Skip to content

Puno puta se postavlja pitanje koliko često treba dodavati novi sadržaj na veb sajt i da li učestalost objavljivanja novog sadržaja utiče na rangiranje u rezultatima pretrage i to kako pretraživači gledaju na veb sajt. Činjenica je da redovno ažuriran veb sajt nudi pretraživačima izvor svežeg sadržaja i novih informacija za njihove upite za pretragu. Jednostavno rečeno, ako često ažurirate svoj sajt sadržajem visokog kvaliteta, pretraživači će vas voleti zbog toga. 

Ipak, na prvom mestu trebalo bi da znate da se i dalje na prvom mestu radi o zadovoljavanju potreba i želja vaše ciljne publike. Ništa se u marketingu nije promenilo stotinama godina u tom pogledu. Vaš cilj je da svojim klijentima date ono što žele, odgovorite na njihova pitanja i pomognete im da donesu najbolje odluke.

 

Koliko često treba dodavati novi sadržaj?

Da razjasnim na samom startu! Svež sadržaj vam neće doneti bolje rangiranje. Ovo je nedavno potvrđeno i iz samog Google-a. Naime, postavljeno je pitanje da li svakodnevno objavljivanje novog sadržaja može pozitivno da utiče na rangiranje. Ukratko odgovor je NE! 

Ipak: „Svakodnevno objavljivanje ili bilo koja specifičnu učestalost objavljivanja sadržaja ne pomaže boljem rangiranju u rezultatima Google pretrage.

Međutim, što više stranica imate u Google indeksu, vaš se sadržaj više može pojavljivati u rezultatima pretrage“, kažu iz Google-a.

Što češće ažurirate svoju veb lokaciju člancima, preuzimanjima sadržaja ili novim veb stranicama, pretraživač će češće svraćati da poseti vaš sajt. Kada pretraživači češće gledaju vaš sajt, imate priliku da postignete više rangiranje na osnovu sadržaja koji pružate.

 

Kvalitet na prvom mestu

Tokom proteklih nekoliko godina primećeno je da Google ne popisuje sav sadržaj koji se objavljuje. Prevashodni razlog za to je procena da sadržaj nije dovoljno visokog kvaliteta. A ako sadržaj ne bude indeksiran, neće biti ni rangiran.

Google „izražava svoju ljubav“ prema veb lokacijama koje se često ažuriraju i dodaju kvalitetan sadržaj. To je prilično siguran znak da treba da relativno često dodajete novi kvalitetan sadržaj na svoj sajt

 

Ne preterujete

Naravno, ne bi trebalo da pravite nepotrebne izmene, dodatke ili objave svakog sata ili svakog dana. Međutim, sajt koji se ažurira jednom dnevno, ili najmanje dva do tri puta nedeljno, smatra se sajtom koji se dovoljno često ažurira. Googlebot koji popisuje veb stalno traži nove ili ažurirane veb stranice, a zatim dodaje novi sadržaj u Google indeks. Ako često ažurirate svoj sadržaj pouzdanim i vrednim informacijama, onda imate veće šanse da Google rangira vaš sajt na više sa svakim ažuriranjem.

Ako imate sadržaj vredan svakodnevnog angažovanja, svakodnevno pružajte novi sadržaj. Ako kreirate novi sadržaj samo da biste kreirali novi sadržaj, velike su šanse da trud neće biti vredan ulaganja.

Google ne uzima u obzir samo svežinu sadržaja, već́ i niz drugih važnih signala i faktora za određivanje rangiranja. Samo zato što je nov, ne znači da je sadržaj relevantan. Odlučivanje o učestalosti objavljivanja vašeg sadržaja će u velikoj meri zavisiti od vaše publike, vašeg brenda, vašeg proizvoda i koliko često imate vredan sadržaj za pružanje.

Održavajući svoju publiku angažovanom, razvijate dugoročnu lojalnost, što se pretvara u povratni saobraćaj koji dodaje ogromnu vrednost vašoj veb lokaciji.

Redovno ažuriranje vašeg sajta novim sadržajem ne samo da će uticati na lojalnost vaših posetilaca, već́ će vas verovatno dovesti i u bolju poziciju na Google-u.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Follow.

Sign Up.

GoodLinks.