skip to Main Content

Da li ste znali da dobar meta opis može značajno poveća CTR vašeg sajta? Pokušaćemo da damo najjednostavnija uputstva koja vam tačno govore šta treba da radite prilikom pisanja meta opisa.

Pisanje meta opisa se čini komlikovanim jer postoji puno malih detalja o kojima treba da se vodi računa. Ali, zapravo meta opisi su prilično jednostavni, kada znate šta treba raditi.

 

Šta je meta opis?

Od ranih dana SEO-a, meta opisi su bili važna tačka optimizacije. Google nastavlja da tvrdi da meta opisi ni na koji način ne pomažu u rangiranju. Ali, kao indirektni signal, bez ikakve sumnje možemo tvrditi, meta opisi zaista pomažu u rangiranju, i generalnoj uspešnosti web sajta.

Pravilno optimizovan meta opis utiče na percepciju kvaliteta sajta, kako od korisnika i ciljane publike, tako i od pretraživača. Možda nije direktni signal rangiranja, ali je svakako vrlo važna karika u optimizovanju sadržaja na sajtu. Vremenom se dosta toga promenilo kada je odnos pre svega Google-a prema meta opisima.

Prema opsežnoj studiji koju je uradio Yoast česta je praksa da Google automatski samostalno kreira mnoge meta opise, bez obzira na one koji su napisani od strane vlasnika sajta. Ovo može biti frustrirajuće, ali od kukanja nema vajde, pitanje je da li možemo ikako da utičemo na ovo?

U dve trećine slučajeva studije, Google je koristio rečenice iz prvog odeljka stranice. Naravno, ova konkretna tvrdnja nije garancija da će Google učiniti isto i za vaš sajt, ali postoji naznaka da treba obratiti pažnju na uvod.

 

Ključne reči u meta opisu

Google nastavlja da tvrdi da ne koristi ključne reči u meta opisu za svrhe rangiranja. Ali, kada vršite pretraživanje na internetu, šta vidite? Istaknute (bolodovane) ključne reči u meta opisu. Ovo nije uverljiv dokaz da ih Google koristi kao faktor rangiranja, ali su one nešto što će sigurno privući publiku i istaći se kao najrelevantniji rezultat, koji će zadovoljiti njihov upit.

Budući da korisnici traže rezultate pretraživanja koji najviše odgovaraju njihovim upitima, vodite računa da meta opis bude usklađen sa sadržajem koji se nalazi na sajtu. Ako vaš meta opis zadovoljava njihovu nameru bolje od bilo kojeg drugog rezultata koji se pojavi, upravo ste dobili bitku za privlačenje njihove pažnje koja rezultira povećanom posetom vašem sajtu. Dodavanje ključnih reči koje će Google najverovatnije istaći kada prikazuje rezultate pretrage za taj upit, svakako će doprineti uverenju da je vaš rezultat nešto što će zadovoljiti korisničke namere i da je najbolji rezultat za njihov upit.

 

Koja je preporučena / idealna dužina meta opisa?

Godinama se smatra da je najbolja SEO praksa da se meta opisi zadrže na maksimalno 160-165 znakova (ili 156-160 znakova). Razlog za to je da ova optimizacija pomaže da se izbegne skraćivanje meta opisa u rezultatima pretrage i, kao rezultat toga, pomaže da se izbegnu visoke stope napuštanja početne stranice.

Ne tako davno Google je bio povećao broj dozvoljenih karaktera na 300, ali nedugo zatim je ponovo vratio na malo pre pomenuti broj od oko 150 karaktera. Stalno eksperimentišite, procenjujete rezultate i vršite promene na osnovu tih saznanja. Pratite šta Google i njihovi portparoli imaju da kažu na ovu temu i koja praksa treba da se sprovodi, ali takođe radite i sopstveno testiranje. Ispitajte ono što preporučuju i testirajte ono što nisu rekli.

 

Meta opis treba da poziva na akciju

Dobro napisan meta opis mora da privuče korisnika na akciju. Razmišljajte o njemu kao o kratkom prodajnom oglasu koji treba da ubedi ljude da kliknu baš na vaš link, jer će tu pronaći rešenje svog problema, odnosno odgovor na upit koji su izvršili. Iz tog razloga preporučuje se da meta opis sadrži jasan call-to-action.

Želite da korisnik preduzme konkretnu akciju, a to najbolje možete stimulisati jasnim usmeravanjem željene akcije. Kliknite ovde, Pročitajte još, Prijavite se…

Meta opis treba da govori samo o onome što zaista zanima publiku i što je bio cilj njihove pretrage. Dobro napisan meta opis utuče pozitivno na mnoge parametre web sajta. Pored toga što utiču na SEO, meta opisi mogu dovesti do povećanja klikova, prometa, potencijalnih konverzija i prihoda. Postoje indicije da su meta opisi koji su dobro napisani i pravilno optimizovani direktno odgovorni za povećanje CTR-a. Veći CTR utiče na bolje rangiranje, što dovodi do veće posećenosti sajta. Izrada dobro napisanog meta opisa koji je usko povezan sa temom web stranice, koji je interesantan korisnicima i dobro optimizovan za korisničke namere može značajno da poveća konverzije.

 

Upoznajte svet digitalnog marketinga kroz brojne edukativne tekstove sa našeg sajta.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Back To Top