Skip to content

Ažuriranja osnovnog algoritma Google-a (Core Algorithm Updates) su najvažniji događaji kad je u pitanju optimizacija veb sajtova. Iako Google konstanto radi na usavršavanju pretrage, tokom godine u nekoliko navrata vrši velika ažuriranja koja imaju ogroman uticaj na pretragu i njene rezultate. Google nikada javno nije izlazio sa detaljnijim podacima o uvedenim promenama, a tako će očigledno ostati i ubuduće, jer Google kaže da ne može da pruži konkretne informacije. Google interno ima detalje, ali ne može javno da objavi informacije.

 

Google ne može da pruži detalje

Ovo je otkriveno u najnovijoj epizodi podkasta Search Off The Record sa John Mueller-om, Martin Splitt-om, i Gary Illyes-om iz Google Search Relations tima.

Illyes je posebno frustriran činjenicom da tim ne može dati više informacija zajednici kada bude najavljeno ažuriranje. On postavlja pitanje kolika je vrednost čak i najavljivanja ažuriranja osnovnog algoritma ukoliko ne mogu da pruže bilo kakve smernice, osim da kažu ljudima da pregledaju Google-ove smernice za vebmastere.

Na osnovu diskusije zvuči to će i nadalje ostati tako. Google-ov tim saoseća sa svima koji su zabrinuti zbog ažuriranja, ali ruke su im vezane.

Evo nekih najvažnijih detalja iz diskusije o ažuriranjima osnovnog algoritma. Google tim zna šta je u osnova ažuriranja, ali ne može da vam kaže:

 

„Naš tim generalno zna šta radimo kada radimo ažuriranje osnovnog algoritma ili tačnije šta promene u ažuriranjima rade. I u velikoj većini slučajeva, stvari se samo fokusiraju na smernice koje objavljujemo poslednjih 20 godina.

Dakle, u suštini, pišite dobar sadržaj, ne kupujte linkove, šta god, ne znam. Dakle, svaki put kada uradimo jedno od ovih osnovnih ažuriranja, mi u suštini kažemo da… sledite naše smernice, a to je i naš savet.”

 

Illyes dovodi u pitanje korist od najave ažuriranja osnovnog algoritma kada tim ne može da pruži konkretne detalje.

On nastavlja:

 

„… Ako bismo mogli da damo više smernica ili više informacija o tome šta je u ažuriranju ili kako… Ili na koje vrste sajtova utiče ili na sadržaj, onda bih bio za to, ali trenutno ne možemo.“

„I u ovom trenutku, mi samo kažemo: ‘Zdravo, bilo je ažuriranje osnovnog algoritma ili najavljujemo ažuriranje osnovnog algoritma za dva sata.’ A onda četiri nedelje kasnije, mi smo kao: ‘Da, završili smo sa ovim ažuriranjem osnovnog algoritama. ”

devojka uplašeno pokriva jeno oko a drugim gleda

Ukratko – komunikacija o ažuriranjima osnovnog algoritma je ograničena na vreme kada su ažuriranja počela da se uvode i kada se završilo sa njima. Tako je oduvek bilo i to je verovatno sve što će Google moći da kaže o njima u budućnosti.

 

Zablude o ažuriranjima osnovnog algoritma

S obzirom na to da je dostupno tako malo informacija o ažuriranjima, obično postoji mnogo zabluda o njima.

Jedna od zabluda je da su osnovna ažuriranja dizajnirana da kažnjavaju veb sajtove.

žIllyes želi da jasno stavi do znanja da to nije slučaj:

 

„I ono što sam želeo da kažem je da postoji i zabluda o ažuriranjima osnovnog algoritma. Tu mislim na kaznenu politiku. Da je u osnovi kažnjavanje sajtova. Što nije slučaj, već mi optimizujemo naše algoritme relevantnosti, na primer, ili kvaliteta, ili algoritme koji procenjuju kvalitet sajta/stranice/sadržaja. A ono što mi pokušavamo da uradimo je da korisnicima pružimo bolje rezultate u nekom smislu, zar ne?”

 

Neizbežno, osnovna ažuriranja će imati pozitivan efekat na neke sajtove, dok će imati negativan efekat na druge.

muškarac koji sleže ramenima

Kada ažuriranje negativno utiče na sajt, to nije nužno zato što je urađeno nešto loše, Illyes kaže:

 

„Dakle, moglo bi biti da one sajtove na koje je ažuriranje negativno uticalo nisu u stvari uradile ništa loše, već su se naši algoritmi promenili i to je veoma teško objasniti, a takođe i progutati, pretpostavljam.

Jer ako objavljujete sadržaj i objavljujete sadržaj već pet godina, i imate bazu pratilaca i šta god, i odjednom se rangirate niže, a neki konkurenti se rangiraju više jer je Google napravio promenu. To nije lako prihvatiti, pretpostavljam.”

 

Ako primetite da je vaš sajt niže rangiran nakon ažuriranja, to ne znači da objavljujete loš sadržaj ili da na vašoj veb lokaciji postoji nešto što morate da popravite. Verovatno su drugi sajtovi „nagrađeni“ za objavljivanje boljeg sadržaja ili članka koji su relevantniji za određeni upit.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: Searchenginejournal

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top