skip to Main Content

Dovoljno je da kažemo ChatGPT i već će većina znati da je u pitanju nešto što će promeniti realnost kakvu poznajemo. Možda nismo ni svesni da se nalazimo na graničnom prelazu nove civilizacijske revolucije, jer promene koje sa sobom nosi veštačka inteligencija i njena upotreba u svakodnevnom životu su neslućene. A najava te nove realnosti je ChatGPT.

 

Šta je ChatGPT?

ChatGPT je chatbot koji je razvila kompanija za istraživanje veštačke inteligencije OpenAI.


Ima niz različitih funkcija, uključujući odgovaranje na pitanja, rešavanje matematičkih jednačina, pisanje tekstova, otklanjanje grešaka i popravljanje koda, prevođenje, kreiranje sažetaka teksta, davanje preporuka, klasifikovanje stvari i objašnjavanje šta nešto radi, kao što je na primer blok koda. Drugim rečima, ima širok spektar funkcija koje imaju potencijal da pojednostave svakodnevni život ljudima u mnogim oblastima rada.

ChatGPT je “naučen” ogromnoj količini digitalnog teksta sakupljenog sa interneta. Dok su ljudi testirali ovaj sistem, tražilo se od njih da ocene njegove odgovore, kako bi poboljšao svoje performanse i razvijao se. Open AI, kompanija koja stoji iza Chat GPT-a, sprovodi istraživanja u oblasti veštačke inteligencije sa navedenim ciljem da promoviše i razvija prijateljsku veštačku inteligenciju, kako iz kompanije tvrde na način koji koristi čovečanstvu u celini.

 

Kako se koristi ChatGPT?

ChatGPT je jednostavan za korišćenje. Sve što treba da uradite je da unesete svoje zahtev u vidu teksta i dobićete informacije. Da biste koristili alate iz OpenAI-a, trebaće vam nalog. Ako ga nemate, jednostavno se registrujte sa svojim Google ili Microsoft nalogom. Da biste se registrovali za OpenAI, morate uneti i broj telefona. Nakon toga, možete dodati svoju adresu e-pošte, bilo ručno ili iz jedne od dostupnih opcija. Konačno, na telefon će vam biti poslat kod za potvrdu, koji morate da unesete na stranici za registraciju da biste dovršili registraciju.

OpenAI-ov ChatGPT alat je dizajniran da pruži detaljne odgovore na bilo koji upit koji unesete – od pitanja do izjava. Iako najbolji rezultati dolaze unošenjem izjave, pitanja se takođe prihvataju. Što preciznije formulišete temu o kojoj želite da ovaj chatbot piše, to će i odgovor biti bolji. ChatGPT zahteva detaljna uputstva kako bi se proizveo sadržaj što višeg kvaliteta, koji ima veće šanse da bude originalan ili da zauzme određenu tačku gledišta.

 

Za sada je ipak potreban oprez

ChatGPT ipak nije baš toliko siguran i tačan. Neki su brzo primetili da je bot zna biti prožet greškama. ChatGPT ne može da proveri činjenice koje piše i ne može da napravi razliku između proverene činjenice i dezinformacija Ukoliko nema dovoljno dostupnih podataka, može popuniti praznine netačnim informacijama. OpenAI napominje da je ovo retkost i da alat trenutno ima „ograničeno znanje o svetskim događajima posle 2021. godine“, pošto je bio obučen za podatke pre tog datuma. Dakle, ako vaš sadržaj treba da bude ažuriran i svež, onda ChatGPT u svom trenutnom obliku možda neće biti od koristi.

Moguće je da OpenAI omogući da alat može tražiti više informacija na internetu i o događajima nakon ’21, ali ovo je za sada onemogućeno. 

 

Da li Google može da prepozna AI tekstove?

Mnogi ljudi kažu da ne postoji način da Google sazna da li je sadržaj generisan pomoću veštačke inteligencije. Ne razumemo zašto bi neko imao to mišljenje, jer je otkrivanje veštačke inteligencije problem koji se rešava već dugo vremena.

Istraživači u Google-u i drugim organizacijama dugi niz godina rade na algoritmima za uspešno otkrivanje sadržaja generisanog veštačkom inteligencijom. Istraživači su testirali da vide koja vrsta analize može da otkrije sadržaj generisan od veštačke inteligencije, čak i onaj koji koristi algoritme dizajnirane da izbegnu otkrivanje.

Ono što su otkrili je da su neke karakteristike teksta generisanog veštačkom inteligencijom bile korisne za predviđanje da li je tekst generisan pomoću veštačke inteligencije, čak i ako je taj tekst koristio algoritam dizajniran da izbegne detekciju. Otkrivanje mašinski generisanog sadržaja bilo je predmet istraživanja koje traje mnogo godina, uključujući istraživanje o tome kako otkriti sadržaj koji je preveden sa drugog jezika.

Ovaj servis je besplatan za sada s obzirom da je u fazi testiranja. Svakako je svojom pojavom ustalasao duhove i dao nam puno razloga za razmišljanje. Nema sumnje da će razvoj ovakvih servisa zasnovanih na veštačkoj inteligenciji ići samo uzlaznom putanjom, a budućnost će nam vrlo brzo otkriti sve pozitivne, ali i potencijalno negativne strane ovog fenomena.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer