Skip to content

Živimo u vreme digitalnih tehnologija, pa će mnogi reći da je vreme vizit karti prošlo jer ljudi u glavnom svoje kontakte čuvaju u mobilnim telefonima. Ovim tekstom ćemo se potruditi da objasnimo zašto je upravo vizit karta i dalje jedan od neizostavnih delova vizuelnog identiteta i o čemu treba da povedete računa prilikom dizajniranja ovog alata za poslovnu komunikaciju.

zlatno zelene vizit karte poređane po stolu

Film: “Američki psiho” (American Psycho) na interesantan način govori o značaju vizit karte u poslovnom svetu, tako da ukoliko ste odgledali film bolji uvod nam i ne treba.

 

Upečatljiv dizajn vizit karte

Dakle, nakon dizajna logotipa sledeći korak u razvijanju vašeg brenda treba da bude vizit karta, jer osim što daje osnovne poslovne informacije, ovaj alat je sredstvo za oglašavanje, čini vaš brend prepoznatljivijim i na neki način je call to action.

I ako ne postoji jasno pravilo o tome sadržaj vizit karte u glavnom je isti: logo, ime kompanije, ime i prezime, titula, adresa, broj telefona, e-mail i website adresa. Ukoliko je to važno za oblast poslovanja može sadržati i podatke o društvenim mrežama, QR kod, slogan, usluge itd. Međutim ono što je mnogo važnije jeste da se vaša vizit karta, korišćenjem ovih elemenata, ističe dizajnom i originalnošću. Pretpostavka je da će se vaša podsetnica naći među mnogim drugim i vrlo je važno da se vizualno izdvaja. Jasno je da u ovom segmentu ne treba preterivati već se trudite da podaci ostanu čitki i jasno hijararhijski raspoređeni.

Pre nego što počnemo sa koracima kako treba dizajnirati vizit kartu bilo bi dobro da već imate definisan:

 

  • Logo kompanije
  • Boje kompanije
  • Tipografiju, odnosno font

 

Ova tri elementa su ujedno najvažniji, ne samo za dizajn vizit karte već i brenda uopšte. Isto tako, kako bi proces dizajniranja učinili što jednostavnijim, da ne kažemo i lakšim, morate znati šta želite da kažete, ne samo rečima, već i dizajnom.

 

Izbor formata

Standardni format za vizit karte je 90mm x 50mm.

Kada kažemo standard, to ne znači i pravilo. Sve češće se prave vizit karte koje imaju format bankovnih kartica 86mm x 54mm uz radijus (zaobljenje) od 4mm u uglovima.

Međutim kako su štamparske tehnologije sve naprednije, tako su i mogućnosti u vidu formata sve veće. Izradom “štancne” (o kojoj smo već pričali u okviru teme o pripremi za štampu) možete napraviti oblik, pa čak i format koji želite, ali se potrudite da ostane što praktičniji. Mogućnosti su ogromne, od zaobljenih ćoškova, pa sve do oblika logotipa, maskote ili proizvoda, kao i formati da preklopom, mreže rasklopa koji se sastavljaju u 3D objekat i sl.

Ovakvi oblici svakako mogu biti originalni i zabavni, ali ih sigurno ne preporučujemo za neke formalnije delatnosti, gde se ipak treba držati standardnih formata.

Kod izbora formata takođe je važno da vodite računa o prepustu, odnosno da ni jedna mašine nije milimetarski tačna prilikom sečenja, naročito zbog pomeranja tabaka u procesu masovne produkcije, pa vizit karte treba dizajnirati sa barem po 3 mm odstupanja sa svih strana, tako da ni jedna važna informacija ne bude blizu linije sečenja.

Papir odnosno podloga

Što se tiče izbora papira standard, a opet ne i pravilo, je upotreba kunstdruka od 300g.

 Ovu vrstu papira karakteriše velika belina, a ujedno dobro upijanje boje, tako da ne utiče na promene u nijansama boja, pa štampa na njemu uvek izgleda atraktivno. Gramaža je važna zbog čvrstine i otpornosti vizit karti.

 Takođe moguće je koristiti i neke od specijalnih papira. Od štampara ćete čuti da ih često zovu “specijalci”. Neretko kako ih pomenete štampar će vam dati svežanj uzoraka da odaberete koji želite, pa izbor papira može da liči i na izbor boje stolarije ili presvlake za vaš kauč.

 Svaki od tih papira ima svoje karakteristike, a najčešće se razlikuju u boji i reljefu. Ovakav papir izgleda luksuznije, ali često može i da ima različite karakteristike upijanja pa se dešava da promeni nijansu odštampane boje, tako da se ne preporučuje preveliki kolorit u dizajnu.

 Vizit karte se sve češće štampaju i na plastici. Nije ništa novo da postoje i flash memorije u obliku vizit karti. Ovakve podloge su prilično skupe i često se ne štampaju u velikim tiražima.

Boje

Pričali smo koliko je važno unapred definisati korporativne boje. U tom slučaju poželjno je da ove boje preovladavaju u dizajnu. Nije greška ukoliko bi na vizit karti koristili i neke dodatne nijanse, ali treba voditi računa da se slažu sa bojama vašeg brenda. Slične boje mogu izgledati lepo zajedno, ali nisu čitljive, zato je poželjno da eksperimentišete sa kontrastima.

Vaše vizit karte će se zavisno od dizajna štampati jednostrano ili dvostrano. Oznake za broj boja jednostrano su od 1/0 do 4/0 (full color), odnosno od 1/1 do 4/4 za dvostranu štampu.

Prilikom štampe posebno bi trebalo naglasiti ukoliko želite, srebrotisk, zlatotisk ili neku specifičnu fluorescentnu boju.

 

Dorada

Osim sečenja na format koja je praktično obavezna, vrlo često se u doradi primenjuje i plastifikacija koja može biti sjajna ili mat. Osim dizajnerskog efekta plastifikacija ima ulogu i da zaštiti štampu od habanja.

Za luksuznije varijante koriste se blindruk i parcijalni UV lak koji na određenim delovima stvaraju reljef odnosno daju osećaj treće dimenzije vašoj vizit karti.

Kada prođete kroz sve korake dizajna vizit karte, možete ponovo proceniti svoj dizajn kako biste bili sigurni da sve funkcioniše kako treba.

Prvo pregledajte hijararhiju elemenata, odnosno da li je sve jasno i čitko napisano tako da vaše oko može da ima pravilan “tok” po vizit karti? Šta je bitno prvo uočiti, a šta poslednje?

Nepisano pravilo je da započnete sa logotipom, preko imena, završno sa info podacima, tek nakon toga oko treba da uhvati ostale elemente, ako ih u opšte ima. Uvek možete da promenite i optimizujete vizuelne tokove promenom veličine i lokacije elementa.

Na kraju veoma je važno još jednom proveriti tačnost svih podataka na vizit karti kako ne bi došlo do grešaka prilikom štampe.

Neke od najinteresantnijih grafičkih rešenja za vizit karte možete pogledati na linku ovde.   

A ukoliko želite da imate upečatljive vizit karte, koje će vas odvajati od konkurencije, onda je naš tim grafičkih dizajnera najbolje rešenje. Kontaktirajte nas i uverite se zašto nas svi klijenti hvale.

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    Contact Us.

    Name *
    Email Adress *
    Phone *
    Company/Organization *
    Website
    What would you like
    Message *

    Mobile & Mail.

    Back To Top