skip to Main Content

Pismo koje je napisao frilenser Martin Conroy za Wall Street Journal donelo je ovoj novinskoj kompaniji prihod od 2 milijarde dolara. Ovo čuveno pismo bilo je, u stvari, poziv na pretplatu čitaocima i bilo je u opticaju punih 28 godina. Ljudi su ovo pismo dobijali od 1975. do 2003. godine i mnogi od njih odlučili su da se pretplate na Wall Street Journal samo na osnovu ovog jednog pisma.

 

Najskuplje pismo na svetu

Verujemo da vas zanima šta je pisalo u njemu. Evo kako je pismo vredno 2 milijarde dolara izgledalo:

“Dragi čitaoče,

Jednog lepog kasnog prolećnog popodneva, pre dvadeset pet godina, dva mladića su završila isti fakultet. Bili su veoma slični njih dvojica. Obojica su bili nadprosečni studenti, obojica su bili naočiti i obojica su, kao i svi mladi diplomirani studenti, imali velike ambicije za budućnost. Nedavno su se njih dvojica vratili na svoj koledž da bi proslavili 25 godina od diplomiranja. I dalje su bili veoma slični. Obojica su bili srećno oženjeni. Obojica su imali po troje dece. I obojica su, ispostavilo se, otišli ​​da rade za istu proizvodnu kompaniju na Srednjem zapadu nakon diplomiranja, i još uvek su radili tamo.

Ali postojala je razlika. Jedan od njih je bio direktor manjeg odeljenja te kompanije. Drugi je bio njen predsednik.

 

U čemu je bila razlika?

Da li ste se ikada zapitali, kao što ja jesam, šta čini ovakvu razliku u životima ljudi?

To nije urođena inteligencija, talenat ili posvećenost. Nije ni to da jedna osoba želi uspeh, a druga ne.

Razlika je u tome šta svaka osoba zna i kako koristi to znanje.

I zato pišem vama i ljudima poput vas o Wall Street Journal-u.

Jer to je cela svrha časopisa: da svojim čitaocima pruži znanje – znanje koje mogu da koriste u poslu.

two-billion-dollar-letter-knowledge-is-wealth

Jedinstvena publikacija

Vidite, Wall Street Journal je jedinstvena publikacija. To je jedini nacionalni poslovni dnevni list u zemlji. Svakog radnog dana sastavlja ga najveći svetski tim stručnjaka za vesti iz poslovnog sveta. 

Svakog radnog dana stranice časopisa sadrže širok spektar informacija koje su značajne za poslovne ljude, bez obzira odakle dolaze. Nisu u pitanju samo berza i finansije, već sve što se tiče poslovnog sveta, koji se brzo kreće… Wall Street Journal vam daje sve poslovne vesti koje su vam potrebne – kada su vam potrebne.”

Ovo je samo jedan deo pisma koje je napisao Martin Conroy, a završio ga je vrlo efektno i bez lažnih obećanja:

 

Investiranje u uspeh

Ne mogu da vam obećam da ćete odmah postati uspešni ako počnete da čitate Wall Street Journal. Ali ono što mogu da garantujem je da će vam The Journal uvek biti zanimljiv, uvek pouzdan i uvek koristan.”

Ovo pismo bilo je menjano i korišćeno mnogo puta u marketinške svrhe.

Priča o dva mladića koji su bili jako slični, a opet jedan uspešniji od drugog, donela je Wall Street Journal-u milijarde dolara od pretplate. 

A koja je vaša priča?

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Ana Korolija – Senior Copywriter @Digitizer