U digitalnom marketingu, odabir prave platforme za oglašavanje može da igra ključnu ulogu u uspehu…
Google Search Console je zbirka alata i resursa koji pomažu vlasnicima sajtova, vebmasterima i SEO profesionalcima da prate uspešnost sajta u indeksu Google pretrage. Ovo je besplatna usluga koja vam omogućava da saznate puno informacija o samom sajtu i ljudima koji ga posećuju. Search Console je glavni i zvanični način na koji Google komunicira sa vlasnicima sajtova.
Registrovanjem naloga Google može da pošalje vebmasterima informacije o problemima, greškama ili čak kaznama koje je sajt pretrpeo. Takođe nudi nekoliko alata koji vam omogućavaju da ih kontaktirate u vezi sa eventualnim problemima koji se javljaju na sajtu.
Prednosti Google Search Console
Search Console nudi alate koji, nakon izrade sajta, pomažu u svakodnevnom upravljanju. Omogućuje stvari poput podnošenja i nadgledanja XML Sitemap, zahtevanje od Google-a da proceni i prijavi greške na sajtu. Ako aktivno optimizujete sajt, znate da SEO nikada nije ‘gotov’. Potrebno je da neprestano poboljšavate svoj sadržaj, dorađujete postavke na sajtu i ispravljate greške. Search Console je nalog pun korisnih informacija o tome kako se sajt prikazuje i radi u rezultatima pretrage. Od izveštaja o upotrebljivosti na mobilnim uređajima do vidljivosti i praćenja klikova. Ovaj nalog je centar za razumevanje kada, gde i kako se vaš sajt pojavljuje na Google-u.
Dodavanje sajta i verifikacija
Moraćete da dodate i potvrdite vlasništvo nad sajtom pre nego što možete da učinite bilo šta drugo. Dodavanje i verifikacija sajta u Search Console-i dokazuje Google-u da ste ili vlasnik sajta, vebmaster ili drugi ovlašćeni korisnik. Unesite URL sajta koji pokušavate da dodate odabirom polja „Add property„. Zatim ćete od vas tražiti da verifikujete svoju sajt. Postoji nekoliko različitih načina na koje možete to postići.
Upload-ovanjem HTML datoteke. Da biste koristili ovaj metod, morate biti u mogućnosti da otpremite datoteke u root fajl sajta. Na kontrolnoj tabli Search Console izaberite „Manage site“, a zatim „Verify this site“. Ako „HTML file upload“ nije naveden u „Recommended verification method“, onda je svakako naveden na kartici „Other verification methods“. Kada odaberete ovaj metod, od vas će se tražiti da preuzmete HTML fajl. Preuzmite ga, a zatim ga sačuvajte na navedenoj lokaciji. Ne unosite nikakve promene u sadržaj ili u ime fajla. Ako se nešto promeni, Search Console neće moći da proveri i verifikuje sajt. Nakon učitavanja HTML fajla, vratite se na Search Console i kliknite na „Verify“. Ako je sve ispravno postavljeno, videćete stranicu koja vam daje do znanja da je sajt verifikovan. Nakon što verifikujete sajt ovom metodom, ne brišite HTML fajl sa sajta.
Druge metode verifikovanja sajta su pomoću HTML tag-a koji ubacujete na sajt, pomoću Google Analytics naloga, Google Tag Manager-a ili uz opciju Domain name provider. Google periodično proverava da li je verifikacija validna (na primer, proverava da li je HTML tag za verifikaciju i dalje prisutan). Ako se verifikacija više ne može potvrditi, vaša dozvola za taj sajt ističe nakon određenog perioda. Podaci se prikupljaju za sajt od trenutka kada ste ga prvi put dodali u Google Search Console-u.
Dodavanje Sitemap sajta
Dostavljanjem Sitemap na Google Search Console-u olakšavate Google-ov posao osiguravajući da imaju sve neophodne informacije potrebne za rad sa vašim sajtom.
Na kontrolnoj tabli Search Console odaberite sajt za koji želite da pošaljete Sitemap. Sa leve strane videćete opciju „Sitemap“, čijim izborom otvarate prozor u kome dodajete Sitemap na sajt.
Prijavljivanje grešaka sa sajta
Ponekad možda ne uviđamo da postoji problem na sajtu. Google Search Console vas odmah obaveštava o svim eventualnim greškama koje nađe na sajtu.
Odabirom opcije „Coverage“ u levom meniju na kontrolnoj tabli otvara se prozor u kome će biti sve greške koje je Google uočio na vašem sajtu. Veoma korisna i značajna opcija. Klikom na neku od grešaka dobijate opis uočene greške i dalje korake koje treba preduzeti kako bi uklonili grešku.
Obavestite Google o vašem sadržaju
Najbrži način da Google indeksira neku stranu sajta jeste da je ručno pošaljete na indeksiranje. Ovo će omogućiti da se sadržaj određene stranice što pre pojave u rezultatima pretrage. Takođe ova opcija omogućava da prijavimo Google-u eventualne promene na nekoj od stranica, kako bi što pre indeksirao izmenjeni i poboljšani sadržaj.
Odabirom opcije „URL inspection“ otvara se prozor u kome možemo da unesemo URL neke od stranica sa sajta i proverimo njen status, a ukoliko nije indeksirana zahtevamo od Google-a što brže indeksiranje pomoću opcije „Request Indexing“ koja se nalazi na desnoj strani prozora.
Predstavili smo vam neke od osnovnih funkcija Google Search Console, alata koji bi morao da koristi svako kome je stalo do kvalitetnog web sajta i što je moguće boljeg pozicioniranja u rezultatima pretrage. Ukoliko želite da pročitate još zanimljivih i informativnih tekstova, koji će vam pružiti odlične informacije o dobrom internet nastupu, posetite našu stranu News and Stories.
Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer