Skip to content

Da li smatrate da Facebook oglašavanje oduzima dosta vremena? Želite li da pronađete načine za brže i efikasnije postavljanje Facebook kampanja?

Tokom višegodišnjeg rada na Facebook oglašavanju, pronašli smo puno načina koji mogu da uštede dosta vremena.

Postavljanje Facebook kampanja

Evo osam jednostavnih saveta koji će vam uštedeti na desetine sati svakog meseca.

A verujte nam, uvek postoji mesta sa poboljšanje i unapređenje u postavljanju Facebook kampanja. Predstavljamo Vam proverene savete kako da unapredite ovaj segment Vaše strategije:

1. Vodite račun kako imenujete vaše Facebook kampanje

Prvi način za uštedu vremena je pisanje opisnih imena kampanja.

Preporučeni format pisanja je: Datum – Naziv firme – Cilj kampanje – Ponuda – Identifikator.

Ovakav način upisivanja omogućava da brzo uvidite kada je kampanja napravljena, koji joj je cilj i koju ponudu promoviše. Verovatno ste navikli na drugi format datuma, ali mi predlažemo da počnete sa godinom, a zatim nastavite sa mesecom i danom. Na taj način možete brzo sortirati kampanje od najnovije do najstarije klikom na ime kolone. U suprotnom ćete završiti sa kombinacijom kampanja iz različitih godina ili meseci,  što svakako neće dovesti do uštede vremena.

2. Koristite opciju sačuvane publike (Saved Audience)

Mnogi oglašivači iznova i iznova pokreću Facebook kampanje namenjene istoj publici.

Ako ste jedan od njih, možete uštedeti vreme pomoću “Sačuvane publike”. Ova opcija vam omogućava da sačuvate i brzo pristupate najčešće korišćenim ciljnim publikama bez potrebe da ih svaki put ponovo kreirate.

Da biste ovo uradili, idite do Upravitelja oglasa (Ads Manager), kliknite na padajući meni u gornjem levom uglu i izaberite stavku publika (Audience) u okviru stavke nalozi (Assets).

Kliknite na  opciju kreiraj publiku (Create Audience) i izaberite sačuvanu publiku (Saved Audience).

Odredite tačnu ciljanu publiku koju želite da dosegnete, dajte joj ime i kliknite na kreiraj publiku (Create Audience). I tu imate svoju sačuvanu publiku!

Sada, ne samo da možete pristupiti ovoj publici kada pojačavate oglašavanje (Boost opcija), već ih možete i odabrati u alatu za kreiranje oglasa klikom na dugme malog trougla iznad polja prilagođena publika (Custom Audience):

A evo i nekoliko ideja kako koristiti sačuvanu publiku:

  1. Ciljajte podskup vaših pratilaca – ljudi koji su povezani sa vašom stranicom i koji žive u određenim zemljama ili imaju posebne interese
  2. Ciljajte prijatelje pratilaca koji su takođe imaju ista specifična interesovanja
  3. Ciljajte publiku prilagođenu prema njihovoj e-pošti i prilagođenu publiku prema određenoj veb lokaciji i isključite osobe koje su već lajkovale vašu Facebook stranicu
  4. Ciljajte publiku koja nije imala interakciju sa vašom kompanijom, na osnovu lokacije, interesovanja ili drugih demografskih informacija

3. Mudro imenujte svoju sačuvanu publiku

I dok smo još na temi publike, pregledajmo publike koje ste već napravili.

Dakle da biste brzo pronašli traženu prilagođenu publiku koju želite da koristite za postavljanje Facebook kampanja, ispravna konvencija imenovanja će svakako biti od pomoći.

Na primer, svaki put kada prenesete listu e-pošte kao prilagođenu publiku, uvek počinjite slovima sa slovima „CA“ (Custom Audience), tj. prilagođenom publikom, a zatim sa imenom liste e-pošte i datumom kada je kreirana ili ažurirana.

Ako kreirate publiku za remarketing veb lokacije, uvek počinjite sa “WCA” (Website Custom Audience), tj. prilagođenu publiku na veb-lokaciji, na početku imena, a zatim naziv domen, URL stranice i broj dana.

4. Napravite više varijatni oglasa

Ako ozbiljno razmišljate o testiranju svojih Facebook oglasnih kampanja – a trebalo bi – onda je prvi korak postavljanje bar nekoliko varijacija oglasa.

Najlakši način da to uradite je da odaberete više slika u alatu za kreiranje oglasa (Ads Create Tool) i da vam Facebook automatski kreira do šest varijacija oglasa odjednom.

Kasnije će vam omogućiti da vidite tačno koje slike oglasa dobijaju veću stopu klikova i rezultate relevantnosti.

Ako nemate sopstvene slike, možete pristupiti ogromnoj biblioteci Shutterstock slika i koristiti ih besplatno za Vaše oglase – štedeći vreme i novac.

Samo kliknite na “Free Stock Images”, unesite nekoliko ključnih reči za filtriranje slika i izaberite one koje vam se najviše dopadaju.

5. Varijacija sa različitim tekstom oglasa

Iako je sjajno što možete kreirati više varijacija oglasa sa različitim slikama odjednom, možda ćete želeti da testirate različite verzije oglasa sa drugačijim tekstom oglasa (Copy).

Da biste ovo postavili, otvorite kampanju u upravitelju oglasa (Ads Manager) i kliknite na jedan od skupova oglasa, a zatim potvrdite izbor u polju za potvrdu pored oglasa koji želite da kopirate.

Kao što možete videti, siva traka će se pojaviti iznad tabele sa dugmetom „Kreiraj sličan oglas“. Kliknite na to dugme i otvoriće se prozor za kreiranje oglasa.

Kliknite na nastavi da biste zadržali ove oglase u istom setu oglasa i izvršili bilo kakve izmene oglasnog teksta. Ažurirajte URL, tekst, naslov, poziv na akciju i opis veze ili izaberite drugi post koji je već objavljen na vašoj stranici kao izvor:

Kada budete zadovoljni varijacijama oglasa, kliknite na postavi porudžbinu (Place Order) i novi oglasi će biti kreirani za nekoliko minuta!

6.Dupliranje skupova oglasa (Ad Sets)

Kada god budete želeli da testirate različitu ciljanu publiku (targeting), mesto plasiranja oglasa (placements) ili vrstu licitiranja (bidding type) na kontrolisan način, moraćete da razdvojite varijabile u odvojene skupove oglasa (ad sets). Na isti način na koji ste duplirali oglas, možete duplirati i skupove oglasa. 

Da bi ste ovo uradili otvorite željnu kampanju, izaberite skup oglasa koji želite da duplirate i kliknite na opciju „Create Similar Ad Set

Otvoriće se novi prozor sa svim prethodno učitanim informacijama o kampanji.

Kliknite na “Edit” koje se nalazi pored reda željenog skupa oglasa da biste izvršili bilo kakve izmene u svojoj ciljanoj publici, mestu plasiranja oglasa ili licitaciji i optimizaciji.  Zatim pritisnite “Place Order”opciju da bise kreirali novi skup oglasa. Ovim će se automatski duplirati i svi oglasi unutar oglasnog skupa.

7.Koristite Power Editor za grupno uređivanje (Bulk Editing)

Apsolutno nije bilo šanse da Power Editor izostane sa ove liste. Power Editor je verovatno jedan od najboljih alata za uštedu vremena. Pomoću njega možete brzo da duplirate oglase, skupove oglasa i kampanje ili da izvršite grupno uređivanje svih njihovih podešavanja. U nekoliko sekundi možete ažurirati svoje budžete, datume početka i završetka kampanje, dodati novu ciljanu publiku ili izvršiti grupne izmene u mestima plasiranja oglasa i vrstama ponuda. Samo izaberite koje skupove oglasa ili oglase želite da uredite i ažurirajte ih sve odjednom. Na ovaj način ubrzajte postavljanje Facebook kampanja.

I nakon što završite, ne zaboravite da „Pregledate izmene“ (Review Changes) da biste učitali ova ažuriranja na nalog vaše reklame.

8.Prilagodite kolone i sačuvajte svoje postavke

Velika ušteda vremena za postavljanje Facebook kampanja je funkcija „Prilagodi kolone…“ koja vam omogućava da dodate ili uklonite kolone u izveštajima o oglasima. Da biste to uradili, otvorite izveštaje oglasa i kliknite na dugme „Columns: Performance“. Odatle kliknite na “Customize Columns“.

Videćete listu sa od više od 200 kolona statistika koje možete dodati vašem izveštaju.

 

I dok može biti frustrirajuće prilagoditi kolone svaki put kada želite da analizirate svoje rezultate, možete koristiti opciju “Save as presetu donjem levom uglu. Samo navedite svoje korisničko ime i kliknite na dugme „Primeni“ (Apply).

Od sada pa nadalje, sačuvano podešavanje ćete naći u okviru padajućeg menija „Kolone: Performanse“ (“Columns: Performance).

Made by Andrej Jovanović – Account Manager @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top