Kao i prethodnih godina, Google objavljuje izveštaj sa najtraženijim pojmovima i trendovima u pretrazi. Liste…
Pažnja na društvenim mrežama je dosta skupa, imajući u vidu broj duštvenih mreža, njihovo medjusobno takmičenje, sve veću količinu sadržaja i sve više mogućnosti za prikazivanje tog sadržaja.
U zavisnosti od ciljne grupe, kao i od vrste proizvoda ili usluge, treba znati koja vrsta sadržaja je najbolja za korišćenje i kakav dizajn prilagoditi odgovarajućoj ciljnoj grupi, kako bi im se najlakše privukla pažnja.
Najčešće greške u dizajnu
U današnjem tekstu ćemo izneti nekoliko grešaka u dizajnu koje treba izbegavati, kako bi se ostvario najbolji mogući potencijal.

Mutne fotografije
Prilikom dizajna obratite pažnju na rezoluciju fotografija. Uvek je bolje pripremiti fotogafiju u velikoj rezoluciji i biti siguran da prilikom postavljanja na društvene mreže, smanjivanje rezolucije od strane odredjene društvene mreže neće uticati na izgled fotografije. Ovo je posebno važno za sve male biznise, ali i ostale koji preuzimaju fotografije sa interneta, ne obraćajući pažnju na kvalitet fotografije. Takva objavljena fotografija ostavlja utisak neozbiljnosti. Vaša ciljna grupa ne voli mutne fotografije. Zaboravite na fotografije družine iz srednje škole ili fakulteta i pratećeg opisa: “mutna ali draga”.
Fontovi teški za tumačenje
U cilju da ispadnete drugačiji od ostalih, koristeći neki specifičan font (obično script) napravite ozbiljan promašaj, pa se ne može protumačiti šta piše. Korisnici lete kroz feed, pa neko neće imati vremena da potroši još nekoliko sekundi kako bi protumačio šta piše.
Kako biste to izbegli koristite čitljive fontove. Postoje lepi fontovi ali čitljivi, što je jako bitno.

Odabir pogrešnih boja
Boje koje koristite na društvenim mrežama treba da opisuju vaš biznis. U redu je koristiti neku jarku boju kada baš želite nešto da istaknete u jednom postu, ali potrudite se da sebi postavite pitanje da li boje koje koristite prijaju očima. Da li se slaže kombinacija boja koju koristite i da li boje odgovaraju vašem biznisu ili brendu.

Prilagodjavanje formata vizuala
Pre objavljivanja postova morate znati koja je vaša ciljna grupa i gde se nalazi. Kako ona vidi vaše objave. Da li je više na telefonu ili za računarom. Trebalo bi da vizuali koje postavljate budu prilagodjeni i za mobilne telefone i za desktop uredjaje.
Preterivanje sa stock fotografijama
Stock fotografije koje odgovaraju vašem biznisu su uvek dobrodošle kada želite malo da prošarate materijal ali ne treba preterivati. Korisnici žele da vide vaš autentičan sadržaj, koji će najbolje opisivati i predstavljati vaš biznis.
Korišćenje svakog piksela na vizualu
Ne odvlačite pažnju od glavne poruke popunjavanjem svih uglova na fotografiji. Previše informacija (posebno teksta) na vizualu deluje odbojno i mali je procenat onih koji će pročitati sve. Grafički dizajneri razumeju da malo i minimalno na fotografiji nekad može doneti mnogo.

Nekorišćenje pomoćnih linija (grids)
Još jedna od grešaka je random pozicioniranje teksta na vizualu. Ne postavljajte tekst bez ikakvog reda, već koristite pomoćne linije. Obratite pažnju na razmake i prorede. Sveden tekst, sa korišćenjem malih i velikih slova (ako nešto želite da istaknete) je dosta lakši za čitanje.
Ako želite da poboljšate svoju prisutnost na društvenim mrežama, povećate engagement i iskoristite najviše od društvenih mreža, primenite ove savete. Možda deluju sitno i zanemarujuće, ali kao i u svemu ostalom – ako pokrijete što više detalja i povedete računa o svakoj sitnici, rezultat neće izostati.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer