U digitalnom marketingu, odabir prave platforme za oglašavanje može da igra ključnu ulogu u uspehu…
Od pokretanja Google-a 1998. godine, ovaj pretraživač je bio vodeći u onlajn pretragama. Mnogi su dovodili u pitanje složene algoritme koji se koriste za generisanje rezultata pretrage, posebno u pogledu načina na koji se linkovi koriste za rangiranje stranica.
Linkovi više nisu top faktor rangiranja
Google-ov algoritam je osnova zašto su linkovi važni. On pretražuje internet da bi utvrdio relevantnost i autoritet veb sajtova i linkova. Relevantnost je određena sadržajem veb stranice i koliko dobro odgovara upitu korisnika. Autoritet se određuje brojem kvalitetnih linkova koje upućuju na veb sajt. Ova dva faktora, relevantnost i autoritet, su kritični da bi se veb sajt visoko rangirao u rezultatima Google pretraživača. Linkovi su dugo bili ključni faktor koji određuje i relevantnost i autoritet, što ih je činilo jednim od ključnih faktora za SEO uspeh.
Nesporno je da je dugo vremena Google-ov algoritam bio dizajniran da prepozna i nagradi veb sajtove koje su imali visokokvalitetne ulazne linkove ili linkove sa drugih veb lokacija koje usmeravaju saobraćaj na njihov sajt. Ovo se radilo merenjem kvaliteta i kvantiteta linkova. Što je veći broj kvalitetnih linkova veb lokacija imala, to se bolje rangirala na stranicama rezultata pretraživača (SERP).
Međutim da li stvari i dalje stoje tako?
Linkovi više nisu toliko važni?
Pitanje o važnosti linkova danas pokrenula je jedna rasprava na platformi X, na kojoj su ljudi iz Google-a tvrdili da je značaj linkova danas daleko manji nego pre. Šta više prema tim tvrdnjama linkovi više nisu ni među prva 3 najvažnija faktora kada je rangiranje u pitanju.
Na veb sajtu Search Engine Land ova tvrdnja je potvrđena u razgovoru sa Gary Illyes iz Google-a.
„Linkovi nisu „top 3” signal za rangiranje i nisu to „već neko vreme”, rekao je Illyes, dodajući da zaista ne postoji univerzalna top 3 faktora. Tako da je apsolutno moguće rangirati se bez linkova, rekao je Illyes , navodeći primer stranice sa nula internih ili eksternih veza za koje je znao da su rangirane na poziciju broj 1, a Google je samo pronašao stranicu preko Sitemap.
Sadržaj je i dalje signal broj jedan za rangiranje.
„Bez sadržaja bukvalno nije moguće rangirati se. Ako nemate reči na stranici, nećete se rangirati. Za svaki sajt će postojati nešto drugačije kao prva 2 ili 3 faktora rangiranja “, rekao je Illyes.
Ovo tvrdnja nije novost
Ukoliko pratimo ovu temu malo unazad kroz vreme videćemo da je pre godinu dana ili nešto više, Duy Nguyen iz Google tima za kvalitet pretrage, rekao: „povratni linkovi kao signal imaju mnogo manje značajan uticaj u poređenju sa onim kada je Google pretraga prvi put počela pre mnogo godina “. A sličnu tvrdnju je izneo i poznati John Mueller na tadašnjem Twitteru: „linkovi definitivno nisu najvažniji SEO faktor. “ Ovo je izjavio ubrzo nakon što je rekao da zaboravite sve što ste čitali u prošlosti o link juice-u.
Ipak, uz svo dužno poštovanje prema glasovima koji zvanično dolaze iz Google, ukoliko želimo da budemo pošteni, moramo konstatovati da se ne možemo do kraja složiti sa ovom tvrdnjom. Linkovi su igrali i rekli bismo i dalje igraju veoma važnu ulogu u rangiranju veb sajtova. Da li će se to promeniti u budućnosti vreme će pokazati. Svakako nam i sama budućnost pretrage usled neslućenog razvoja veštačke inteligencije ostaje nepoznanica.
Za još vesti i interesantnih priča posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer