Skip to content

Lep, funkcionalan i dobro optimizovan sajt danas predstavlja standard svakom ozbiljnom biznisu. Ponekad se tokom života sajta javi potreba da neke stvari izmenimo, poboljšamo i učinimo iskustvo korišćenja boljim. Jedna od takvih potreba je da adresu jedne stranice preusmerimo (redirektujemo) na drugu URL adresu, tj. stranicu, za koju smatramo da će pružiti bolje korisničko iskustvo i koja će u krajnjoj liniji pružiti više benefita i našem biznisu. Ipak postavlja se pitanje kako redirekcije utiču na SEO, odnosno da li mogu da nanesu štetu sajtu u rezultatima pretrage. Ovo je naročito važno ukoliko imamo stranicu koja je dobro pozicionirana za određenu ključnu reč.

tabla sa strelicom koja pokazuje pravac

Šta je redirekcija stranice?

Redirekcija (preusmeravanje) je termin kojim se označava prosleđivanje jedne URL adrese na drugu. Redirekcija stranice obično znači da stranici dajete potpuno novu URL adresu. Čin redirekcije je prilično jednostavan i često se koristi. Ove redirekcije korisnicima sajta nisu vidljive. Kada se pravilno podesi, desiće se trenutno preusmeravanje koje niko neće ni primetiti. Da bi znali kako redirekcije utiču na SEO važno je znati koji tipovi redirekcija postoje, za šta i kada se koriste. Kada se pravilno izvrše, redirekcije neće naškoditi vašem SEO-u. Sa druge strane, ako se nepravilno izvrše mogu loše uticati na vaše rangiranje u rezultatima pretrage. Postoje besplatni alati pomoću kojih možete potvrditi da li redirekcije funkcionišu kako treba.

Brojni su razlozi zbog koji će vam zatrebati redirekcija. Neki od najčešćih su:

 

  • Originalni URL je neispravan
  • Uvodite SSL sertifikat čime sajt činite sigurnijim
  • Veb stranica više ne postoji
  • Izvodite održavanje na stranici i želite da korisnik dođe do privremenog landing page-a dok se ne izvrše potrebne izmene
  • Izbrisali ste stare stranice za proizvode/usluge koje više ne nudite
  • Menjate CMS platformu
  • Implementirate novu navigacionu strukturu na sajtu

 

Postavljanje redirekcije se može obaviti vrlo brzo i jednostavno pomoću. Morate pronaći odgovarajući .php kod, kopirati ga, a zatim ga kopirati u odgovarajući folder na vašem hostingu. Ovaj kod će koristiti redirekciju 301, koja će voditi posetioca na novi URL, iako je ukucao stari URL. To je lepota redirekcije. Ukoliko je sajt na WordPress-u alat Yoast  još više olakšava postavljanje redirekcija.

 

 

Kako redirekcije utiču na SEO?

Postoje različite redirekcije, a generalno se dele na trajne i privremene redirekcije. Google koristi trajne redirekcije kao snažan signal da ciljana URL adresa treba da bude ona koja se prikazuje u rezultatima pretrage. Nasuprot tome, privremene redirekcije su Google-u slab signal da URL naveden u redirekciji treba da bude onaj koji je prikazan i u rezultatima pretrage. Ovde možete pogledati Google-ove smernice za redirekcije i njihov uticaj na SEO.

redirections-and-seo-seo-impact

Najkorišćeniji tipovi redirekcije i SEO

Najkoršćeniji tipovi redirekcije su 301 i 302. Redirekcija 301 je trajno preusmeravanje koje govori Google botovima da se originalna stranica preselila na novu lokaciju i da originalni URL više ne postoji. Ovo neće samo reći pretraživačima da je originalna stranica promenila lokaciju, već i da se sadržaj koji se nalazi na toj stranici može pronaći na novoj URL adresi. Kada je redirekcija 301 postavljeno, sledeći put kada Google popiše vašu veb lokaciju, ukloniće prethodnu URL adresu iz svog indeksa i zameniti je novom. 301 je verovatno najbolja redirekcija ukoliko već morate da ih koristite na svom sajtu. 301 redirekcija je najefikasniji metod redirekcije za SEO jer ćete moći da zadržite preko 90% vrednosti preusmerene stranice.

Redirekcija 302 je dosta osteljivija iz SEO aspekta i zadržavanja pozicija u pretrazi. To je privremeno preusmeravanje koje se koristi za preusmeravanje posetilaca vašeg sajta na drugu stranicu, ali samo privremeno, jer kasnije planirate da vratite originalnu stranicu. Stav je da se redirekcije 301 i 302 mogu tretirati na sličan način, ali nikada ne možete biti 100% sigurni. Kada se pravilno koristi, preusmeravanje 302 neće naštetiti vašim SEO naporima.

Kada odaberete ovu vrstu redirekcije originalna stranica ostaje indeksirana u Google -u i nikakva vrednost (vrednost linka) se ne prenosi na novu URL adresu, jer Google zna da je to samo privremeno. Tako ćete zadržati rangiranje i autoritet koje ta stranica ima. Problemi obično nastaju kada ljudi ne znaju razliku između redirekcija i izaberu 302 da trajno preusmere sajt. Ako je to ikako moguće, uvek pokušajte da koristite redirekciju 301.

Prilikom preusmeravanja jednog URL -a na drugi, od ključnog je značaja učiniti sve što je u vašoj moći da biste održali SEO vrednost originalne stranice. Već znamo da je sprovođenje 301 redirekcije najbolji način kada želite da zadržite SEO vrednost stranice, jer govori botovima da se stranica trajno pomerila. 

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.