skip to Main Content

Borba za što bolju poziciju u rezultatima pretrage postala je jedna od glavnih kada je u pitanju osvajanje ciljanog tržišta i plasiranje proizvoda ili usluga. Optimizovanje sadržaja za pretraživače jedan je od veoma važnih zadataka kada je u pitanju dizajniranje sajta i osmišljavanje sadržaja. Često se dešava da se prilikom optimizovanja i nesvesno potkradu određene greške, a to su naročito greške u on-page SEO-u.

U našem novom tekstu pročitajte koje su to greške u on-page SEO-u koje mogu naneti više štete nego koristi vašem sajtu.

 

 

Karadinalne greške u On-page SEO-u

Mnogi sajtovi koji sprovode takvu taktiku naišle su na stroge kazne od kojih se bilo nemoguće oporaviti. Zaključak je da je Google postao mnogo pametniji i nastavlja da unapređuje svoj algoritam svaki dan. Iz tog razloga, SEO se neprekidno razvija, a to moraju da rade i naše strategije za optimizaciju sadržaja na stranici.

 

Ciljanje ključnih reči samo zbog privlačenja saobraćaja

U stara vremena, vlasnici sajtova bi u svoj sadržaj uvrstili popularne (i često neprikladne) ključne reči, s jedinom svrhom privlačenja saobraćaja na sajt. Međutim, nakon što su korisnici stigli na stranicu sajta, naišli su na sadržaj koji ne odgovara terminu koji su koristili u pretrazi. Oni zasigurno neće izvršiti konverziju iz jednostavne činjenice da ono što je bilo na stranici nije usklađeno sa onim što su tražili. Šta više vrlo brzo će nezadovoljni napustiti sajt u daljoj potrazi za sadržajem koji odgovara na njihovu pretragu.

meta sa strelicom zabodenom u centar

Iako ključne reči velikog obima predstavljaju priliku da privuku saobraćaj na vaš sajt, ciljanje ključnih reči koje nisu relevantne za vaš brend može naneti ozbiljnu štetu. Ne samo da ćete pogrešno predstavljati svoj sadržaj, već ćete i zbuniti pretraživače i biti kažnjeni.

Držite se svoje niše. Shvatite da dok Google indeksira stranice na vašoj veb lokaciji, uzima u obzir sav sadržaj i teme kojima se bavite na celom sajtu (i izvan te stranice), a zatim ih rangira prema upitima koje smatra relevantnim. Predlog je da pišete o onome po čemu želite da vas prepoznaju, kako korisnici, tako i pretraživači.

 

Neprirodno interno linkovanje

Interno linkovanje može biti izuzetno moćna strategija za SEO ako se pravilno uradi. U idealnom slučaju, omogućava vam povezivanje veb stranica i stvaranje idealne strukture ili putanje za pretraživače i korisnike.

I korisnici i pretraživači koriste linkove da bi pronašli sadržaj na vašem sajtu. Interni linkovi treba da pruže korisnicima relevantne informacije o linkovanoj ključnoj reči i temi. Google linkove koristi da bi razumeo odnos između sadržaja i značenja termina koji je linkovan, dok čitaoci koriste linkove da bi pronašli vredne, povezane informacije.

crtež koji simbolično prikazuje linkovanje na internetu

Nažalost, mnogi često pokušavaju da na neprirodan način i na način koji nema smisla i ne izgleda prirodno linkuju stranice svog sajta sa anchor tekstom bogatim ključnim rečima. Google ovo može da označi kako nepoželjno ponašanje i da dovede do kazne.

Stoga kada pravite interne linkove pokušajte sebi da odgovorite na neka od sledećih pitanja:

 

 

  • Da li ovaj link pruža stvarnu vrednost korisnicima?
  • Da li ova veza ima smisla sa tekstom iz kojeg povezujem?
  • Koji drugi sadržaj bi korisnici možda želeli da istraže nakon čitanja ove stranice?
  • Da li bi korisnici očekivali da će otići na stranicu sa ovom vrstom informacija ili je anchor tekst obmanjujući?
  • Koliko često se linkujem sa ovom stranicom (na ovoj stranici i drugim sadržajima)?

 

Preterivanje sa ključnim rečima

Nuđenje vrednosti čitaocima trebalo bi da bude na na prvom mestu svih SEO taktika i taktika marketing sadržaja. Ranije su sajtovi koristeći ratličite trikove mogli da se dobro pozicioniraju. Keyword stuffing bila je jedna od najčešćih taktika za kreiranje sadržaja, jer je jednostavno donoslia rezultate.Vlasnici sajtova bi jednostavno identifikovali ključne reči za koje žele da se rangiraju i, uglavnom neselektivno, ispunile bi svoj sadržaj tim rečima i frazama.

Ipak Google je odavno postao mnogo bolji u razumevanju sadržaja koji pruža vrednost i odgovara na pitanja koja korisnici postavljaju i oong sadržaja koji je kreiran u pokušaju da prevari algoritam. Da biste bili sigurni da nudite stvarnu vrednost i ne zloupotrebljavate keyword stuffing pročitajte više o ovoj pojavi u našem tekstu.

 

Neoptimizovanje za mobilne uređaje

Optimizacija za mobilne uređaje nije uvek bila glavni fokus za SEO profesionalce u prošlosti. Međutim, danas je ovaj segment od ključne važnosti za SEO. Google je prvi put objavio da eksperimentiše sa indeksiranjem za mobilne uređaje 2016. godine.

mobilni telefon na sivoj pozadini

Mobile-first je postao jedan od najvažnijih faktora u rangiranju. Google je počeo da favorizuje one sajtove koji su optimizovani za korišćenje na moblnim uređajima. Uverite se da mobilna verzija vaših veb stranica ispravno odražava sadržaj koji želite da Google indeksira i rangira u rezultatima pretrage.

 

Uvek imajte na umu da pretraživači i njihovi algoritmi ne vole kada neko pokušava da ih izigra, i takve pokušaje kažnjavaju veoma surovo. Nadamo se da će vam saveti iz ovog teksta koristiti u osmišljavanju kvalitetne strategije i optimizacije sadržaja na veb sajtu, i da nećete praviti ove greške u on-page SEO-u. Za još korisnih edukativnih tekstova posetite našu stranicu Vesti & Priče.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer