skip to Main Content

Kada odlučite nešto da podelite na društvenim mrežama jako je važno da vaš post bude primećen. Jedan od načina kako bi se vaš post izdvojio u „moru“ drugih jeste dizajn vizuala. U ovom tekstu, vodićemo vas korak po korak kroz jedan od primera procesa dizajniranja.

vizual pripremljen za društvene mreže

Dakle, pre nego što počnete trebalo bi da definišete šta želite da kažete dizajnom i koju poruku da prenesete. Ovo će vam pomoći da postavite vizuelnu hijararhiju čime ćete omogućiti korisniku da jasno prati tok informacija.

Pošto odlučite šta sve želite da sadrži vaš vizual, mogli bi da istražite na internetu kako su drugi dizajnirali slične vizuale. Inspiraciju možete potražiti na samom Facebook-u, Instagram-u i Linkedin-u ili specijalizovanim sajtovima kao što su Pinterest ili Canva.

 

Kako dizajnirati vizual

Prvo što treba da uradite jeste da postavite format vašeg vizuala. Mi smo se odlučili da ovaj vizual bude u razmeri 1:1, odnosno kvadratnog oblika. I ako su dimenzije takvog vizuala 1080 x 1080 piksela, naša preporuka je da zbog kvaliteta koristite nešto veće dimenzije, na primer 1200 x 1200px.

Na našem primeru, ono što prvo treba da privuče pažnju jeste „We are HIRING“. Za takav tekst nije presudno da bude centralizovan kao kod nas. Mnogo je važnije da ga veličinom, bojom ili oblikom učinite naglašenijim u odnosu na druge elemente.

Sledeći korak je izbor slike. Nadamo se da ne treba posebno naglašavati da bi trebalo da slika prati tekst i bliže ga objašnjava. Kako se naš post odnosi na zapošljavanje vozača kamiona onda je i potpuno razumljivo što smo stavili baš sliku kamiona.

Ukoliko nemate već pripremljene fotografije svakako ih možete potražiti na internetu gde postoji gomila specijalizovanih sajtova za pretraživanje stock slika od kojih valja izdvojiti Shutterstock, Adobestock, Freepik, Pexeles, Unsplash i druge.

Nakon što smo uskladili tekst i sliku ostalo je da dodamo i logo. Ubacivanje logotipa, osim što ima funkcionalnu ulogu da obavesti korisnike o kojoj kompaniji se radi, ima i estetsku ulogu. Postavite ga tako da se dovoljno ističe u odnosu na pozadinu i okolne grafičke elemente ali da po vizuelnoj hijerarhiji bude u drugom planu.

Postavljanje slike, teksta i logotipa može biti dovoljno za dizajn vizuala, međutim dizajn može izgledati i previše jednostavno pa bi valjalo dodati još grafičkih elemenata kako bi obogatili dizajn kao u ovom našem slučaju.

Sliku smo zato delimično smanjili kako bi otvorili prazan prostor za još grafičkih elemenata, a zatim smo preko jednog dela ubacili i narandžasti overlay da bi bila još bogatija i interesantnija.

Kako bi ispunili prazan prostor koji smo napravili ubacili smo deo teksta iz oglasa i call to action „apply now“ koji imaju značajnu ulogu u informisanju potencijalnih kandidata, ali kao i logo, po vizuelnoj hijararhiji imaju značajno manju naglašenost.

Na kraju kao poslednji korak, tamo gde vam se dizajn učini praznim ida fale dodatni grafički elementi možete ubaciti i ukrase što su na našem primeru tačkice i kvadratići. Trudite se da ovi završni ukrasi budu neki jednostavni oblici i ne previše kitnjasti kako bi izbegli ono što se zove „overdesign“.

Prilikom dizajna vizuala uvek je dobro da razmišljate i o budućim postovima. Zato bi bilo dobro da se potrudite da kreirate vizuale koje možete koristiti više puta. Odnosno, da samo promenom slike, fonta, boje ili rasporeda grafičkih elemenata dobijete potpuno drugačiji dizajn, a da za to utrošite mnogo manje vremena.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer