Kao i prethodnih godina, Google objavljuje izveštaj sa najtraženijim pojmovima i trendovima u pretrazi. Liste…
Savremeni biznisi znaju da je Instagram ključna digitalna marketinška platforma za promovisanje brenda i privlačenje društvenog angažmana. Nema sumnje da je Instagram jedna od vodećih, ako ne i vodeća društvena mreža. Kada je u pitanju globalna slika tu Facebook verovatno i dalje ima blagi primat, ali ako pričamo o domaćem i regionalnom tržištu Instagram svakako dominira. U krajnoj liniji Facebook ne bi investirao 1 milijardu dolara kako bi postao vlasnik Instagram-a. U našem novom tekstu pokušaćemo da odgovorimo na pitanje kako Instagram može da poboljša SEO?
Ponuda sadržaja na Instagram-u je veoma široka i praktično ne postoji tema koja na njemu nije zastupljena. Instagram ima sve. Bazično platforma za fotografije i video sadržaj, Instagram danas broji preko milijardu aktivnih korisnika, te je tako druga najkorišćenija društvena mreža posle Facebook-a. Prosečno vreme koje korisnik provede na Instagram-u iznosi 53 minuta dnevno. Naravno, njegova popularnost je suviše velika da bi ga biznisi mogli ignorisati, zbog čega danas više od 25 miliona brendova ima Instagram naloge.
Nema sumnje da je Instagram postao vrlo unosna platforma za biznise, a korisnici ga sve više koriste kako bi bili u kontaktu sa svojim omiljenim brendovima ili za istraživanje ponude i otkrivanje novih prozivoda. Kao rezultat toga, 83% korisnika je otkrilo nove proizvode ili usluge putem ove platforme. Jednostavno postojanjem na Instagram-u brendovi mogu ostaviti pozitivan utisak na potencijalne kupce.
Ali da li Instagram ima i neke prednosti vezane za SEO koje možda previđate?
Kako Instagram može da poboljša SEO?
Potencijalne koristi od angažmana na Instagram-u ne prestaju na vašem profilu, već se mogu proširiti i na vaš sajt. Iako Google odbacuje da društvene mreže utiču na rezultate pretraživanja, platforme poput Instagram-a mogu koristiti vašoj SEO strategiji podstičući angažman korisnika. Stoga, pažljivo razmišljajte o optimizaciji društvenih mreža, jer Instagram profil vašeg biznisa može bitno promeniti vaše mesto u rezultatima pretraživanja.
Da li je angažman na Instagramu faktor rangiranja?
Google je više puta rekao da društveni signali nisu direktan faktor rangiranja. Međutim, to ne znači da društveni kanali nisu od koristi za SEO. U stvari, sasvim je suprotno. Brojne studije otkrile su snažnu povezanost između signala društvenih mreža i rangiranih pozicija u pretraživačima. Web sajtovi koji zauzimaju najviše pozicije u pretraživanju imaju znatno više signala sa društvenih mreža.
Moć Instagram-a ne može se podceniti. Malo je verovatno da će dati trenutne rezultate, ali njegovo sveobuhvatno prisustvo postaje jedan od ključnih faktora u promociji sajta, jačanju svesti o brendu, deljenju sadržaja i kontroli reputacije na mreži. Evo nekih načina na koje se Instagram može koristiti za dopunjavanje vaše SEO strategije:
Kvalitetan sadržaj je uvek na prvom mestu
Visokokvalitetni sadržaj bio je i ostao jedan od najvažnijih faktora za SEO. Google nagrađuje sajtove koji sadrže kvalitetan sadržaj koji odgovara na potrebe korisnika interneta. Iz ovog razloga vaš sajt bi trebalo da sadrži što više kvalitetnih stranica sa interesantnim i privlačnim sadržajem. Međutim, i vaš Instagram sadržaj je takođe važan za SEO svrhe, jer rezultati pretrage često usmeravaju korisnike i na profile društvenih mreža.
Instagram može povećati prisustvo biznisa na mreži i povećati svest o brendu, što je od velike važnosti kada je reč o poziciji na Google-u. Veća je verovatnoća da će se ljudi povezati sa vama ili deliti vaše postove kada su upoznati sa vašim biznisom. Google takođe voli stranice koje privlače saobraćaj iz različitih izvora – direktnih poseta, društvenih mreža ili marketinga putem e-pošte.
