skip to Main Content

Evo klišea medju digitalnim marketarima: SEO nije ono što je nekada bio.

A evo i istinite izjave koju ne čujete često: Strategija Vaše optimizacije za 2018 ne bi trebalo da se fokusira samo na ključne reči.

Većina preduzeća razume osnovne pojmove SEO-a i zašto je to važno. Međutim, kada je u pitanju razvoj i izvršenje SEO strategije za Vaše poslovanje, stvaranje kvalitetnog sadržaja za ključne reči koje Vaši kupci traže je naporno.

Moderna SEO strategija je proces organizovanja sadržaja websajta po temi, što pomaže pretraživačima poput Google-a da razumeju nameru korisnika prilikom pretraživanja. Optimiziranjem web stranice oko određene teme možete se dobro rangirati za duže ključne reči vezane za tu temu.

Evo osam koraka koje možete preduzeti da biste bili sigurni da je Vaš SEO baziran na dobroj strategiji.

Napravite listu tema

Ključne reči su srce SEO-a, ali ustvari nisu više Vaš prvi korak ka organskom rastu. Vaš prvi korak je da napravite listu tema koje želite da pokrijete od jednog meseca do sledećeg.

Da biste započeli sastavite listu od oko 10 kratkih reči i termina povezanih sa vašim proizvodom ili uslugom. Koristite Google alatku za ključne reči da biste identifikovali njihov volumen pretrage i napravili varijante koje imaju smisla za Vaše poslovanje.

Kratke ključne reči su obično zastupljenije u korišćenju, te su stoga konkurentije i dosta je teže optimizovati sadržaj koji će se izboriti za dobru organsku poziciju u pretraživačima. Duže ključne reči (long tail keywords) su ono na šta treba obratiti pažnju i oko kojih treba optimizovati tekst bloga i forsirati njih kao ključne reči.

Proćićemo kako da koristimo ove reči za samo jedan minut.

Korišćenjem volumena pretraživanja i konkurencije kao meru, smanjite listu na 10-15 ključnih ključnih reči koje su Vam važne. Zatim rangirajte ovu listu redosledom prioriteta ili relevantnosti za Vaše poslovanje.

Svaka od ovih ključnih reči se zove “stub” i služi kao primarna podrška za veći “klaster” dugih ključnih reči, što nas dovodi do našeg sledećeg koraka …

Napravite listu dugih ključnih fraza

Ovde ćete početi da optimizujete svoje stranice za određene ključne reči. Za svaki stub koji ste identifikovali, koristite alatku za ključne reči da biste identifikovali 5 do 10 dužih ključnih reči koje su povezane sa izvornom ključnom reči.

Koristite podteme kako biste došli do blog posta ili ideja web stranice koje objašnjavaju određeni koncept unutar svake veće teme koju ste identifikovali u koraku 1. Priključite ove podteme u Keyword Planner da biste identifikovali duže ključne riječi na kojima će se bazirati svaki blog post.

Zajedno, ove podteme stvaraju klaster. Dakle, ako imate teme od 10 stubova, oni bi trebalo da budu spremni da podrže jedan klaster od pet do 10 podtema. Ovaj SEO model se zove “klaster tema”, a moderni algoritmi pretraživača zavise od njih kako bi povezali korisnike sa informacijama koje traže.

Evo kratkog videa o ovom konceptu:

Razmišljajte na ovaj način: Što je konkretniji Vaš sadržaj, to su specifičnije potrebe Vaše publike – i verovatnije ćete pretvoriti ovaj traffic u leads. Ovako Google pronalazi vrednost u web sajtovima koje pretražuje; stranice koje se kopaju u međusobno povezivanje opšte teme smatraju se najboljim odgovorom na upit osobe i biće rangirane.

 Izgradite stranice za svaku temu

Kada su u pitanju web stranice i rangiranje na pretraživačima, pokušaj da se jedna stranica rangira za nekolicinu ključnih reči može biti skoro nemoguća. Ali tu je kamen spoticanja koji se nalazi na putu:

Uzmite teme od 10 stubova koje ste izabrali u koraku 1 i kreirajte web stranicu za svaku od njih koja objašnjava temu na visokom nivou – koristeći duže ključne reči koje ste dobili za svaki klaster u koraku 2. Stranica stuba na SEO, na primer, mogu opisati SEO u kratkim odeljcima koji uvode istraživanje ključnih reči, optimizaciju slike, SEO strategiju i druge podteme kako su identifikovani. Razmislite o svakoj stranici stuba kao o sadržaju, gde upoznajete svoje čitaoce sa podtemama koje ćete razraditi u postovima u blogu.

Koristite listu ključnih reči da biste utvrdili koliko različitih stubnih stranica treba da napravite. Na kraju, broj tema za koje kreirate stub stranice bi trebalo da se podudaraju sa koliko različitih proizvoda, ponuda i lokacija koje vaše preduzeće poseduje. Ovo će mnogo olakšati vašim korisnicima da vas pronađu u pretraživačima, bez obzira na to koje ključne reči koriste.

Svaka web stranica mora uključiti odgovarajući sadržaj za vaše potencijalne kupce i uključiti slike i linkove na stranice na Vašoj web stranici kako bi poboljšala korisničko iskustvo. Razgovaraćemo o tim vezama u 4. Koraku.

Postavite blog

Pisanje blogova može biti neverovatan način rangiranja za ključne reči i angažovanje korisnika Vašeg web sajta. Na kraju krajeva, svaki blog posta je nova veb stranica koja vam daje još jednu šansu za rangiranje u pretraživačima. Ako Vaše preduzeće još uvek nema blog, postavite ga. Ovde ćete razraditi svaku podtemu i započeti prikazivanje na Google-u.

Dok pišete svaki blog post i popunjavate svoje klastere, trebate učiniti tri stvari:

  1. Prvo, ne uključujte duge ključne reči više od tri ili četiri puta u celoj stranici. Google ne uzima u obzir tačna podudaranja ključnih reči onako često kako je to bilo. U stvari, previše instanci Vaše ključne reči mogu biti upozorenje za pretraživače da ‘’manipulišete ključnim rečima”. Ovo može kazniti Vašu web stranicu i spustiti joj rank.
  2. Drugo, povežite se na stranicu stuba koju ste kreirali na ovu temu. To možete učiniti u obliku tagova u Vašem sistemu za upravljanje sadržajem (CMS) ili kao osnovni tekst telu članka.
  3. Kada objavite svaki blog post, povežite ga sa stranice stuba koja podržava ovu podlogu. Pronađite tačku na stranici Vašeg stuba koji uvodi podemu ovog bloga i povežite ga ovde.

Povezujući i stub i klaster na ovaj način, Vi kažete Google-u da postoji veza između dugih ključnih reči  i sveobuhvatne teme za koje pokušavate da se rangirate .

Pišite blog redovno

Ne treba da svaki blog post ili web stranica koju pišete da pripadaju klasteru tema. Postoji i vrednost pisanja o temama o kojima brinu Vaši klijenti, kako biste svojim autoritetom web stranice ‘’upali’’ u oči Google-u. Ovo će nagovestiti Google-u da posebnu pažnju posveti Vašem domenu dok dodajete sadržaj svojim primarnim temama.

Autoritet domena u SEO je rang koji meri koliko popularni i pouzdani pretraživači vide Vašu web stranicu. Izračunava se na osnovu toga kako se websajtovi povezuju jedna na drugu na World Wide Web-u.

Imajući to na umu, barem jednom nedeljno stavite poentu na blog. Zapamtite, vi blogirate prvenstveno za svoju publiku, a ne pretraživače. Pišite o stvarima za koje je zainteresovana Vaša publika , uverite se da uključite relevantne ključne reči tamo gde je to odgovarajuće, a Vaša publika će polako primećivati i početi da klikće.

Imajte na umu da svaka tema neće biti jednako važna, a kako se vaši klasteri spuštaju, morate da odredite prioritete na osnovu potreba vaše kompanije. Dakle, kreirajte listu svih različitih web stranica koje biste želeli da kreirate i rangirajte ih. Zatim, napravite raspored i izradite plan  kako biste izgradili ove stranice.

Ažurirajte svoju listu i stavite prioritet na one web stranica koje će vam pomoći da najbolje ostvarite svoje poslovne ciljeve.

Napravite Link-Building plan

Model klastera tema je Vaš put napred u SEO ove godine, ali to nije jedini način da se Vaš sadržaj web stranice rangira više kada bude kreiran.

Naši prvih pet koraka posvećeni su on-site SEO taktici. Link building je primarni cilj off-page SEO, a takođe je ogroman faktor u tome kako pretraživači rangiraju Vaše web stranice. Šta je link-building? Drago mi je što ste pitali.

Link building je proces privlačenja linkova (takođe nazvanih “povratni linkovi”) ka Vašoj web stranici od drugde na webu. Kao opšte pravilo, što veći autoritet stranice na početnoj stranici ima, veći uticaj ima na rangu web stranice na koju se povezuje.

Posvetite malo vremena da pronadjete različite načine na koje možete privući ulazne linkove na Vašu web stranicu. Počnite na malo – možda delite svoje linkove sa drugim lokalnim preduzećima u zamenu za linkove na njihovim sajtovima. Napišite nekoliko blogova i podelite ih na Tvitter, Facebook, Google+ i LinkedIn. Razmislite o približavanju drugih blogera za mogućnosti blogiranja za goste putem kojih možete da se povežete na svoju web stranicu.

Još jedan sjajan način da privučete dolazne linkove je da koristite svoj blog da objavljujete članke vezane za aktuelne događaje ili vesti. Na taj način imate priliku da se povežete sa influencerima ili drugim blogerima u Vašoj industriji.

Pratite SEO vesti i trendove

Kao i ukupan marketinški prostor, prostor pretraživača se uvek razvija. Ostati na vrhu trenutnih trendova i najboljih praksi je težak zadatak, ali postoji više online resursa koji Vam mogu olakšati da ostanete na vrhu vesti i promena koje mogu uticati na Vašu web stranicu i vašu SEO strategiju.

Neki od sajtova koja treba pogledati:

  1. SEOmoz
  2. SEObook
  3. Search Engine Roundtable
  4. Search Engine Land
  5. Hubspot

Korak 8: Merite i pratite Vaš SEO uspeh

Merite i pratite Vaš SEO uspeh

SEO može uzeti puno vremena i truda. Zašto trošiti sve ovo vreme i napor ako ne vidite plodove Vašeg rada? Postoji mnogo metrika koje možete pratiti dnevno, nedeljno ili mesečno kako biste održali svoj SEO plan na putu i ​​izmerili vaš uspeh.

S obzirom na to da je metrika za koju se brinete organski saobraćaj (saobraćaj koji dolazi iz datog pretraživača), potražite alat koji vam omogućava da pratite svoj ukupan  saobraćaj i kako se Vaše stranice rangiraju pod svakom ključnom rečju koje Vaše stranice ciljaju. SEMrush je odličan alat za izveštavanje samo za ovu svrhu.

Kreirajte mesečnu kontrolnu tablu koristeći Excel, Google tabele ili web analitički paket tako da možete pratiti koliko saobraćaja dolazi na Vašu web stranicu od organskog pretraživanja.

Takođe, praćenje indeksiranih stranica, potencijalnih kontakata, povraćaja investicije, ulaznih linkova, ključnih reči i Vašeg stvarnog rangiranja na SERP-ima (stranica sa rezultatima pretraživača) mogu Vam pomoći da prepoznate svoj uspeh, kao i da identifikujete područja mogućnosti za napredak .

Nadam se da sam bar malo uspeo da Vas približim pojmu SEO-a, kao i dam neke smernice kako bi Vaša strategija u predstojećoj godini trebalo da izgleda.

Ukoliko i dalje niste sigurni da možete sami ili ako imate neka pitanja ili Vam treba pomoć oko SEO, slobodno nas kontaktirajte.

Made by Nemanja Nedeljković – Senior Account Manager @Digitizer

Back To Top