skip to Main Content

Ako ste početnik, ili jednostavno želite da bolje razumete grafički dizajn, gomila materijala, tutorijala i grafičkih rešenja na internetu može da bude zbunjujuće na prvi pogled. Mi vam nudimo nekoliko korisnih saveta i nepisanih pravila odakle da počnete i kako bi mogli da unapredite vizuelnu komunikaciju vašeg brenda sa potrošačima.

Grafički dizajn je svuda oko nas i ne treba ga olako shvatati već od samog početka vaš brend bi trebalo da gradite tako da osim potrebnih informacija i zanimljivog sadržaja nudi pregledne i vizuelno prihvatljive publikacije vašim potrošačima.

 

Kako najbolje razumeti grafički dizajn

Za grafički dizajn ne postoji jednostavna formula po kojoj se dolazi do dobrog grafičkog rešenja, jer postoji niz parametra koji na to utiču, ali postoji niz pravila čijom primenom možete doći do uspešnih rezultata čak i ako ste početnik.

 

Istraživanje

Ovaj korak svakako ne smete preskočiti koliko god da su kratki rokovi. Neki dizajneri koriste izraz „moodboard“, ali u stvari to je pretraživanje interneta i kreiranje priče oko vašeg projekta.

Prikupljanjem različitih informacija, kreiraćete reference koje će kasnije koristiti na stvaranju atmosfere oko vašeg dizajna, a samim tim i brenda u opšte.

Već smo govorili o platformama kao što je Pinterest koji vam uz Google značajno mogu pomoći u ovom koraku.

Nakon nekoliko značajnih informacija trebalo bi da već imate plan. Zavisno od složenosti projekta potrudite se da isplanirate korak po korak. Ukoliko u startu odvojite nekoliko trenutaka za skiciranje to vam može značajno uštedeti vreme tokom samog procesa.

 

Stilizacija

Kada dođete do nekih rešenja preispitajte da li bi mogli još da ih pojednostavite. Minimalizam je trend koji trenutno donosi rezultate. Važno je da ne žrtvujemo čitljivost radi vizuelne privlačnosti.

Ako ste u nedoumici počnite od tipografije. Iako postoji ogroman izbor fontova na internetu ograničite se na maksimalno dva u okviru vašeg brenda.

Boje

O teoriji i psihologiji boja smo pisali već u okviru jedne od prethodnih tema. Prilikom izbora palete boja za vaš brend ograničite se na 1-3 boje.

Pozabavite se i proporcijama korišćenja boja. Postoje nekoliko pravila što se tiče primene boja iz palete ali je jedno jedno od najuspešnijih 60:30:10 pravilo, odnosno primenite 60% jednu, 30% drugu i 10% treću boju u okviru vašeg dizajna.

 

Spacing

Razmak između grafičkih elemenata u okviru vašeg dizajna naziva se belina ili „negative color“. Belina kod potrošača ostavlja utisak čistog i savremenog dizajna. Taj prostor nije samo odsustvo sadržaja, već stvar izbora i može se koristiti za postizanje kontrasta i vizuelne hijerarhije. Napravite veće beline oko elemenata na koje želite da se vaši potrošači fokusiraju.

Hijerarhija

Osim što vašim klijentima olakšava čitanje vizuelna hijararhija im omogućava da se fokusiraju na važne informacije u okviru vašeg dizajna. Bez obzira na stil i estetiku vaš dizajn će biti uspešan samo ukoliko prenese poruku koju ste želeli.

Za vizuelnu hijararhiju osim veličine i boja jedan od najvažnijih elemenata je poravnanje. Poravnanjem elemenata ćete postići i da vaš dizajn izgleda kompaktno i uredno.

Za vašu vizuelnu hijararhiju nije na odmet i da koristite horizontalne i vertikalne linije koje će usmeravati poglede potrošača da lako prolaze kroz sadržaj vašeg dizajna.

 

Doslednost

Jednom kada postavite sve ove smernice u vašem dizajnu važno je da se toga i pridržavate.

Potrudite se da slike koje koristite u okviru vašeg brenda i dizajna imaju istu atmosferu. Poželjno je da imaju iste tonove boja ili nivo zasićenja, kao i sličnosti u tome koliko imaju detalja.

Budite dosledni svojim bojama i ponavljajte grafičke elemente kad god i gde god možete vodeći računa da u tome ne preterujete.

Međutim doslednost je posebno važna kada vaš dizajn ima više stranica ili u slučaju vizuelnog identiteta za čitav brend. Dizajn brenda treba da bude prepoznatljiv svuda gde bi vaša ciljna grupa to mogla da vidi bilo da se radi  o websajtu, vizit kartama, društvenim mrežama, proizvodima ili okruženju.

Primenom ovih nekoliko pravila stvorićete određene rezultate, međutim samo njihovim unapređivanjem ubacivanjem inovacija i eksperimentisanjem možete „pomerati lestvicu“ i graditi neophodno iskustvo.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Back To Top