skip to Main Content

Prva velika promena Facebook algoritma u vezi organskog dosega, desila se 2014. godine. Ova promena je bila nagoveštaj oglašavanja na Facebook-u, što je i usledilo ubrzo nakon ove promene. 

Vodjenje društvenih mreža ili u ovom slučaju biznis stranica na Facebook-u, danas se ne može zamisliti i isplanirati bez budžeta za oglašavanje, budući da je organski reach na globalnom nivou od 3% do 5%.

Da li je moguće reklamirati se na Facebook-u bez plaćenih oglasa i koji sve alati se mogu iskoristiti za povećavanje organskog dosega? Ovo su pitanja na koja možete saznati odgovor u nastavku teksta.

 

Da li organski marketing na Facebook-u i dalje vredi?

Prva pomisao koja ovde dolazi je ona da ništa specijalno više nije moguće uraditi na Facebook-u ukoliko se ne izdvaja budžet za oglašavanje. Ovo jeste tačno, budžet za oglašavanje jeste obavezan ali ne treba zaboraviti šta je ustvari Facebook. Posle više od 15 godina, to je najveća i vodeća društvena mreža, sa preko 2 milijarde aktivnih korisnika.

Jedna od najvažnijih činjenica koju treba spomenuti jeste da ne treba zaboraviti da je Facebook vizuelna platforma, kao što je i Instagram. Iako su tekstualne objave i dalje moguće na Facebook-u, vizuelni formati poput fotografija i video sadržaja su vrste objava koje algoritam favorizuje. Iz tog razloga je i nastao zaseban Facebook video feed, koji dosta utiče na zadržavanje korisnika na platformi.

Pored sponzorisanih objava, koje trebaju biti sastavni deo svake strategije na društvenim mrežama, u nastavku ćemo nabrojati vrste objava koje se koriste za postizanje većeg organskog dosega na Facebook-u.

 

Facebook Image Post

Fotografija je i dalje jedan od najpopularnijih formata koji se može objavljivati. Važno je da fotografija sadrži najvažnije informacije jer korisnici obično brzo prolaze kroz feed, vide samo vizual i retko čitaju opis. S toga, u opisu objave mogu biti informacije koje nisu najbitnije, dok najvažnije informacije treba predstaviti na vizualu.

skrinšot primera facebook image posta

Facebook Stories

Čini se da su storiji danas svuda okolo i skoro svaka platforma ili eksperimentiše sa njima ili se u velikoj meri oslanja na sopstvenu verziju storija. Facebook storiji su, kao i na Instagram-u, vertikalne fotografije i video snimci preko celog ekrana.

Storije je takođe sve lakše kreirati. Mogu se kreirati zasebno u nekom od programa, ali i u okviru Facebook-a na desktopu ili aplikacije na telefonu. Od nedavno postoji i mogućnost zakazivanja u Facebook Meta Suite-u, što predstavlja veliko olakšanje. 

snimak ekrana iz facebook kontrolne table za zakazivanje storija

Facebook Link Post

Ovo je vrsta objave koja se (bez obzira na to da li sadrži vizual ili ne) sastoji iz linka koji vodi na neku drugu lokaciju. Ta lokacija može takodje biti Facebook, ali i neki drugi sajt. Ona najviše znači brendovima jer je usmerava korisnike na odredjenu ponudu proizvoda ili usluga. 

Budući da Facebook voli da zadrži korisnike na platformi što je duže moguće, ova vrsta objave obično ima manji doseg, jer odvodi korisnike sa Facebook-a i treba je najmanje koristiti.

 

Facebook Reels

Instagram Reels je za kratko vreme postao jako popularan i uvidevši to, Facebook je od nedavno omogućio Facebook Reels u okviru svoje aplikacije. Ukoliko ste zainteresovani za ovu vrstu objava morate pratiti trendove i objavljivati sadržaj koji je zanimljiv korisnicima.

snimak ekrana iz reels

Video

Sledeća vrsta objava koja se može koristiti na Facebook-u jeste video. To je sadržaj koji ste snimili i uredili van Facebook aplikacije, a zatim ga postavili na Facebook

Zanimljivo je da video snimci dužeg trajanja (3 minuta ili više) često imaju bolji učinak od kraćih video zapisa. Čini se da video snimci koji traju 5 minuta ili duže imaju najbolji učinak.

Imajući to u vidu, potrebno je koristiti CTA (Call To Action) u okviru video sadržaja ali i prateći link u opisu objave.

 

Facebook Live Video

Ovo je vrsta objave koja se uživo emituje na Facebook-u. Nakon što se prenos završi, postoji opcija brisanja ovog sadržaja, ali se može i zadržati na stranici. Možete da strimujete direktno preko Facebook-a ili da koristitie neku od mnogih aplikacija trećih strana.

snimak ekrana iz kontrolne table Meta Business Suite

Facebook Podcast

Poslednji, ali ne i najmanje bitan, Facebook Podcast je novi način dopiranja do korisnika. Ako već imate postojeći podkast, možete ga povezati sa Facebook-om da biste ga reprodukovali njegovim korisnicima. Na taj način se on pojavljuje u Facebook feed-u i utiče na povećavanje dosega.

Pored toga, podkast će nastaviti da se reprodukuje čak i ako spustite aplikaciju Facebook da biste odradili nešto drugo. Tako da ne morate više biti zaglavljeni unutar Facebook-a da biste slušali svoje omiljene epizode ​​​​podkasta.

Jedna od najvećih prednosti podkasta preko Facebook-a je ta što postoji mogućnost čuvanja i deljenja odredjenih isečaka iz podkasta. To omogućava da dopiranje do još veće publike.

snimak ekrana iz kontrolne table Meta Business Suite

Da biste iskoristili najviše od Facebook-a za svoju stranicu i da bi algoritam počeo da radi za vas, potrebno je koristiti sve navedene mogućnosti objavljivanja koje Facebook pruža.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer