skip to Main Content

Da li nas očekuje jedna od najvećih promena kada su u pitanju rezultati pretrage na Google-u? Iz Google-a su najavili novi update koji bi mogao iz temelja da poljulja trenutnu sliku u SERP-u. Naime, za 25. avgust najavljeno je puštanje ažuriranja koje ja nazvano Helpful content update. Šta sve možemo da očekujemo i kako će se ovaj update odraziti na dosadašnje rezultate pretrage?

 

Helpful content update može doneti velike promene

Google je potvrdio objavljivanje novog update-a 25. avgusta. Kao što sam naziv kaže, update je usmeren na favorizovanje sadržaja koji je od pomoći korisnicima u odgovaranju na njihove upite. Ovo je samo nastavak stremljenja Google-a da u rezultatima servira kvalitetan sadržaj i da „…ljudi vide originalniji, korisniji sadržaj koji su napisali ljudi, za ljude„.

Relativno velika količina beskorisnog sadržaja na sajtu može dovesti do toga da sav sadržaj na sajtu bude pogođen ovim update-om. Ovo će se dešavati pod pretpostavkom da na drugom mestu postoji drugi, korisniji sadržaj koji je bolje prikazati.

Očekivano je da se na udaru nađe i sadržaj generisan AI(artificial intelligence) i ML(machine learning) tehnologijom, jedino se postavlja legitimno pitanje do oje mere su iz Google-a sposobni da detektuju svaki ovakav sadržaj.

 

Akcenat je na korisnosti sadržaja

Kao što je već nebrojeno puta rečeno Google na prvom mestu ima za cilja da korisnicima isporuči najbolje moguće odgovore na upite koje imaju. To podrazumeva da je sadržaj lako razumljiv, informativan, daje pravi odgovor na pretragu koju je korisnik izvršio, tj. jednom rečju da korisnik ima zadovoljavajuće iskustvo. Ovakav sadržaj će, prema rečima Google-a, ubuduće biti forsiran u njihovim rezultatima.

 

Fokusirajte se na jednu oblast

Iz teksta koji nam je dostupan možemo da vidimo da će između ostalog na udaru biti sajtovi koji se bave različitim temama u nadi da će neka od njih uspeti da se dobro pozicionira. Samo sadržaj koji je relevantan i koji  demonstrira stručnost iz prve ruke i dubinu znanja“ može očekivati da bude nagrađen. 

To je jedino moguće ukoliko je tematika sajta usko profilisana, a sadržaj na sajtu daje informacije i iskustvo koje su od pomoći korisnicima. Ustanovite koja je vaša ciljna publika i pišite za nju. Ne šarajte sa tematikom i ne odabirajte teme u kojima niste stručni čisto zbog toga što su popularne i tražene na internetu.

Google insistira na tome da ljudi ne pišu o nečemu što nisu lično iskusili. Ovakvo kreiranje sadržaja za pretraživače može uključivati pisanje o proizvodima, uslugama ili iskustvima koje niste koristili ili doživeli iz prve ruke.

 

Dajte dovoljno odgovora

U skladu sa prethodno rečenim prednost će imati sadržaj koji donosi neku novu informaciju, podatak, primer. Sadržaj koji samo ponavlja već postojeće informacije biće lošije cenjen od onog koji nudi originalnost i svežinu. Ipak to ne znači da neki sadržaja neće biti dobro pozicioniran ukoliko ne postoji drugi sadržaj koji je po proceni Google-a bolji. „Nakon što pročita vaš sadržaj, da li će neko steći osećaj da je naučio dovoljno o ​​nekoj temi što mu je pomoglo u postizanju cilja?

Sa druge strane možemo reći da se ipak mnogo toga neće promeniti. I dalje važi ona krilatica da je publika na prvom mestu! Pomozite korisnicima da odgovore na pitanje ili da reše problem koji ih je naveo da pretražuju internet.

 

Za početak samo za sajtove na engleskom

Update utiče na pretrage na engleskom jeziku širom sveta, i tek će se u budućnosti proširiti na druge jezike. Sa te strane sajtovi na našim prostorima ne bi trebalo da osete prevelike potrese u bližoj budućnosti usled ovog update. Ipak treba voditi računa i na vreme primenjivati savete koje nam Google daje.

Vreme će pokazati da li će helpful content update biti uspešan i u kojoj meri. Ukoliko se pokaže da je izvodljivo ono što su iz Google-a zamislili, ovo može postati jedan od najvećih, ako ne i najveći Google update ikada.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer