Skip to content

Šta je responzivni veb dizajn?

Responzivni veb dizajn jednostavno znači pravljenje sajtova koji se mogu prilagoditi veličini ekrana uređaja na kome posetilac pregleda. Cilj je da se sadržaj različito prikazuje u zavisnosti od uređaja ili veličine ekrana, tako da posetioci imaju optimalno iskustvo bez obzira na to kako pristupaju sajtu. Osnovna prednost responzivnog veb dizajna je što se sajtovi brzo učitavaju bez ikakvih izobličenja, tako da korisnici ne moraju ručno da menjaju veličinu bilo čega da bi videli sadržaj.

Do pre nekoliko godina veb stranice su dizajnirane sa fiksnom veličinom ekrana na umu, a ono što sada nazivamo responzivnim veb dizajnom nije ni postojalo, ili barem ne na sadašnji način. U periodu kada pametni telefoni nisu postojali, samo se dizajniralo za desktop ekrane, te su veb dizajneri morali da stalno ažuriraju na najnovije modele monitora.

slika telefona, lap topa i računara sa isitm sajtom na ekranu kao simbol responsive dizajna

I dok responzivni veb dizajn nije potvrđen faktor rangiranja, Google je u više navrata implicirao njegovu važnost. 

Ipak mnogi vlasnici sajtova sporo usvajaju responzivni veb dizajn, uprkos mnoštvu objavljenih statističkih podataka koji pokazuju da responzivnost proizvodi bolje korisničko iskustvo.

Uzimajući u obzir da se 61% korisnika nikada neće vratiti na veb lokaciju koja nije prilagođena mobilnim uređajima, o usvajanju responzivnog okruženja izgleda ne treba mnogo razmišljati. Sama ova činjenica bi trebalo da bude dobar razlog za vlasnike sajtova da daju prioritet korisničkom iskustvu i da se odluče za responzivniji dizajn.

 

Google voli responzivni dizajn

Nije tajna da je Google poslednjih godina krenuo ka pristupu mobile-first. Više je korisnika koji pretražuju sa mobilnih uređaja nego ikada ranije, i postaje sve važnije da se veb sajtovi lako prikazuju na bilo kom uređaju.

Algoritam je najskloniji rangiranju sajta koji odgovara zahtevima – tako što je brz i jednostavan za korišćenje. Google favorizuje sajtove koji su optimizovani za mobilne uređaje i koje su usvojile veb dizajn koji se prilagođava mobilnim uređajima.

 

Benfiti responzivnog veb dizajna

Benefiti responzivnog veb dizajna su brojni i u mnogome mogu uticati na biznis i rezultate koji će se ostvariti. Ovo su neki od njih:

 

Poboljšajno korisničko iskustvo

Pristup sadržaju koji je na odgovarajući način prilagođen na bilo kom uređaju značajno poboljšava korisničko iskustvo. Dobar responzivni dizajn takođe poboljšava čitljivost, povećava vreme provedeno na sajtu, poboljšava interakciju ili, u slučaju e-trgovine, poboljšava prodaju. Generalno, dizajn i njegovi ciljevi imaju bolji uticaj za poslovanje i korisnika.

responsive-web-design-benefits-usability

Responzivni veb dizajn je od suštinskog značaja za stvaranje pozitivnog iskustva za korisnike. Veća je verovatnoća da će se srećni korisnici pretvoriti u pretplatnike, potencijalne klijente i kupce. Prilagodljiva veb lokacija je jedan od mnogih načina da osigurate da korisnici imaju pozitivno iskustvo na vašem sajtu.

Prilagodljivi veb dizajn čini veb stranice pristupačnijim, bržim i lakšim za navigaciju. To olakšava korisnicima da pronađu informacije koje traže i obično ih podstiče da ostanu na vašem sajtu. Osim toga to može podstaći korisnike da se u budućnosti vrate na vaš sajt. I ne samo da korisnici ostaju duže na vašoj veb lokaciji, već je i veća verovatnoća da će se pretvoriti u kupce ili pretplatnike koji plaćaju.

 

Brže učitavanje sajta

Korisnici mobilnih uređaja posebno imaju kratak raspon pažnje. Istraživanja pokazuju da posetioci sa mobilnih uređaja imaju tendenciju da napuste veb stranice kojima je potrebno više od tri sekunde da se učitaju. Ako sajt nije optimizovan za pametne telefone i tablete, biće potrebno više vremena za navigaciju, što može frustrirati korisnike do tačke bez povratka. Obezbeđivanje da vaša veb lokacija koja reaguje koristi moderne tehnike performansi kao što su keširanje ili lazy load image pomoći će poboljšanju brzine učitavanja vaše veb stranice.

crtež mobilnog telefona sa brzinometrom i natpisom loading ispod

Respozivni veb sajtovi brže se učitavaju i na mobilnim i na desktop uređajima.

 

Manji Bounce Rate

Prilagodljiva i optimizovana mobilna stranica pruža mnogo bolje korisničko iskustvo za posetioca. Zbog toga je mnogo verovatnije da će se zadržati duži vremenski period i istraživati različite oblasti vašeg sajta. Alternativno, ako vaš sajt ne reaguje dobro, mnogo je teže zadržati posetioca angažovanim i stoga je veća verovatnoća da će brzo otići sa sajta.

Rezultat tada može biti povećanje Bounce Rate-a, pa čak i pad vašeg rangiranja za određeni upit za pretragu.

 

Više deljenja na društvenim mrežama

Kada se korisnicima sviđa vaš sadržaj, veća je verovatnoća da će ga podeliti sa svojim prijateljima. Posedovanje veb-sajta koji se prilagođava korisnicima olakšava interakciju sa vašom veb lokacijom, uživanje u vašem sadržaju, a zatim i deljenje na društvenim mrežama.

slika lap topa oko kojeg su brojni emotikoni interakcije sa društvenih mreža

Iako društvene akcije ne utiču direktno na rangiranje, one vam pomažu da povećate svoju publiku na mreži. Više saobraćaja na društvenim mrežama znači više korisnika koji posećuju vašu veb lokaciju, što bi moglo značiti još više klijenata ili pretplatnika za vaše poslovanje.

Sa dobro pozicioniranim i vidljivim dugmićima za deljenje na društvenim mrežama vaš sajt će podstaći korisnike da dele vaš sadržaj, dosežući mnogo širu publiku.

 

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top