Ključne reči su ključne
Sastavni deo vašeg sadržaja su naravno i ključne reči za koje želite da se pozicinonirate. Ključne reči su osnovni deo SEO-a. Nakon što identifikujete najrelevantnije i najkorisnije ključne reči za vaš brend i publiku, morate ih uključiti u svoj sadržaj kako bi korisnici pronašli vaš sajt u organskom pretraživanju. Nije uvek lako identifikovati najbolje termine za ciljanje, zbog čega profesionalne agencije mogu da ponude smernice, sprovodeći istraživanje ključnih reči za vaš biznis i otkrivajući fraze koje će najviše uticati na SEO vašeg poslovanja. Nakon što identifikujete ciljne ključne reči, potražite mogućnosti da ih uključite u svoj Instagram profil.
Ključne reči poželjno je koristiti i u biografiji na vašem Instagram profilu. Kako je to praktično jedini tekst na vašoj stranici, treba da razmislite o tome kako najbolje iskoristiti ograničenje od 150 znakova. Možete da uključite ključne reči kao standardni tekst ili kao hashtag-ove. Hashtag-ovima se korisnici mogu prebaciti do drugih relevantnih postova i zato se smatraju korisnim za korisničko iskustvo. Hashtag-ovi tako pomažu korisnicima da pronađu vaš sadržaj na samom Instagram-u. Njihova upotreba sa standardnim tekstom jasno naglašava vaše poslovanje, istovremeno ističući vredne ključne reči, povećavajući verovatnoću da se vaš profil indeksira na ovim ključnim rečima i tako privuče više saobraćaja.
Linkovi su i dalje bitni
Prilikom pokretanja poslovnog Instagram naloga, najvažnija stvar koju treba razmotriti je kako predstaviti svoj brend na najzanimljiviji način korisnicima Instagram-a. Morate voditi računa da se vrednosti brenda ne narušavaju i ne menjaju tokom predstavljanja na Instagram-u. Instagram profile Google indeksira , ali ova društvena platforma blokira pretraživače da indeksiraju pojedinačne postova. Zbog toga je malo verovatno da će se vaše slike pojavljivati u rezultatima pretrage, ali postoji način da se to reši. Pošto se veze sa Instagram naloga ne uzimaju od strane Google-a kao faktor, potrudite se da linkujete ka željnom postu sa što više drugih platformi i kanala. Što se više izvora linkuje na post, to je veća šansa da on bude indeksiran.
Iskoristite sve elemente dostupne na Instagram-u, od biografije do fotografija koje objavite da biste odrazili i ojačali imidž brenda. Kada se vaš brend na Instagram-u predstavi na atraktivan način, to će dovesti do većeg angažmana i pravih Instagram pratilaca. Pojačanje društvenih signala dovešće do boljih SEO rezultata.
Optimizujte slike za pretragu
Takođe razmotrite kako će meta tag-ovi tj.meta oznake izgledati u Google-ovim rezultatima pretrage. Metaoznake su tekstualni isečci koji mogu da imaju ogroman efekat na SEO. Google prikazuje samo do 70 znakova naslovne oznake, što je sigurno prekratako da bi se dao opis koji će podstaći angažman objave. Umesto toga, pokušajte da vaš naslov bude što bogatiji ključnim rečima sa najvažnijim informacijama, kako bi saopštili najrelevantnije informacije pre nego što se tag iseče. Imajte na umu da bi vaš naslovni tag trebalo da deluje kao poziv na akciju, pa bi trebalo da izgleda što privlačnije korisnicima koji ga vide.
Još jedna važna stvar je alt-tekst ili alt-tag. Ovo je tekst koji se u rezultatima pretrage pojavljuje umesto slike koja se ne učitava ili se ne može videti. Njegova prvobitna i osnovna svrha je da opiše sliku slabovidim osobama koji koriste čitače ekrana na svojim telefonima ili računarima. Međutim, ovo je takođe korisno za SEO svrhe. Kako pretraživači još uvek ne mogu u potpunosti da protumače vizuelne informacije, alt tekst može im pomoći da shvate sadržaj slike. Ako vaš alt tekst sadrži jednu od ključnih reči, Google će to uzeti u obzir prilikom indeksiranja slike pored ostalog sadržaja na stranici. Alt tekst podešavate u opciji Advanced Settings i zatim odabirate Write Alt Text.
Iako ne postoje zvanične potvrde da društvene mreže, pa samim tim ni Instagram, direktno utiču na SEO, ipak mnoge indicije ukazuju da to i nije baš istina.
Više o odnosu društvenih mreža i optimizacije sajtova možete pročitati ovde.
Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer