Google Display kampanje predstavljaju snažan alat za oglašavanje. Kroz precizno ciljanje i široku mrežu partnerskih…
Google je potvrdio da se ažuriranje algoritma usmereno na borbu protiv spam sadržaja koji se pojavljuje u rezultatima pretrage pušta širom sveta i na svim jezicima. Prema Google-u Spam Algorithm Update-u iz oktobra 2022. će biti potrebno nekoliko dana da se objavi.
Spam Algorithm Update
Da bi osigurao kvalitet svojih rezultata pretrage, Google regularno objavljuje ažuriranja usmerena protiv spam sadržaja. Međutim, tačni detalji ovih ažuriranja se retko objavljuju, osim kada ciljaju na određene vrste spam-a, kao što je ažuriranje vezano sa spam link-ove iz avgusta 2021. Spam updates su dizajnirani da poboljšaju Google-ove automatizovane sisteme koji stalno rade u pozadini kako bi otkrili spam sadržaje u rezultatima pretrage.
Google jasno definiše šta smatra spam-om, što uključuje prevare korisnika da daju lične podatke ili instaliraju malver na svoje računare. Spam Algorithm Update pomaže da se identifikuju prevare za phishing i druge lažne sajtove koji pokušavaju da se rangiraju u rezultatima pretrage predstavljajući se kao relevantne stranice.
Šta Google savetuje?
Iz Google-a kažu da bi sajtovi koji vide promenu nakon Spam Algorithm Update-a trebalo da pregledaju smernice za spam sadržaj i da se postaraju da ih poštuju. Sajtovi koji krše smernice za spam mogu biti niže rangirani u rezultatima ili se uopšte ne pojavljuju u rezultatima Google pretrage. Ako sajt unese promene i automatizovani sistemi saznaju da se sajt pridržava smernica za spam u periodu od nekoliko meseci, to će pomoći sajtu da raste i bolje se prikazuje u rezultatima pretrage.
Prema Google-ovoj definiciji, teško je da budete kriv za spam, a da ne znate za to. Google ima strogu definiciju onoga što smatra spam-om i prvenstveno uključuje sajtove niskog kvaliteta koji obmanjuju korisnike da daju lične podatke ili instaliraju malver. Spam Algorithm Update takođe cilja na phishing prevare i druge loše pojave na vebu koje pokušavaju da se rangiraju u rezultatima pretrage predstavljajući se kao veoma relevantne stranice.
Loš sajt nije i spam sajt
Sajtovi sa lošim ili “tankim” sadržajem ipak se ne smatraju spam sajtovima i nisu pogođeni ovim ažuriranjem. Iako se veb sajtovi sa sadržajem koji dodaju malu vrednost mogu smatrati neželjenim, one ne ispunjavaju Google-ovu definiciju spam sajtova. Veća je verovatnoća da će tanak sadržaj biti pogođen Google-ovim Helpful content update-om, koji je pušten ranije ove godine.
Ako vaš sajt iznenada padne u rangiranju nakon Spam Algorithm Update, takođe bi bilo mudro ispitati bezbednost vašeg veb sajta i potražiti znake mogućeg napada. Ovo takoše može uticati na to da Google sajt prepozna kao potencijalni spam sadržaj.
Ukoliko je Spam Algorithm Update pogodio vašu veb lokaciju, Google kaže da bi oporavak mogao potrajati meseci, pod uslovom da ste voljni da unesete neophodne promene kako biste bili u skladu sa Google-ovim smernicama.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer