skip to Main Content

Kako bi malim biznisima i nešto većim kompanijama pružio još jedan način ostvarivanja prihoda, Facebook je nedavno lansirao novu opciju – plaćanje events-a (dogadjaja).

 

Šta kažu iz Facebook-a, o čemu se radi?

Kako se još uvek poštuju pravila socijalnog distanciranja, mnogi biznisi i samostalni kreativci moraju putem interneta da ostvaruju kontakt sa svojom publikom i tako probaju da zarade. Zahvaljujući marketingu, online video sadržajima i online plaćanju, online dogadjaji mogu da zadovolje krajnje potrebe biznisa.

Nova opcija će omogućiti biznisima i kreativcima da online pristup njihovim dogadjajima direktno naplaćuju preko Facebook-a.

mobilni telefon na čijem ekranu se nalazi stranica sa Facebook-a na kojoj se obavlja kupovina proizvoda

Za sada je ova opcija dostupna u samo 20 zemalja (čiji spisak možete pogledati na ovom linku) za stranice koje ispunjavaju sve uslove monetizacije (unovčavanja sadržaja).

Za transakcije na Android-u, u državama gde je uveden Facebook Pay, biznisi će zadržavati 100% prihoda koji ostvaruju od plaćenih dogadjaja. Kod korisnika IOS operativnog sistema je nešto drugačija situacija zbog poreza od 30% koji postoji u okviru Apple Store-a. Facebook je zamolio Apple da smanji svoj porez ili da im dozvoli da ponude Facebook Pay, kako bi mogli da pomognu svim biznisima tokom pandemije Korona virusa. Medjutim, iz Apple-a su odbacili sve zahteve, a malim i srednjim preduzećima će biti isplaćeno 70% od zaradjenog prihoda.

Dva mobilna telefona na čijim ekranima je prikazan proces plaćanja pri kupovini na Facebook-u

Apple je već bio predmet istrage zbog njihovih pravila ponašanja i plaćanja u okviru Apple Store-a. Da li će sada ova situacija da dovede do odredjenih promena u Apple-u, ostaje da vidimo. Ono što je sigurno, biznisi za sada neće moći da uzimaju svih 100% prihoda koji zaradjuju od online dogadjaja, osim ako ne preusmere sve svoje klijente na plaćanje putem web-a ili Android uredjaja.

Ovakav vid pružanja mogućnosti zarade za mala i srednja preduzeća je samo još jedan u nizu mnogih, sa kojim velike kompanije poput Facebook-a pokušavaju da pomognu biznisima da zaradjuju i opstanu tokom trajanja pandemije Korona virusa.

 

Za još novosti, zanimljivosti, statistika i raznih informacija iz sveta digitalnog marketinga, posetite našu stranicu Vesti & Priče.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer