skip to Main Content

Turbulentna godina je iza nas. Mnoge stvari u našim životima su izmenjene, neke možda i nepovratno. Pendemija je promenila mnoga pravila igre. Onlajn kupovina i naručivanje doživeli su ogorman porast. Otuda je internet marketing dobio još više na vrednosti za svaki biznis. Šta nam to donosi nova 2021. i koji bi to mogli biti glavni trendovi u digitalnom marketingu pokušali smo da odgovorimo u našem novom blogu.

 

Trendovi u digitalnom marketingu u 2021.

Ovo su neki od trendova za koje smatramo da će obeležiti nastupajuću godinu. Naravno svet digitalnog marketinga je izuzetno dinamičan i izazovan i može obuhvatiti mnogo širu sliku onoga što utiče na rezultate neke kampanje.

 

Kupovina na klik

Očekujemo da platforme društvenih mreža eksplodiraju kao kanal za prodaju, sa sve lakšim i lakšim integracijama, koje omogućavaju korisnicima da dovrše kupovinu bez napuštanja aplikacije. Studija kompanije SproutSocial je otkrila da je 46% korisnika Instagram-a kupilo jedan ili više proizvoda koji su im prezentovani u sponzoriranom IG postu.

lap top na radnom stolu sa ikoicom korpe sa e commerc sajta na ekranu

Da li bi preduzeća mogla da preorijentišu prodaju isključivo preko društvenih mreža? Ostaje da se vidi šta će nam doneti zdravstvena situacija u 2021., ali nesumnjivo je da je onlajn kupovina budućnost poslovanja i trgovine. Pandemija je dramatično povećala količinu vremena koje ljudi provode na mreži, što uključuje i način na koji istražuju proizvode, brendove i organizacije. Ova promena stvorila je nove mogućnosti za trgovce da povećaju doseg sa novom publikom i ponovo se povežu sa dugogodišnjim kupcima. 

Biznisi bi trebalo da budu spremni da više sredstava posvete marketingu na društvenim mrežama u 2021. godini.

 

 

Da li se čujemo?

Glasovna pretraga trenutno nije deo Google-ovog algoritma, ali svakako jeste njegova budućnost. Premda ovaj vid pretrage kod nas još uvek nije zaživeo, budite sigurni da je samo pitanje vremena kada će postati deo naše svakodnevnice.

Veliki broj korisnika će preferirati korišćenje glasa za pretragu umesto da pišu. Glasovno pretraživanje odnosi se na pametni telefon, laptop ili posebnu funkciju nekog uređaja koja omogućava korisnicima da pretražuju internet tako što će razgovarati sa pametnim uređajem ili virtuelnim pomoćnikom i omogućiti mu da unese upit za pretragu, umesto da ga korisnici sami ukucavaju.

crtež muške i ženske osobe pored pametnog telsfona na čijkem ekranu je ikocnica sa mikrofonom

SEO stručnjaci otkrivaju da glasovne pretrage daju drugačije rezultate od pretraživanja teksta. Verujemo da će 2021. doneti dalji porast ovakvog načina pretrage. A to će primorati SEO da je prilagodi novim okolnostima.

 

Sigurnost podataka

Segmentacija kupaca nije nova stvar, ali očekujemo da će dostići nove visine 2021. godine. Velike tehnološke kompanije poput Google-a i Facebook-a imaju toliko pohranjenih podataka o svojim korisnicima, da mogu da razumevaju ciljanu publiku na izuzetno dubokom nivou. Veliki algoritmi ovih kompanija mogu mikrosegmentirati savršenu publiku za vaše digitalne oglase

Cilj je, naravno, veće angažovanje i zadržavanje kupaca, što dovodi do nižih troškova oglasa i veće vrednosti koju dobijaju kupci. Ipak broje promene koje su najavljene za ovu godinu kada je u pitanju način na koji industrija trenutno prati, cilja i retargetira kupce pretrpiće velike promene. Jedna od ideja kako da se suočite sa ovim promenama je da potencijalnim klijentima predstavite vrednosni predlog prikupljanja podataka, kako bi ih uverili da će njihovi podaci biti sigurni i upotrebljeni isključivo kako bi oni imali od toga korist.

 

Automatizacija

Kako tehnologija digitalnog marketinga postaje sve sofisticiranija, ne treba da čudi što ćemo postati svedoci da automatizacija marketinga postaje neophodan glavni industrijski tok. Putovanje kupaca je toliko dinamično i fluidno, sa desetinama dodirnih tačaka na više uređaja, da je korišćenje sofisticiranih modela atribucije jedini način za predviđanje ishoda i tačno izračunavanje povraćaja ulaganja. Vremenom biće gotovo nemoguće ručno pratiti ove brojeve.

crtež čoveka za radnim stolom oko koga se nalaze ekrani sa grafikonima i dijagramimama

Tu dolaze platforma za automatizaciju marketinga. Iako softver za automatizaciju marketinga postoji godinama, programeri redovno rade na usavršavanju ovih alata. 2021. ova tehnologija će se dalje razvijati, omogućavajući trgovcima da bolje konvertuju potencijalne kupce, generišu personalizovani sadržaj i prate rezultate. Automatizacija je budućnost digitalnog marketinga.

 

 

Digitizer već dugi niz godina nastoji da svojim klijentima pruži najkvalitetniju uslugu digitalnog marketinga. Proverite zašto nas naši klijenti vole.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer