Pravljenje veb sajta može biti zahtevan zadatak, a troškovi mogu značajno varirati u zavisnosti od…
Da li znate ko je jedan od vaših najvernijih čitalaca? Ciljana publika, ljudi koji imaju neku korist od vaših tekstova i najverniji čitalac od svih Google. Zapravo to je najvažniji zadatak pretraživača kako bi ostvario svoju svrhu postojanja. Jedna od najvažnijih stvari koje Google mora da uradi je da poveže ono što neko unese u traku za pretragu sa odgovarajućim rezultatom pretrage. Dok god kvalitetno bude ispunjavao ovaj zadatak biće popularan i rado korišćen.
Kako Google razume tekst?
Stotine i hiljade sajtova, blog tekstova i slika se postavljaju na internet svakog dana. Google mora da pregleda sve te postove i veb sajtove kako bi ih sve mogao kategorizovati i sortirati. Ali kako Google razume tekst? Može li Google da razume tekst i da li čita svaki post?
Google može da čita tekst. Neophodno je da bude u stanju da razume tekst kako bi da pravilno kategorisao. Google ne može da razume tekst koji čita na isti način kao ljudi, ali može da traži i skenira tekst tako da zna kako da ga pravilno kategorizuje.
Google mora da pročita tekst kako bi mogao da pronađe prave rezultate kada korisnik unese određenu frazu u pretragu. Google uzima reči koje unesete u traku za pretragu i skenira internet u potrazi za sajtovima koji koriste reči koje se pretražuju. Što više reči u vašem tekstu odgovara rečima u traci za pretragu, veća je mogućnost da se sajt bolje rangira u rezultatima pretrage. Štaviše, znamo da je čak moguće rangirati se i za frazu koju ne koristite u svom tekstu. Dakle, jasno je da Google čini nešto da zaista pročita i proceni vaš tekst na ovaj ili onaj način.
Ne znamo detaljno kako Google čita tekst, pošto ove informacije nisu slobodno dostupne. Ipak postoje neke indicije iz kojih možemo da izvučemo određene zaključke. Znamo da je Google napravio velike korake kada je u pitanju razumevanje konteksta. Takođe znamo da pretraživač pokušava da utvrdi kako su reči i pojmovi povezani jedni sa drugima. Ključne reči su i dalje važan faktor u proceni i rangiranju teksta, ali ne onoliko koliko su bile. Kontekstualno tumačenje teksta od strane Google-a podrazumeva da on može da čita tekst, razume njegovo značenje, formira dublje znanje o temi, koristi druge medije da obogati to znanje i sadržaj stavi u kontekst koji odgovara složenim upitima za pretragu.
Uvek imajte čitaoce na pameti
Testovi koji su laki za čitanje i pružaju korisne informacije nisu kosini samo vašim čitaocima, već i Google-u. Nedosledno pisanje sa lošom strukturom teksta teže je za razumevanje i ljudima i mašinama.
Što se više potrudite oko teksta, njegove razumljivosti i kvaliteta, lakše će i vaši korisnici i Google razumeti tekst i ono što pokušavate da njime postigne. Ovo vam takođe pomoći da se što bolje rangirate kada korisnik unese određeni upit za pretragu. Posebno zato što Google nastoji da stvara model koji oponaša način na koji mi ljudi obrađujemo jezik i informacije. Google zapravo želi da bude čitalac
Pisanjem kvalitetnog sadržaja koji je dobro struktuiran i lak za čitanje poboljšaćete svoje šanse da budete dobro rangirani u rezultatima pretrage.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Izvor: Yoast
Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer