U digitalnom marketingu, odabir prave platforme za oglašavanje može da igra ključnu ulogu u uspehu…
Google planira da integriše konverzacionu veštačku inteligenciju u svoj pretraživač, reagujući na sve veću konkurenciju AI chatbotova kao što je ChatGPT.
Google integriše AI u pretraživač
Google-ov izvršni direktor, Sundar Pichai, nedavno je otkrio planove za uključivanje konverzacijske veštačke inteligencije (AI) u pretraživač ove kompanije.
„Da li će ljudi moći da postavljaju pitanja Google-u i da se angažuju sa LLM [Large Language Model] u kontekstu pretrage? Apsolutno“, rekao je Pichai.
„Mogućnosti su sada, ako ništa drugo, veće nego ranije“, dodao je on.
Izvršni direktor nije rekao da li će LLM biti opcioni kada je u pitanju interakcija korisnika, odnosno da li će pojedinac imati opciju da isključi bilo koji model u pretraživaču.
Konkurencija u integraciji veštačke inteligencije u pretraživače se povećala objavljivanjem ChatGPT-a od strane OpenAI, startapa koji podržava Microsoft, a koji je već integrisan u Bing pretraživač. Ta promena svakako je dovela da pomeranja na tržištu i svakako se osetilo u globalnom poslovanju. Ovo je problem za Google, jer su reklame na pretraživačkoj mreži njegov glavni prihod, koji je doneo 162 milijarde dolara samo u poslednjih 12 meseci. Ove cifre jasno govore koliko je ovo važno za Google, ali i za konkurenciju koja pokušava da se dokopa što većeg dela kolača.
Google je do sada bio oprezan kada su u pitanju četbotovi sa veštačkom inteligencijom, uled razmatranja njihove tačnosti i potencijalno netačnih podataka i informaija koje mogu da generišu. Pichai je otkrio da će Google nastaviti da usavršava svoj samostalni Bard chatbot sa novim AI trendovima.
Trka sa konkurencijom i sa sredstvima
Razvoj AI tehnologije zahteva ogromnu računarsku snagu za obradu proračuna potrebnih za kreiranje tehnologije koja vodi razgovore nalik ljudima. Pichai je priznao da Google mora da balansira korišćenje resursa za rad sa veštačkom inteligencijom sa upravljanjem troškovima.
Balansiranje razvoja veštačke inteligencije i upravljanja troškovima je ključno za Google, jer se suočava sa pritiskom investitora da smanje potrošnju. Kako bi troškovi bili prihvatljivi, Google Brain i DeepMind, glavni korporativni modeli veštačke inteligencije, će bliže sarađivati u naporima za stvaranje velikih algoritama.
Google, kao i Microsoft, nadaju se da će iskoristiti svoja ulaganja u AI modele kako bi osvojili što veće tržište. Pichai predviđa da će manji modeli veštačke inteligencije postati sve korisniji, omogućavajući kompanijama da dizajniraju sopstvene algoritme ili omoguće korisnicima da pokreću algoritme na ličnim uređajima.
Google-ova odluka da uključi konverzacionu veštačku inteligenciju u svoj pretraživač pokazuje značajnu promenu u industriji. U konkurenciji sa Microsoft-om, Google ulaže napore da ostane i dalje vodeći na tržištu pretrage. Ova novine će svakako uticati na interakciju korisnika sa pretraživačima, oblikujući budućnost SEO-a i digitalnog marketinga.
Za još vesti i interesantnih priča posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Izvor: searchenginejournal
Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer