Google oglasi se brzo razvijaju, a praćenje novih trendova je ključno za uspeh u dinamičnom…
U jednom od prethodnih tekstova pisali smo o pristupu Google Analytics platformi, kao i o najosnovnijim pojmovima koji su vezani za istu. U našem novom tekstu, pisaćemo o tome koje su to metrike u Google analitici koje treba pratiti.
Metrike u Google analitici
Metrike u Google analitici predstavljaju skup podataka o performansama, povezanih sa nekom radnjom na vašem sajtu. U konkretnom primeru to može biti koliko je ljudi posetilo vaš sajt u prethodnom mesecu, koliko dugo se u proseku ljudi zadržavaju na sajtu, koliko dugo se zadržavaju na nekoj određenoj stranici i dr.
Koje su najvažnije metrike u Google analitici?
To svakako zavisi od vaših ciljeva i namera sa kojom je sajt pravljen. Ukoliko pišete blogove, svakako da će vaš cilj biti da privučete što više ljudi i da oni ostaju što duže na vašem sajtu.
U nastavku ćemo objasniti nekoliko pojmova, nakon čega će vam biti mnogo lakše da se odlučite šta želite da pratite na vašem sajtu.
Traffic
Ovo je najosnovnija metrika i predstavlja saobraćaj na vašem sajtu. Prikazuje broj ljudi koji su posetili vaš sajt u nekom određenom periodu.
Traffic source
Ova metrika pruža jednostavan način da saznate koji kanali donose najviše posetilaca vašem sajtu.
Prosečno vreme provodeno na sajtu pokazuje koliko vremena u proseku korisnik provede na sajtu. Ovo je izuzetno dobar pokazatelj u pogledu sadržaja na sajtu. Ukoliko je korisnicima zanimljiv, relevantan i edukativan sadržaj, šanse su da će se duže zadržati na sajtu.
Top pages
Dizajniran je tako da vam pruža podatke o najposećenijim stranicama na sajtu, daje vam odgovor na pitanje koje stranice su uspešne, a koje bi trebalo bolje optimizovati u pogledu sadržaja.
Bounce rate
Predstavlja procenat ljudi koji napuste sajt nakon što otvore samo jednu stranicu – Landing page.
User behavior flow
Prikazuje tok ponašanja korisnika na sajtu. Ovde se nalazi prikaz kako korisnici prolaze kroz stranice na vašem sajtu. Počevši od Landing page-a, pa do stranica sa kojih napuštaju sajt.
Pored navedenih, postoji još mnogo metrika poput standardnih – pol, godine, lokacija korisnika, da li su posetili sajt sa telefona ili računara, kakvu vrstu sistema na uređaju koriste i dr.
Koje od navedenih metrika su najbolje za vas, kao što smo već spomenuli, zavisi od vaših ciljeva koje je potrebno prethodno postaviti.
Digitizer je za vas pripremio još interesantnih i edukativnih tekstova iz sveta digitalnog marketinga. Kliknite ovde i pronađite temu koja vas zanima.

Made by Nemanja Nedeljkovic – Senior Account Manager @Digitizer