Skip to content

Uspešne marketinške kampanje fokusiraju se na način ponašanje ciljane publike. Iz tog razloga važno je da marketari razumeju kako ljudi misle. Stoga ne čudi što najefikasniji marketinški principi imaju osnovu u psihologiji. Jedan od najrelevantnijih psiholoških principa koji se može primeniti na trgovinu generalno je hitnost. Ograničenje vremena u kome je neki prozivod ili usluga dostupna ima fantasitčne rezultate kada su konverzije u pitanju. I to tvrdi psihologija!

Svako od nas je bar jednom bio “žrtva” ovog psihološkog trika. A kako zapravo ovaj mehanizam funkcioniše?

 

Zašto hitnost motiviše na akciju?

Jedna od ključnih karakteristika ljudskog mozga uključuje hitnost. Kada je neki “zadatak” hitan, veća je verovatnoća da će ljudi postupiti po tom zadatku. Zanimljivo je da je to slučaj čak i kada se osećaj hitnosti veštački stvara. U osnovi hitnost se koristi za stvaranje pritiska na korisnika da kupi proizvod. Ovakve prodajne ponude često nadjačavaju proces pažljivog odabira i podstiču publiku da kupi pre isteka roka, ili isteka trajanje neke ponude.

Pošto je hitnost evidentno je jedan od psihičkih karakteristika koje su usađene duboko u čoveka, postavlja se pitanje kako je iskoristiti na najbolji način u marketingu?

 

Još malo, pa nestalo

Hitnost dovodi do toga da ljudi brzo deluju. Mnogi problemi koji utiču na konverzije su problemi sklonosti ljudi da previše premišljaju, predugo čekaju ili jednostavno ne reaguju na naš call-to-action. Povećanje nivoa hitnosti skraćuje veliki deo ovog vremena, kako bi se ostvarilo značajno poboljšanje stope konverzije. 

Jedna od najjačih karti na koju treba igrati kada je hitnost u pitanju je ograničena količina preostale robe koja je u ponudi. Preciznije rečeno, kada se artikal percipira kao oskudan, njegova subjektivna vrednost raste. Ako kreirate proizvod ili uslugu, možete namerno ograničiti količinu koju proizvodite ili isporučujete kako biste podigli potražnju. To je vrlo jednostavno. Ako kažete da vam preostaju samo „još četiri“ (nečega), želja za tim resursom će se povećati zbog činjenice da nestaje. Okidač u ljudskoj psihi dovodi do toga da kada osoba misli da nečeg ponestaje, to počinje da želi još više.

 

Vreme je novac

Nakon što ste postavili rokove, pokušajte da dodate odbrojavanje kako biste bili sigurni da će ih vaši klijenti primetiti. Odbrojavanje do krajnjeg roka podstiče na akciju. Kako sati, minute i sekunde odmiču, hitnost kupovine postaje sve veća. Kao primer navodimo test koji je sproveo sajt Neuroscience Marketing gde je dodavanjem tajmera za odbrojavanje prihod povećan za 9 procenata.

U našem modernom industrijalizovanom svetu sat je simbol vremena. Tačnije, to je simbol prolaska vremena. Ako podsetite korisnike da vreme prolazi – da sat otkucava – to podiže nivo hitnosti i primorava na akciju.

 

Još samo danas po ovoj ceni

Pretnja da će sutra morati da plate više za isti proizvod navodi ljude da kupeveć danas. Prikazivanje koliko je artikala ostalo po oglašenoj ceni efikasan je način da igrate na strah ljudi da će da plate više ako odlože kupovinu. Ovo strategije posebno dobro funkcioniše i veoma često se upotrebljava kod turističkih agencija. Još samo jedna soba po toj ceni je nešto što ćete često videti na sajtovima ovih agencija ili na aplikacijama za smeštaj. 

Dobro napisana copy može biti vrlo moćan. Reči su važan faktor za uticaj na ponašanje ljudi. U slučaju stvaranja atmosfere hitnosti reči i izrazi vezani za vreme su ključni. Ovde ne morate da izmišljate toplu vodu. Isprobane fraze su pravi put.

Ne odlažite, ponuda ističe, uskoro se završava, kupi sada, još samo jedan dan, poslednja šansa. Koristeći se zajedno sa atraktivnim ponudama, ove reči i izrazi ističu ono što bi kupci mogli da izgube ako ne kupe sada. Ponuda uokvirena oko izbegavanja gubitaka pokreće psihološki princip odbojnosti prema gubitku. Ljudi više vole da izbegnu gubitke nego da steknu dobit. I upravo ovde osećaj hitnost najviše dobija na značaju.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Od kada sarađujete sa kompanijom Digitizer?
Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.