Skip to content

Tokom ove godine Facebook je izneo jedno objašnjenje o tome kako funkcioniše algoritam News Feed-a – šta najviše utiče na prikazivanje i raspored sadržaja koji vidimo na njemu i koji ključni elementi diktiraju doseg objava.

U najnovijem obaveštenju u vezi ove teme, Facebook je izneo koje su to vrste postova, koje nužno ne krše pravila, ali će imati manji doseg.

 

Kako funkcioniše algoritam News Feed-a

Iako možda mislite da imate FB profil, stranicu ili grupu u svom vlasništvu, gde možete da objavljujete šta poželite, Facebook je zapravo vlasnik tog “velikog vebsajta” i on odredjuje sva pravila u okviru njega. O čemo se radi, saznaćete u nastavku.

devojka prekiva glavu facebook logoom

Spisak u nastavku ne nudi neko revolucionarno novo saznanje, ali pruža još informacija za razmatranje načina na koji Facebook pristupa ograničenjima odredjenih vrsta postova.

Ovde je glavni fokus na potencijalno obmanjujućem i problematičnom sadržaju, pri čemu Facebook želi da smanji reach (doseg) postova koji spadaju u ove kategorije:

 

– Postovi koji sadrže linkove do stranica osmišljenih samo za povećanje broja poseta na sajtu.

 

– Obmanjujući postovi dizajnirani da privuku klikove.

 

– Postovi koji izričito zahtevaju engagement (neku akciju) na postu – share, komentarisanje, lajk.

 

– Sumnjivi linkovi sa domenima koji prikrivaju svoj naziv Landing page-a ili web adrese, nastojeći da zaobiđu procese čekiranja od strane Facebook-a.

 

– Linkovi sa domenima koji zahtevaju korisničke podatke – Ovo uključuje sajtove koji zahtevaju lične podatke pre prikazivanja sadržaja.

 

– Postovi koji vode do sajtova sa greškama ili lošim prikazom na mobilnim uređajima.

 

– Postovi sa komentarima lošeg kvaliteta – komentari koji ne sadrže reči, već samo označavanje prijatelja.

 

– Događaji lošeg kvaliteta – dogadjaji (FB events) koji nisu potpuni sa informacijama ili dolaze od strane neproverenih FB strana.

 

– Video zapisi lošeg kvaliteta – Live video zapisi za koje Facebook predvidja da su statični, animirani, da se ponavljaju ili su unapred snimljeni, kao i oni koji sadrže statične slike postavljene kao „video zapisi“ bez adekvatnog zvuka koji treba da ide uz video.

 

– Postovi sa stranica za koje Facebook predviđa da možda koriste malver ili phishing prevare.

 

– Senzacionalistički zdravstveni sadržaji i komercijalni zdravstveni postovi – uključujući tvrdnje o “čudotvornim lekovima” i postove koji pokušavaju prodati proizvode ili usluge na osnovu tvrdnji u vezi sa zdravljem.

 

Od svega nabrojanog posebno su zanimljivi postovi koji izričito zahtevaju engagement. Kao npr. poznati giveaway postovi koji se dosta koriste (na Facebook-u manje nego na Instagram-u). Oni će biti ograničeni u dosegu.

U dosegu će biti ograničeni i postovi koji promovišu upise, takmičenja, promocije, konkurse i slično, a putem postova pozivaju na ovu vrstu engagement-a.

crtež laptopa sa facebook emotikonima

Medjutim, ovo ograničenje ne uključuje postove koji su određeni poziv na akciju (poput traženja pomoći u pronalaženju nestalih ljudi ili imovine, prikupljanja novca ili deljenja peticije) na Facebook platformi. Takodje, ovo ne uključuje postove u kojima se od ljudi traži da se angažuju kako bi pokazali da podržavaju ili ne podržavaju neki problem ili da dele vremenski osetljive informacije o prirodnim katastrofama i događajima opasnim po život.

Zanimljivo je i da će Facebook takođe ograničiti postove sa domenima koji su u prošlosti delili dezinformacije (prema Facebook-ovoj proveri) i tekstove bez transparentnog imena autora uz tekst. 

Sve ove informacije pružaju još više uvida o tome kako Facebook odlučuje koje vrste postova bi trebale imati manji doseg i kako može ograničiti distribuciju postova na osnovu različitih parametara.

Svakako, Facebook već dugo ograničava doseg postova na stranici na jednocifren procenat pratioca, pa je poslednja stvar koja vam je potrebna da nenamerno prekršite njegova pravila i imate još manji doseg. Za veći doseg, tu je Facebook oglašavanje.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top