Google oglasi se brzo razvijaju, a praćenje novih trendova je ključno za uspeh u dinamičnom…
Da li ste se ikada zapitali da li Google koristi rezultate SEO alata za rangiranje? Želeli smo da saznamo da li rezultati određenih SEO alata zaista imaju uticaja kada je u pitanju Google-ovo rangiranje.
Da li Google koristite rezultate SEO alata za rangiranje?
Odgovor na ovo pitanje je u jednoj od poslednjih epizoda „Ask Googlebot“ dao John Muller iz Google-a. U najkraćem odgovor je NE, NE KORISTI!
Mueller je naveo da Google ne uzima u obzir rezultate o autoritetu veb-sajta ili neželjenom sadržaju od eksternih SEO alata kada odlučuje gde da rangira veb sajt u rezultatima pretrage. Google-ovi algoritmi i procene su važni za rangiranje u pretrazi, a ne ocene drugih alata (ma koliko oni bili popularni, kvalitetni ili koliko se koristili u SEO industriji). Dobar dizajn i arhitektura veb sajta, a pre svega kvalitetan sadržaj koji adekvatno odgovara na upite i nameru korisnika, najvažniji su faktori kada je rangiranje u pitanju.
Da li to onda znači da ovi alati nisu korisni?
Iako Google ne uzima u obzir rezultate drugih SEO alata, Mueller napominje da ovi rezultati mogu pružiti korisne savete o vašem sajtu u vezi sa najboljim SEO praksama i načinu kako da pokušate da bolje rangirate vaš sadržaj.
Rezultati ovih alata nude dodatne podataka izvan onoga što Google pruža o tome koliko su sajtovi optimizovani za pretraživače.
„Transparentno izračunati rezultati mogu biti korisni za procenu statusa vaše veb stranice ili za ukazivanje na stvarne probleme. Oni bi mogli pomoći u narednim koracima ili možda čak kvalifikovati posao koji je obavljen“, kaže Mueller.
Mueller je naglasio razumevanje mehanike sistema bodovanja jer može pomoći da se utvrdi relevantnost alata za vaše potrebe.
Google primer: Chrome Lighthouse
Mueller je pomenuo Google-ov Chrome Lighthouse alat kao koristan alat koji ne utiče direktno na rangiranje. Lighthouse generiše rezultate za performanse veb sajtova, ali Google ih ne koristi za rangiranje veb sajtova u rezultatima pretrage.
Međutim, Mueller je objasnio da bi vam rezultati performansi Lighthouse-a mogli biti od koristi:
„Skor je transparentno kreiran na osnovu različitih testova, koje možete pogledati. Sa ukupnim rezultatom, možete proceniti koliko dobro vaša veb lokacija radi na tim testovima.„
Iako Google ne koristi rezultate nezavisnih SEO alata za određivanje rangiranja u pretrazi, Mueller priznaje da su ovi alati korisni. Njihovi rezultati vam daju predstavu o tome kakav je vaš sajt, ističu moguća probleme za rešavanje i pomažu u proceni uspeha prethodnog SEO rada. Njegov oproštajni savet je da razumete sistem bodovanja ovih alata i koristite alate kao način za poboljšanje performansi i korisničkog iskustva, a ne kao direktnu taktiku za povećanje rangiranja u pretrazi.
Za još vesti i interesantnih priča posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Izvor: Searchenginejournal
Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer