skip to Main Content

Slike i fotografije su ono što korisnicima prvo privlači pažnju. Upravo iz tog razloga kvalitet fotografija je jedna od najvažnijih stvari za promociju brenda. Angažovanje profesionalnog fotografa koji osim znanja i iskustva, ima i adekvatnu opremu je, u glavnom, i najbolje rešenje, ali često i skupo. Sa druge strane, sa razvojem kamera na mobilnim telefonima uz poznavanje tehnika za editovanje i retuširanje može se postići zavidan nivo kvaliteta fotografija.

 

Kako retuširati fotografije?

Koje su to tehnike i kako ih pravilno koristiti, probaćemo da objasnimo u nastavku teksta.

Čak i da ne gledamo samo sa poslovne strane ljudi teže tome da imaju što bolje fotografije, društvene mreže su najbolji primer za to. Uz same društvene mreže, postoji i gomila aplikacija koje nude neke osnovne setove filtera za doterivanje fotografija. Ovi filteri mogu biti korisni ali je problem što su prepoznatljivi i u glavnom automatizovani. Zato je neophodno savladati neke od profesionalnih softwera za editovanje slika od kojih, naravno, prednjači Adobe Photoshop.

Kada govorimo o fotografiji, često ćete čuti termine kao što su „retuširanje“, „uređivanje“, „editovanje“ ili „postprodukcija“ što možda zbunjuje ali u glavnom znači isto, kako napraviti fotografiju da izgleda bolje.

 

Šta je cilj retuširanja?

Primarni cilj retuširanja fotografije je uklanjanje svih nedostataka sa slike. Osim korekcije mrlja i neželjenih elemenata, retuširanje takođe podrazumeva korekciju osvetljenja na slici, boja i tonova, kontrasta, kao i prevođenje kolor fotografije u crno-belu ili raster neke druge boje, ali i nešto zahtevnije operacije kao što su brisanje i dodavanje elemenata i kreiranje planova odnosno dubine fotografije.

 

Šta retuširanje podrazumeva?

Retuširanje ne mora obavezno da znači korekciju nepravilnosti kod fotografija. Česti su i primeri gde je potrebno modifikovati ekspoziciju ili temperaturu fotografije kako bi bolje odgovarali estetici brenda, prelazeći od hladnih do toplih tonova i obrnuto. Profesionalci takođe mogu koristiti termin „white balance“.
White balance se odnosi na usklađivanje svih boja i tonova sa belom odnosno elementima na fotografiji koji su bele boje. Tako fotografije mogu biti toplije ukoliko bela ima crvene, žute ili narandžaste tonove ili hladne ukoliko bela ima plave ili ljubičaste tonove.

Šta dobijate retuširanjem fotografija?

Nema sumnje da retuširane fotografije osim estetike doprinose i poslovanju brenda. Pogotovu, na primer kada su u pitanju restorani, gde na retuširanim fotografijama jela izgledaju ukusnije ili kod online shop-ova gde jasnije slike proizvoda pospešuju njihovu prodaju.

U marketinškom smislu, retuširane fotografije doprinose vizuelnom identitetu i autentičnosti vašeg brenda. Takve fotografije pogotovu prave razliku kada su u pitanju društvene mreže ili website.

Naravno, kao i u svemu, sa retuširanjem ne valja preterivati. Trudite se da, bez obzira na doradu, vaše fotografije i dalje izgledaju prirodno jer osim što mogu da izgledaju neprivlačno vašu ciljnu grupu mogu da dovedu u zabludu.

S obzirom da su fotografije samo jedan od segmenata vizuelnog identiteta važno je napraviti plan kakve su vam fotografije potrebne kao i gde ćete ih primenjivati.

Proces retuširanja

Prvo o čemu treba da razmišljate u procesu obrade je kadriranje odnosno kompozicija. To u mnogome zavisi od formata odnosno dimenzija koje su vam potrebne za vašu fotografiju. Potrudite se da detalji koji su najvažniji budu i „najstariji“ prema vizuelnoj hijerarhiji.

Zatim treba ukloniti nepoželjne elemente koji na fotografiji bespotrebno odvlače pažnju ili narušavaju njen sklad. Neke fotografije izgledaju mnogo efektnije ukoliko, na primer, samo „blurujete“ pozadinu.

Takođe, važno je da ukoliko dodajete grafičke elemente, kao što su na primer logo, tekst ili ikonice ne narušavaju harmoniju fotografije, odnosno da se uklope što prirodnije a da pritom budu čitki i jasno uočljivi. To vas može navesti da korigujete osvetljenje, tonove, boje i kontrast na fotografiji.

Retuširanje fotografije može izgledati komplikovano i moguće je da ne postignete željene efekte odmah na početku ali vremenom sa iskustvom primetićete i sami razlike i napredak kako u brzini tako i u kvalitetu.

Na kraju, imajte u vidu da postoji velika razlika između komercijalne, dokumentarne i umetničke fotografije, tako da bi u skladu sa time trebalo da vodite računa u kojoj meri ćete da ih retuširate zavisno od namene.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer