fbpx

Psihologija boja u Online marketingu

Psihologija boja igra ozbiljnu ulogu u marketingu i oglašavanju, tako da ćemo u ovom postu istražiti kako da mudro odaberete boje koje koristite, na osnovu specifičnih ciljeva vašeg marketinga i oglašavanja. Psihologija boja je veoma važna u marketingu, a i u svakodnevnom životu, jer je veoma važno razumeti značenje boja i kako to značenje možemo iskoristiti u našu korist. Poznato je da boja ima snažan psihološki uticaj na ponašanje i odluke ljudi.

 

Brojne sveobuhvatne studije u svetu psihologije i biznis marketinga su rasvetlile neke zanimljive podatke koji podupiru ideju da boja utiče na ponašanje potrošača. U jednoj studiji  istraživači su otkrili da se više od 90% procena proizvoda i usluga zasniva na njihovoj boji ili bojama koje se koriste u copy-ju. Prema istoj studiji se tvrdi da je percepcija brenda delimično vođena bojom. Uticaji boja su veoma direktni: većina ljudi veruje da su boje proizvoda važnije od drugih faktora, a više od polovine potrošača odustaje od proizvoda jer ne sadrže njihovu omiljenu boju.

Svaka brend i biznis namerno koriste određene boje u dizajnu proizvoda, pakovanju, reklamama i veb stranicama. Marketing i oglašavanje u velikoj meri se oslanjaju na mogućnost odabira boja koje podržavaju brend i misiju kompanije.

 

Među potrošačima, boje su usko povezane sa odlukama o kupovini. Boja je primarni razlog zbog kojeg  se 85% potrošača odlučuje  za kupovinu, a do 90% impulsnih odluka o proizvodima se zasnivaju isključivo na boji. Istraživači su takođe otkrili da 42% potrošača formira mišljenje o veb sajtu na osnovu dizajna stranice, uključujući i boju, značajno više u odnosu na bilo koji drugi faktor.

 

Kada stvari već stoje tako pogledajmo kako koja boja utiče na ljude i njihove reakcije.

Psihologija boja u Online marketingu 5

Plava – omiljena boja muškaraca. Povezuje se sa mirom, smirenošću i pouzdanošću. Plava pruža osećaj sigurnosti, ograničava apetit i stimuliše produktivnost. Najčešće korišćene boje konzervativnih marki koje žele da promovišu poverenje u svoje proizvode.

 

Crvena – Ovo je stimulativna boja, povezana sa eksplozivnim emocijama kao što su ljubav, strast i bes. Stvara osećaj hitnosti, što je dobro za reklamiranje rasprodaje ili sniženje. Podstiče apetit, tako da ga često koriste lanci brze hrane. Fizički stimuliše telo, podiže krvni pritisak i ubrzava otkucaje srca, te je povezana sa pokretom, uzbuđenjem i strastima.

 

Crna – povezana sa autoritetom, odvažnošću, stabilnošću i snagom. Često je simbol inteligencije i elegancije, ali može postati predominanta ako se koristi isuviše često.

 

Zelena – povezana sa zdravljem, smirenošću, uravnoteženošću i prirodom. Zbog svoje neizbježne povezanosti s prirodom, ona simbolizuje život, zdravlje i obilje. Koristi se u prodavnicama za opuštanje kupaca i za promovisanje ekoloških pitanja. Zelena boja stimuliše harmoniju u vašem mozgu i podstiče ravnotežu koja vodi ka odlučnosti.

 

Žuta i narandžasta  – vesele boje koje zrače optimizmom. Koriste se za stvaranje osećaja ushićenja koje može privući impulsivne kupce i kupce koji uglavnom samo razgledaju proizvode, bez stvarne namere da kupe nešto. Mnoge kulture povezuju žutu sa zlatom, a time i sa uspehom, kvalitetom i novcem.

 

Roze – Predstavlja lepotu i romantiku. Kulturalno povezana sa ženstvenošću, ona simbolizuje delikatnost.

 

Ljubičasta – Obično povezana sa vlašću, mudrošću i poštovanjem. Ona takođe simbolizuje dostojanstvo i plemenitost. Često se koristi za promovisanje proizvoda za lepotu i protiv starenja.

Važno je zapamtiti da psihologija svake boje može zavisiti od mnogo različitih faktora. Dosadašnja iskustva, kulturni uticaji, lični ukus i drugi faktori mogu uticati na to kako osoba oseća određenu boju. Testiranje je zaista jedini način da se osigurate da ste odabrali pravu strategiju vaših marketinga boja.

Uvek razmislite o istraživanju ciljane publike kad god je to moguće, da biste razumeli kulturni kontekst te grupe, običaje i iskustava. Ono što će odrediti budućeg kupca je razumevanje onoga što želite da iskomunicirate kao odnos značenja boja, sa procesom njihovih životnih iskustava.

Psihologija boja u Online marketingu 3

Nadamo se da vam ovaj tekst daje osećaj kako psihologija boja funkcioniše, i na koji način se ukršta sa marketingom i oglašavanjem. Jednom kada ste ovo shvatili, lakše ćete uvideti kako da koristite boju kako biste unapredili svoje specifične marketinške i reklamne ciljeve. Strateška upotreba boja, da biste proizveli specifične, željene efekte brendiranja, je mnogo više nego samo izbor onoga što nekome izgleda dobro.

INSTAGRAM FOR BUSINESS 5

Made by Vladimir Bojić –  Senior Graphic Designer @Digitizer