skip to Main Content

Sajtovi obično organizuju sadržaj pomoću kategorija sadržaja, tako olakšavajući korisnicima navigaciju do tema koje ih zanimaju. Tagovi su dodatni način da korisnici dođu do sličnog sadržaja. Ali tagovi uglavnom nisu deo formalne navigacije na sajtu. Kada korisnik završi sa čitanjem sadržaja sa neke od stranica sajta, može da pronađe tagove sa ključnim rečima koje vode do sličnog sadržaja.

 

Razlika između kategorija i tagova

Ukoliko znamo da je WordPress ubedljivo najzastupljniji CMS kod nas, u nastavku teksta ćemo akcenat više staviti upravo na ovu platformu. Kategorija je jedna od zadatih taksonomija u WordPress-u. Kategorije možete koristiti za sortiranje i grupisanje postova na blogu u različite odeljke. Kategorije pomažu posetiocima da brzo uvide o kojim temama govori vaš sajt i omogućavaju im bržu navigaciju na sajtu.

Podrazumevana kategorija u WordPress instalaciji je „Nekategorizovano“. Ako ne odaberete kategoriju za post, objava se automatski postavlja u podrazumevanu kategoriju. Samo WordPress administrator može da promeni podrazumevanu kategoriju.

Dodavanje posta ili stranice na sajt uvek treba da podrazumeva njihovo dodeljivanje određenoj kategoriji. Naravno ne morate ih oganičiti na samo jednu kategoriju. Sekcije na sajtu se mogu dodavati u onoliko kategorija koliko želite, ali dobro je imati na umu korisnikovu nameru prilikom organizovanja vašeg sadržaja. Nikako ne bi bilo dobro da ih zbunite.

Termin tag može da bude pomalo zbunjujuć, pošto koristmo jednu reč „tag“ da bismo uputili na više stvari: analitičke tagove, metatagove, blog tagove i hashtag-ove.

 

Svrha korišćenja tagova

Svrha tagova je da pomognu posetiocima sajta da istraže slične teme. Tagovi se obično prikazuju na početku i/ili na kraju članka, a ponekad se prikazuju negde drugde duž desne ili leve strane stranice. Kada dodate tag oznaku u post, ona se dodaje u arhivu te oznake. Ovo je, naravno, vrlo korisno, jer kada ljudi kliknu na tag za ključnu reč kojem se tekst bavi, naći će potpun pregled svih postova na tu temu. Takođe, Google će razumeti da svi postovi u ovoj arhivi pripadaju toj temi.

 

Da li tagovi direktno utiču na SEO?

Ipak, postavlja se legitimno pitanje da li ovi tagovi mogu direktno da pomognu u pozicioniranju na Google-u. Ukratko, odgovor je NE!

Google-ov John Mueller odgovorio je na pitanje o tagovima na postovima blogova i njihovom uticaju na rangiranje. Pitanje koje mu je bilo postavljeno je da li ima koristi od tag linkova na sajtu. On kaže da bi tagovi mogli biti način da se pomoge Google-u da otkrije više stranica na sajtu o sličnim temama. Na ovaj način korisnicima prezentujete link ka svim stranicama sajta sa temom koja ih zanima.

Dugo je postojalo uverenje da ključne reči korišćene u tagovima mogu uticati na pretraživače da rangiraju te članke prema ključnim rečima koje se koriste u njima. Tagovi nemaju direktan uticaj na algoritam i pretraživače, ali poboljšavaju korisničko iskustvo i omogućavaju lakše pronalaženje željenog sadržaja. Samim tim posredno bi mogli da utiču i na pozicioniranje vašeg sajta.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer