Skip to content

Čini nam se da smo više puta pisali kako poenta grafičkog dizajna nije samo u kreiranju vizuelno lepog sadržaja već kreirati “priču” oko brenda koja će na najbolji način preneti poruku potrošačima. Dakle ideja je najvažnija. Proces u kome osnovnu ideju integrišemo u vizuelni identitet brenda odnosno sve grafičke projekte, naziva se konceptualni dizajn.

 

Šta je konceptualni dizajn?

Konceptualni dizajn može biti  osnova za uspešnog dizajna čak i ako tehnički nije baš savršen, dok tehnički sjajan dizajni može izgledati nekompletno bez dobrog koncepta.

Upravo zato mnogo je važnije dobro osmisliti koncept pre nego što se krene sa realizacijom jer estetski dobro izveden dizajn možda ne donese rezultate jer loše prenosi poruku brenda.

 

Koji je cilj konceptualnog dizajna?

Dakle konceptualni dizajn se javlja u najranijoj fazi dizajna, obično pre definisanja elemenata kao što su paleta, boja, tipografija ili stil.

Konceptualni dizajn dakle ima za cilj:

 

  • Da postavi osnove komunikacije između brenda i korisnika.
  • Da definiše stil i elemente za komunikaciju.
  • I naravno, brend učini unikatnim i originalnim.

 

Osnovni koraci u konceptualnom dizajnu

Nakon što smo definisali šta je konceptualni dizajn i čemu služi, mnogo je važnije kako se to primenjuje u praksi. Ceo proces možemo podeliti u nekoliko osnovnih koraka čiji redosled nije jasno definisan, već je mnogo važnije proći kroz svaki od njih.

  1. Istraživanje

Istraživanje je proces od koga se i najčešće počinje. Kod ovog koraka je najvažnije da se definiše prostor na tržištu (bilo digitalni ili fizički) gde će se brend pozicionirati odnosno kontekst u koji će se uklopiti.

Na samom početku važno je prikupiti što više informacija o brendu, istoriji (ako je ima), misiji i viziji. Zatim, na osnovu ciljne grupe trebalo bi istraživati i kakav “personality” želimo za brend, odnosno šta od dizajna očekuju njegovi korisnici.

Takođe treba ispitati konkurenciju i njihova grafička rešenja, kako lokalnu, tako i svetsku kako bi stvorili jasnu sliku o trendovima i jeziku koji je prepoznatljiv korisnicima, kao i o prostoru kroz koji možete istaknuti brend u odnosu na druge.

Od alata za ovaj korak, osim naravno Google-a, u velikoj meri vam može biti od pomoći i Pinterest, gde osim samog tržišta možete pretraživati i rešenja drugih dizajnera.

Prikupljene informacije svakako treba skladištiti na jedno mesto i držati ih pri ruci kao smernice tokom dizajna.  Pojedini dizajneri od ovih informacija kreiraju i “tablu raspoloženja” koja može biti korisna u razjašnjavanu kako se došlo do idejnog rešenja ali u glavnom povećava vrednost samog projekta.

  1. Definicija

Još jedan od koraka konceptualnog dizajna jesu pitanja koja se nameću. Ako ih ne postavite sami, već će se naći neko ko će ih postaviti umesto vas. Dakle potrebno je jasno definisati šta određenim dizajnom želite da postignete.

Potrudite se da vašim konceptom što jednostavnije,  jasno i nedvosmisleno pošaljete poruku korisnicima.

“Keep it simple”

Izbegavajte da preterujete sa dizajnom. Umesto potrebe da fascinirate korisnike, potrudite se da im ponudite odgovore i stvorite jasnu sliku o vašem brendu.

 

  1. Generisanje reči

Još jedan jako važan korak u konceptualnom dizajnu jeste da ideje i informacije koje su u početku nabacane na neki način generišete i sortirate. Primera radi počnite od imena brenda na koje ćete dodavati druge reči ili fraze sve dok ne stvorite koncept.

Svrha generisanja ovih reči je da vam one mogu pomoći da dođete do grafičkih elemenata dizajna kao i da na vreme definišete vizuelnu hijerarhiju u projektu.

Preporuka je da u ovoj fazi ideje podelite još sa nekim, na primer sa kolegama. Osim što vam mogu pomoći u generisanju novih reči ili čak i ideja mogu na neki način oceniti da li je vaša poruka dovoljno jasna i da ne odstupate od same srži poruke koju želite da pošaljete.

  1. Vizualizacija ili skica

Kroz sam proces konceptualnog dizajna svakako ćete doći do trenutka kada ideje treba preneti na papir, odnosno napraviti skicu.

Skica ima za cilj da jasno ukaže na to kako bi finalni proizvod trebalo da izgleda. Zato ne treba trošiti previše vremena i truditi se da estetski dobro izgleda. Osim toga i kod samog skiciranja kao i kod generisanja reči važno je da ideje slobodno teku, što može biti problem ukoliko se samo fokusirate na jednu.

Na kraju, i ako kompletan proces konceptualnog dizajna izgleda složeno, zapravo treba se truditi da potrošite što manje vremena na njega kako bi mogli da se pretežno posvetite samoj realizaciji projekta.

Takođe, ne dozvolite da vas rezultati nekog koncepta obeshrabre, upravo zato ne treba trošiti mnogo vremena kako bi neke od koraka mogli da ponovite ili kreirate potpuno novi.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Od kada sarađujete sa kompanijom Digitizer?
Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.