Skip to content

Često se može primetiti da Instagram uvodi odredjene novine u okviru svoje platforme, sa ciljem poboljšanja korisničkog iskustva. Kao deo svojih stalnih napora da poboljša interakciju sa korisnicima, Instagram menja način na koji se postavljaju linkovi u okviru storija, o čemu smo pisali u aprilu ove godine.

 

Korišćenje linkova na Instagramu

Kada se ne radi o sponzorisanim objavama, korišćenje linkova u okviru Instagram platforme je moguće isključivo na sledeći način:

  • U opisu profila
  • Kao swipe-up link u okviru Story-ja (za business profile sa preko 10k pratioca).

 

Koja promena se očekuje?

Kako se najavljuje, Instagram će skroz ukinuti Swipe-up link koji se već dugo koristi za postavljanje linkova u okviru storija i dovodjenje korisnika na sajt, landing page, shop, vest i slično. 

Čuveno “prevuci na gore” postaje prošlost, a njega zamenjuje link sticker.

Instagram navodi nekoliko prednosti ove promene:

 

  • Pojednostavljeno kreiranje storija – Story sticker-i poput donacija, muzike, ankete, kviza, a sada i linka, pomažu da se dodatno izrazite i podelite ono što vam je važno na Instagram-u i to vizuelno lepo prikazano i naglašeno.

 

  • Dodatna kreativna kontrola – link sticker izgleda i funkcioniše na isti način kao i ostali (pitanje, anketa, lokacija…) i pruža povećanu kontrolu kreatora. Može se prebacivati u različite stilove, menjati veličina i postavljati bilo gde na storiju kako bi korisnika privuklo na pravi način.

 

  • Engagement – znamo da su engagement i bliskost važni za brendove. Na ovaj način se mogu dobiti brze reakcije i odgovori na storije koji imaju link sticker, isto kao i na svaki drugi Story koji se deli. Inače, ranije niste mogli da dobijete povratne informacije (odgovor na story) kada je prisutan Swipe-up link.
instagram-removes-story-swipe-up-links-instagram-news

Trenutno se Swipe-up prikazuje na dnu ekrana, pa će dodavanjem link sticker-a (koji se može postaviti gdegod na vizualu), biti više kreativnih mogućnosti na raspolaganju, koje će pomoći u povećanju klikova i odlazaka na sajt. 

S druge strane, brzo prevlačenje na gore je postalo uobičajeno, pa može proći neko vreme da se promeni ponašanje korisnika. 

Ostaje da vidimo da li će nova opcija na kraju biti dostupna svim korisnicima ili ostati ograničena samo za one profile sa preko 10.000 pratilaca. Iz Instagram-a su u junu najavili da je link sticker opcija za sve korisnike konačan cilj, jer omogućava više funkcionalnosti u okviru storija.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer