Skip to content

Google-ov Search Generative Experience je još uvek je u eksperimentalnoj fazi i za sada dostupan samo na teritoriji USA. SGE svakako predstavlja jedan od stepenika u transformaciji pretrage kakvu znamo, te je iz tog razloga svakako interesantan svima. 

Generativna veštačka inteligencija je godinama privlačila pažnju tehnološke industrije, a sa ChatGPT-om, Bing Chat-om, a sada i Google-ovim SGE globalno preuzima scenu.

 

Šta je Google SGE?

Google je najavio Search Generative Experience na svojoj I/O 2023 konferenciji u maju kao funkciju za ograničenu probnu opciju u Sjedinjenim Državama. Pristup je omogućen prijavom na Search Labs, portalu kompanije za različite eksperimente vezane za pretragu. Najava je nastala nakon Mikrosoftove kampanje koja integriše ChatGPT u razne proizvode, uključujući Windows, njegov pretraživač Bing i druge aplikacije kao što su Word, Excel, PowerPoint i Teams.

Kako kažu iz samog Google-a: “Razvili smo potpuno nove načine pretraživanja, zasnovane na našim najnovijim dostignućima u veštačkoj inteligenciji.”

SGE – interno poznat kao projekat Magi – uključuje sposobnost generativne veštačke inteligencije da sumira velike količine podataka u iskustvo Google pretrage na Chrome-u bilo da ga koristite na desktopu, Android-u ili iOS-u. Takođe možete da koristite SGE na brojnim pretraživačima zasnovanim na Chromium-u kao što je Microsoft Edge. To nije striktno chatbot poput Google Bard-a, ChatGPT-a ili Bing Chat-a, ali videćete odgovore koji će pokušati da daju sveobuhvatan, ali koncizan odgovor na neka od pitanja koja imate prilikom pretraživanja veba. Drugim rečima, SGE treba da da potpunu sliku bez potrebe da pretražujete više stranica da biste dobili sve detalje.

 

Kako SGE funkcioniše?

Kada unosite opšti upit za pretragu ili postavljate pitanje, videćete da SGE ubacuje rezime na vrh stranice sa rezultatima zajedno sa drugim ilustrativnim elementima kao što su slika, redovi koda, recept ili neki drugi predlozi. Desno od rezimea su izvori iz kojih SGE navodno dobija informacije. Pritiskom na dugme u gornjem desnom uglu proširuje se lista izvora i postavlja se u telo rezimea.

Na dnu boksa sa rezimeom nalaze se “promptovi” koje možete koristiti da nastavite pretragu – ovo će vas dovesti do pojednostavljenog interfejsa za ćaskanje sa smanjenim naglaskom na rezultate na listi. U donjem desnom uglu nalazi se link do Search Labs i dugmićima za povratne informacije o korisničkom iskustvu u vidu podignutog ili spuštenog palca.

Na samom vrhu nalazi se odricanje od odgovornosti u kojem se napominje da je SGE u eksperimentalnoj fazi i da kvalitet pruženih informacija „može da varira“ – kao i kod svakog generativnog AI proizvoda gde su potencijalne “halucinacije” problem. Rezimei mogu uključivati netačne detalje bez pouzdanog izvora. Ponekad će SGE označiti dodatno odricanje odgovornosti na dnu rezimea za upite u vezi sa zdravljem ili uopšte neće generisati rezime.

 

Koje funkcije je SGE dobio od skora?

SGE je već stekao nove mogućnosti za obavljanje stvari kao što je pisanje rezimea zasnovanih na veštačkoj inteligenciji i kreiranje definicija nepoznatih termina, pored toga što je poboljšao odgovore vezano za kodiranje, plus odgovore vezano za putovanja i pretraživanja proizvoda.

Jedna od novih funkcija je generisanje AI slika, kojom možete da unesete prompt koji navodi koju vrstu slike želite, kao što je crtež, fotografija ili slika. SGE će vratiti četiri rezultata. Slike se mogu preuzeti kao .png datoteke, ili se prompt koji je kreirao slike može promeniti kako biste generisali novi skup slika. Ovu funkciju pokreće Google-ov Imagen text-to-image model.

Google je razmišljao o tome kako može da uvede ovu tehnologiju na odgovoran način, što znači da je dodao neke prilično stroge politike filtriranja u proizvod. Ovi filteri imaju za cilj da spreče stvaranje slika koje mogu biti „štetne, obmanjujuće ili eksplicitne.

Druga nova funkcija se zasniva na SGE-ovoj sposobnosti da služi kao pomoćnik za pisanje. SGE je već mogao da obezbedi pisani nacrt, nešto što je Google integrisao sa idejom da korisnici možda žele da napišu email poruku kompanijama čije su oglase ili linkove pronašli preko pretrage. Ali sada ova funkcija pisanja nacrta može da prikaže različite tipove pisanja, bilo da tekst bude duži ili kraći, ili menjajući ton da bude ozbiljniji ili ležerniji.

 

 

Za još vesti i interesantnih priča posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    Contact Us.

    Name *
    Email Adress *
    Phone *
    Company/Organization *
    Website
    What would you like
    Message *

    Mobile & Mail.

    Back To Top