Skip to content

Kada pročitate naslov našeg novog bloga verovatno vam prvo na pamet pada praćenje trenutne pozicije sajta na pretraživačima za određene ključne reči ili fraze. Zapravo odgovor na pitanje kako pratiti ključne reči može imati više rešenja. Ono na šta ćemo se zapravo fokusirati u tekstu je kako pratiti ključne reči koje su korisnike dovele na vaš web sajt. Šta je ono što oni pretražuju, a što je vaš sadržaj prikazalo kao adekvatan odgovor na njihov upit.

Ove informacije mogu biti od velikog značaja kako bi mogli da procenite kvalitete sadžaja na sajtu, koji delovi zadovoljavaju potrebe korisnika, a koji delovi vašeg sadržaja zahtevaju da se na njima poradi ili možda čak da budu trajno ukljonjeni sa sajta.

Ključne reči su fraze koje korisnici upisuju u pretraživače kako bi pronašli sadržaj koji traže. U ovom tekstu pokazaćemo vam kako lako da vidite ključne reči koje ljudi koriste prilikom dolaska na vaš web sajt.

 

 

Šta je praćenje ključnih reči i zašto je važno?

Praćenje ključnih reči u osnovi je aktivnost praćenja položaja vašeg sajta za određene ključne reči u pretraživačima kao što su Google, Bing itd.

Praćenje ključnih reči vam pomaže da vidite važne metrike kao što su koje ključne reči ljudi koriste da bi pronašli vaš sajt, tako da možete da se fokusirate na onaj sadržaj i ključne fraze koje vam donose saobraćaj na sajt.

Kada je u pitanju optimizacija za WordPress sajtove, korisnicima se preporučuje da istražuju ključne reči i odgovarajuće ključne reči dodaju na svoj sajt. Ovo pomaže vašem sajtu da se rangira u pretraživačima.

Ali ono što mnogi početnici ne znaju je da se rangiranje pretraživanja menja prilično često. Ukoliko niste stalno u toku sa promenama i konstatno ne radite na poboljšavanju svog sadržaja, lako možete izgubiti pozicije koje ste prethodno imali, a samim tim i saobraćaj na sajtu. Ažuriranja Google algoritma često mogu uzrokovati povećanje ili smanjenje rangiranja vaših stranica za određene ključne reči. Kada tačno znate kako (putem kojih upita i ključnih reči) ljudi pronalaze i koriste vaš sajt, možete mnogo lakše da napravite strategiju i da se trudite da održite i popravite pozicije na pretraživačima.

 

 

Kako pratiti ključne reči koje ljudi koriste da bi pronašli vaš sajt?

Najbolji način za praćenje ključnih reči koje ljudi koriste je pomoću Google Search Consolee.

Google Search Console je besplatan alat koji nudi Google kako bi pomogao vlasnicima sajtova da prate i održavaju prisustvo svojih stranica u rezultatima Google pretrage. Ako to već niste učinili, morate da dodate svoj sajt u Google Search Console-u. O tome kako to uraditi možete pročitati ovde.

Kada dodate web sajt u Google Search Console, moći ćete da je koristite za nadgledanje vaše liste pretraživanja. Da biste pregledali pozicije svojih ključnih reči kliknite na Performance, pri čemu će vam se u donjem delu ekrana izlistati sve one fraze koje su korišćene u pretrazi, a koje su dovele korisnike na sajt.

Takođe možete da pogledate rangiranje ključnih reči u Google analitici. Jednostavno se prijavite na kontrolnu tablu Google analitike i idite na Acquisitions » Search Console » Queries. Ključne reči za pretragu biće navedene u koloni upita za pretragu. Za svaku ključnu reč videćete i njen CTR, broj impresija i prosečnu poziciju.

Još jedan način da dođete do ovih podataka je pomoću Monster Insights plugin-a. MonsterInsights je plugin za Google analitiku za WordPress. Omogućava vam da lako instalirate Google analitiku WordPress-u i pokazuje vam izveštaje koji se mogu čitati unutar vaše WordPress kontrolne table. Prednosti ove metode je što će vam svi podaci biti dostupni u okviru kontrolne table WordPress-a. Vodite računa da je vaša Google analitika linkovana sa Google Search Console-om.

Pratite naš blog i saznajte sve što vas zanima iz sveta digitalnog marketinga.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top