U digitalnom marketingu, odabir prave platforme za oglašavanje može da igra ključnu ulogu u uspehu…
Dok trka za što bržim razvojem usluga baziranih na veštačkoj inteligenciji traje, kompanije se trude da zauzmu svoje pozicije na tržištu. Nakon ekspolozivne pojave Chat GPT-a i na prvi pogled nezahvalne pozicije u kojoj se Google našao, ovaj gigant ipak nastoji da ponudi adekvatan odgovor.
Ekspanzija Google Barda na Evropu
Google Bard je možda njihov najvažniji projkat u ovoj godini, a od skora ovaj servis je dostupan i u Evropi.
Porblemi sa EU zakonima
Određeno vreme postao je problem sa lansiranjem Barda u Evropi zbog neusklađenosti za zakonima Evropske unije, a koji su se ticali zaštiti podataka privatnosti. EU Komisija je navela da su informacije koje je Google predstavio o zaštiti privatnosti građana EU u njegovom novom generativnom AI alatu neadekvatne. EU proaktivno reguliše sisteme veštačke inteligencije, dajući prioritet bezbednosti, transparentnosti i nediskriminaciji.
Prvi regulatorni okvir za AI koji je predložila EU, poznat kao Zakon o veštačkoj inteligenciji, na putu je da postane prvi sveobuhvatni svetski zakon o veštačkoj inteligenciji. Ovaj predloženi zakon kategoriše sisteme veštačke inteligencije na osnovu njihovog rizika za korisnike i u skladu sa tim dodeljuje nivoe regulacije.
Dok je Bard prvobitno bio otvoren za rani pristup sa verzijom na engleskom, počevši u SAD i Velikoj Britaniji još u martu, početna lista čekanja je završena u maju globalnim uvođenjem u oko 180 zemalja i dodatnom podrškom za japanski i korejski jezik. Primetan propust do skora je bila EU, a Google je odložio lansiranje u Evropi upravo nakon što je regulator privatnosti izrazio zabrinutost.
Google Bard u Evropi
Konačno Google je proširio dostupnost Barda na nova područja poput Evrope i Brazila.
Pre lansiranja u ovim novim regionima i jezicima, Google se konsultovao sa stručnjacima, kreatorima politike i čuvarima privatnosti kako bi osigurao da ima odgovoran pristup veštačkoj inteligenciji.
Kako je Bardovo globalno prisustvo raslo, Google ja nastojao da ostane privržen svojim principima veštačke inteligencije, ali i da prati korisniče inpute i održava snažnu zaštitu privatnosti i podataka korisnika.
Bard je sada dostupan na preko četrdeset jezika, uključujući glavne svetske jezike kao što su arapski, kineski, nemački, hindi i španski.
Nove funkcije za veću produktivnost
Uporedo sa proširenjem dostupnosti uvođene su i nove funkcije fokusirane na fino podešavanje Bardovih odgovora i jačanje potencijala chatbot-a za produktivnost. Google je uveo nove mogućnosti za Bard kako bi njegovi odgovori bili korisniji za potrebe ljudi.
Zvučni odgovori: (Audible Responses) Slušajte Bardove odgovore isčitane naglas umesto da čitate tekst. Dostupno na preko 40 jezika.
Prilagođavanje odgovora: (Response Customization) Podesite ton i stil Bardovih odgovora da budu jednostavni, dugi, kratki, profesionalni ili neobavezni. Dostupno na engleskom.
Google je lansirao i četiri nove mogućnosti u Bardu za poboljšanje produktivnosti:
Pinujte i preimenujte razgovore: (Pin and Rename Conversations) Sada možete da zakačite i preimenujete razgovore sa Bardom, omogućavajući lako preuzimanje prethodnih upita.
Proširene opcije izvoza koda: (Expanded Code Export Options) Python kod sada može da se izvozi u Replit i Google Colab.
Deljenje odgovora: (Response Sharing) Bard ćaskanja sada mogu da se dele preko linkova za deljenje radi promovisanja saradnje.
Uputstva za slike: (Image Prompts) Bard koristi Google Lens da analizira slike otpremljene pomoću upita.
Ovde isprobajte Google Bard i uživajte!
Za još vesti i interesantnih priča posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer