvod ako osećaju da neće biti dostupan još dugo. 

Još jedan od način na koji će kompanije usaditi ovaj osećaj FOMO-a na svoje ciljno tržište je korišćenje brojeva da pokažu popularnost svog proizvoda. Dokazivanje da drugi koriste vaš proizvod ili uslugu je odličan način da pokažete da postoji nešto što potencijalni kupac propušta ako to ne kupi. 

Sve što treba da uradite kada koristite FOMO strategiju je da osigurate da vaša publika shvati da će mnogo propustiti ako ne kupi vaš proizvod. Ljudi ne vole da propuštaju prilike. Neke studije su pokazale da potrošači koji iskuse FOMO troše u proseku više od drugih. To može biti samo zato što ih strah od propuštanja tera da brzo delaju.

Ove tehnike funkcionišu zato što omogućavaju kupcima da se osećaju kao da dobijaju poneku ponudu kojoj inače ne bi imali pristup. Takođe, ove tehnike daju osećaj hitnosti koji tera potrošača da odmah reaguje. Cilj je da osigurate da vaša publika kupuje impulsivno, a ne da žali zašto kasnije nije kupila

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer