Skip to content

Recimo da ste upravo pokrenuli reklamnu kampanju ili objavili neki sadržaj, i želite da vidite kako napreduje. Kada otvorite vašu analitiku uočićete da se ističu dva termina: ‘’impression’’ i ‘’reach’’. Vidite da su reach i impression dve različite stvari, ali ne razumete u potpunosti koja im je razlika.

Koja je tačno razlika izmedju ‘’reach’’ i ‘’impression’’? Na koji više da obratite pažnju? I šta ovi pojmovi znače za vaš marketing?

Razlika između pojmova reach i impression

Reach i impression imaju različita značenja za različite platforme. Ono što Facebook naziva ‘’impression’’ Twiter je nazivao ‘’reach’’ na primer. Ali u suštini, one označavaju dva koncepta.

Reach (srp. doseg) se odnosi ukupan broj ljudi koji su videli vašu reklamu ili objavu. Ako je 100 ljudi videlo vašu reklamu, to znači da je reach 100.

Impression (srp. utisak, impresija) se odnosi na to koliko je puta Vaša reklama ili objava prikazana na nekom ekranu (računara,telefona ili bilo kog uređaja kojim se pristupa internetu). Recimo da je Vaša reklama sa prethodnog primera 300 puta iskočla na ekranima. To znači da je broj impresija – 300.

Hajde da pogledamo kako glavne platforme definišu ova 2 pojma, kako bi razumeli kako svaka metrika radi.

Facebook reach vs impressions

Facebook definiše reach kao: Broj ljudi koji je video vašu reklamu bar jednom. Prema ovoj definiciji reach meri ukupan broj jedinstvenih korisnika koji su videli vašu objavu/reklamu.

Reach se deli u 3 kategorije: ogranski, plaćeni i viralni.

Organski reach se odnosi na broj jedinstvenih ljudi koji su videli vašu objavu organski (besplatno) na Facebook News Feed-u.

Plaćeni reach je broj ljudi na Facebook-u koji su videli objavu koja je plaćena. Često je direktno pod uticajem raznih faktora kao što su Ad bid, budžet i ciljana publika.

Viralni reach je broj ljudi koji su videli vašu objavu zato što je neko od njihovih prijatelja imao interakciju sa njom.

Impresiju sa druge strane Facebook definiše kao: ‘’koliko puta je vaša reklama bila na ekranima’’. Ukoliko isti korisnik na primer vidi vašu objavu tri puta na svom zidu to bi se računalo kao tri impresije. 

Ni ”reach” ni ”impressions” ne označavaju da je neko kliknuo na vašu reklamu ili imao bilo kakvu interakciju sa njom.

Facebook takodje kaže da nije obavezno da video počne da bi se računala impresija. Drugačije rečeno impresija meri koliko puta je vaša objava vidjena.

Dakle, kako znamo da li su ‘’reach’’ ili ‘’impression’’ zaista stvarni? Da bi odgovorio na ovo pitanje, Facebook deli impresije u dve kategorije: ‘’serviran’’ i ‘’pogledan’’.

Kada je reklama ‘’servirana’’, to znači da je reklama prosto plaćena i da je sistem odlučio da reklamu dostavi negde (pri vrhu nečijeg News Feed-a, u reklamnu kutiju sa strane itd…)

‘’Servirane’’ reklame ne moraju da se pojave na ekranu (mogu da ostanu ‘’ispod preklopa’’, kako to Facebook naziva).

‘’Pogledan” impression se, sa druge strane, računa ukoliko korisnik vidi reklamu na ekranu. Ako korisnik ne skroluje da vidi reklamu, ili pomeri se sa stranice pre nego što se učita, onda se reklama ne računa kao ‘’pogledana’’.

Instagram reach vs impressions

Instagram tretira reach i impression skoro isto kao Facebook. Reach se odnosi na ukupan broj jedinstvenih naloga koji su videli vašu objavu ili story određenog dana. Kao što već možete da zaključite reach je veoma značajan kada je u pitanju brand awareness.

Impression predstavlja ukupan broj puta prikazivanja vaše objave i story-ja nekom korisniku. Kao i kod Facebook-a i ovde se svaki prikaz korisniku računa kao impresija. (Dakle tri puta prikazana objava istom kosrisnku, računaće se kao tri impresije). Ovo su dakle dve osnovne metrike koje želite da pratite kada ocenjujete uspešnost vaše Instagram strategije.

Šta je najbolje pratiti?

Reach (doseg) i impressions (impresije) se odnose na dve posebne aktivnosti, tako da odluka koja metrika će biti važnija zavisi od toga šta su vaši ciljevi. Hajde da počnemo sa time zašto bi trebalo da se fokusirate na impresije.

Zašto se fokusirati na impresije?

Impresije možete pratiti ukoliko želite da izbegnete prenatrpavanje korisnika reklamama, što može da dovede do kontra efekta. Niko ne voli da mu dosađuju! Ako želite to da izbegnete, možda je bolje da se fokusirate na reach, a ne na impresije.

Impresije su takodje korisne kada želimo da pratimo reklame u moment-to-moment osnovama. Ako pokrenete vašu reklamu i odmah dobijete malo ili nimalo impresija, to moše biti znak da nešto nije u redu sa objavom.

Zašto se fokusirati na reach (doseg)?

Doseg odnosno reach takodje može da pomogne da uvidimo ako nešto nije u redu sa reklamom. Ako je reklama dosegla do mnogo ljudi, ali niste imali nijednu konverziju, to može da znači da bi trebalo da preispitate sadržaj reklame.

Ako vaš sadržaj, sa druge strane, ima veliki reach, to znači da je uspešan i da pronalazi put do mnogih novih korisnika, što znači da će najverovatnije biti šerovan i u interakciji.

Zašto pratiti i reach i impression?

Reach i impression govore različite stvari o učinku reklama i sadržaja. Češće nego inače, moraćete da koristite obe metrike zajedno da otkrijete efektivnost kampanje ili reklame.

Shvatite Vašu ‘’efikasnu frekvenciju’’

Uporedjivanje impresija i dosega je varljivo, zato što će impresije uvek biti jednake ili veće od dosega. Svaki korisnik koji je u Vašem broju dosega (eng. Reach) će videti Vaš sadržaj bar jednom, a mnogi će videti nekoliko puta. Koliko puta?

Da bi to otkrili, podelimo ukupan broj impresija sa ukupnim brojem dosega da bi dobili prosečan broj impresija po korisniku. (Neki to nazivaju ‘’ad frequency’’, ili ‘’prosečne impresije po korisniku’’).

Dakle , koliko prosečno impresija po korisniku je dobro?

Mnoga istraživanja o svesti o brendu sugerišu da korisnici moraju da vide reklamu nekoliko puta pre nego što počnu da dobijaju svest o brendu. Oglašivači to nazivaju ‘’efikasnom frekvencijom’’ – koliko puta je neko video reklamu pre nego što je reagovao na nju.

Herbert E. Krugman (General Electric’s) je naveo da tri izlaganja reklami su dovoljna da neko bude svestan Vašeg brenda. Još 1885., biznismen iz Londona Tomas Smit je naveo da je bilo potrebno dvadeset.

Po svemu sudeći, efektivna frekvencija Vašeg biznisa će biti usko povezana sa Vašom industrijom i proizvodom. Ako želite da dobijete osećaj koliki je broj impresija razuman, probajte da dobijete neki uvid u to na koliko Vaša konkurencija cilja.

Ne smarajte reklamama

Otkrivanje efektivne frekvencije je bitno i zato što nam govori koliko puta korisnici vide reklamu pre nego što počne da ih nervira.

Koliko impresija po korisniku je previše će zavisiti od Vaših ciljeva na društvenim mrežama. Ako želite da polako gradite svest o brendu, provokativna kampanja, koja ne može da se ignoriše možda nije najbolji put kojim treba ići.

Ali ako imate vremenski osetljivu promociju i želite da Vas što više ljudi vidi, veliki broj impresija po korisniku bi mogao biti dobar cilj.

Šta pratiti pored reach-a i impresija?

Reach i impression vam mogu mnogo reći o tome kakve rezultate vaš sadržaj ostvaruje. Ali je važno upamtiti da vam oni ne govori ništa o tome da li je neko zaista kliknuo ili imao interakciju sa vašim sadržajem.

Ako želite da merite Vaš ROI na društvenim mrežama, i fokusirani ste na kratkoročne i srednjeročne povrate investicije, fokusiranje na konverziju je ključno. Na kraju dana, saobraćaj na sajtu, generisani lead-ova, sign-upova na mejl listu, konverzije i prihod su mnogo konkretnije mere uspeha kampanje.

Ako želite da povučete crtu izmedju troška na reklamiranje i ROI, uparite reach i impresije metrike sa konverzijom i prihodom. Pobrinite se da spojite reach sa mnogo konkretnijim akcijama, kao što su signup-ovi i prihodi.

Jedan od načina je da podelite prihod sa ukupnih korisnicima do kojih smo dosegli da bi dobili ‘’prosečan prihod po doseglom korisniku’’.

Ovo Vam može pomoći da bolje razumete kako trošak za reklamiranje i Vaši napori da povećate doseg rezultuju konkretnim povratom investicije (ROI).

Za više korisnih i edukativnih tekstova o digitalnom marketingu – posetite naš blog.

Uštedite Vaše vreme i izaberite Digitizer. Digitizer autentičnim storytelling-om na zanimljiv i primamljiv način dočarava korisnicima društvenih mreža Vaš biznis! Hajde da zajeno putujemo u nove uspehe! Kontaktirajte nas već danas!

Made by Nemanja Nedeljkovic – Senior Account Manager @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top