skip to Main Content

Logotip je najvažniji element vizuelnog identiteta svakog brenda. Međutim ono što čini njegovu dodatnu vrednost i vizuelni identitet brenda jeste definisanje smernica kako će se taj logotip primenjivati u različitim okruženjima, odnosno kako logotip izgleda na različitim pozadinama, kako je pozicioniran na određenoj površini, oblik logotipa, tip logotipa, proporcije i još mnogo toga.

 

Vizuelni identitet – smernice za kreiranje logotipa

Ove smernice jednostavno obezbeđuju da se logotip ne koristi pogrešno i na taj način ne ugrozi integritet i stil brenda.

Koje su to smernice i kako ih definisati?

Prostor oko logotipa

Kao i kod svakog dizajnerskog projekta tako i za logo neophodno je ostaviti dovoljno praznog prostora okolo, margine, kako bi mogao da “diše”. Na ovaj način obezbedićete da logo ostane jasan i lako uočljiv. Koliki prostor treba ostaviti oko samog logotipa nije jasno definisana vrednost već varira u zavisnosti od namene i podloge, zato se i definiše samo minimum koji treba poštovati.

Paleta boja

Prilikom definisanja palete boja važno je da se ne ograničavamo samo na boje logotipa već i boje koje određuju kompletan stil brenda (3 do 5 boja). Palete boja su jako važne prilikom izrade veb sajta ili linije proizvoda.

Naravno, izbor primarnih boja zavisi od mnogo parametara i ukusa ali prilikom kreiranje palete  dobro bi bilo slediti pravila tako da postignete određeni sklad.

Tako se prilikom izrade web sajta, na primer, preporučuje da izaberete jednu svetlu boju za pozadinu, jednu tamnu za tekst, jednu neutralnu koja se slaže sa svim bojama i jednu upečatljivu boju kojom ćete naglasiti detalje.

Ako i dalje niste sigurni svakako na internetu postoje primeri i niz aplikacija koje vam mogu pomoći u kreiranju palete boja.

Prilikom definisanja smernica za boje, najbolje bi bilo da navedete CMYK vrednosti, po mogućstvu Pantone (ukoliko ste tako odlučili), RGB i Hex code kako bi standardizovali tačne nijanse boja bilo da se radi o štampi ili prikazu u digitalnom formatu.

 

Tipografija

Osim onih koje će se koristiti za dizajn samog logotipa često je neophodno odabrati i definisati koji će se još fontovi koristiti za potrebe brenda. Na primer za websajt, društvene mreže, banere, kataloge, brošure, vizit karte, etikete i sl. 

Ne postoji jasno pravilo koliko fontova treba definisati ali u praksi se he koristi više od 3.

Mnogo je važnije da ovim fontovima treba postići upečatljive naslove, slogane i kraći tekst, kao i čitke i pregledne duže tekstove u okviru brenda.

Fontovi takođe podležu autorskim pravima pa je važno da za ove fontove imate licencu ili koristite free verzije.

Takođe nisu svi podložni za online upotrebu pa je preporuka da se koriste Google fontovi.

Ono na šta treba obratiti pažnju jeste da fontovi koje odaberete imaju sve znakove interpunkcije, velika i mala slova kao i č, ć, đ, š što nije uvek slučaj pogotovu sa free verzijama fontova.

 

Veličina

Za logo je jako važno da uvek bude jasan i pregledan bez obzira na veličinu. 

Bilo da se radi o bilbordu ili favicon-u (16 x 16 px) logo mora ostati prepoznatljiv. Zato se smernicama može definisati da logo izgleda različito zavisno od veličine. Tako logo u velikim formatima može sadržati čak i slogan dok u manjim formatima može biti samo piktogram, inicijali ili neki drugi karakteristični grafički elementi ili delovi.

U zavisnosti od primene logo nisu samo dimenzije već i proporcije odnosno međusobni odnos grafičkih elemenata tako da može biti kvadratnog (square), horizontalnog (landscape) ili vertikalnog (portrait) oblika.

 

Opis

Treba poći od pretpostavke da se u marketingu i dizajnu ništa ne podrazumeva. Preporuka je, mada ne uvek i praksa, da uz logo dostavite kratak opis šta on predstavlja i kako ste došli  do tog rešenja. 

Ovo je posebno važno za dalji “život” logotipa i kreiranje stila brenda pogotovu pri izboru fotografija, tekstura, mockup-ova i slično.

Svaka odstupanja od osnovne zamisli logotipa i njegove primene treba izbeći pa se često može navesti i kako logo ne treba koristiti. To pogotovu važi za izbor boja (nedovoljni kontrast ili neslaganje boja), veličine ili tipografije.

Na kraju, najvažniji deo definisanja smernica za primenu logotipa je prikazivanje kako ga ispravno koristiti u svim okolnostima. 

Iako to zapravo nisu pravila, definisanjem ovih parametara, možete osigurati da vaš logo na pravi način predstavlja vaše poslovanje i na taj način uspostavlja komunikaciju sa publikom.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer