Skip to content

Kada ste poslednji put pročitali ceo tekst na internetu? Šta vas je navelo da ostanete uz tekst i da mu posvetite svoje vreme? Šta vam je privuklo pažnju? Prilično smo sigurni da je to na prvom mestu bio privlačan naslov i dobar uvod u blog. Uvod iz koga ste već mogli da naslutite o čemu se radi u tekstu. Da naslutite, ali ne i da dobijete sve informacije. I uvod koji vam je zadržao pažnju. A zašto je to tako ?!

devojčica znatiželjno gleda sa naočarima koje je rukom podigla sa očiju

Prvi utisak je presudan 

Ako je uvod u blog slab, to će verovatno odvratiti čitaoca od daljeg čitanja – čak i ako je naslov bio veoma primamljiv i doveo je do klika. Možete da imate odličan post na blogu, ali ukoliko uvod ne “pokida”, ni ostatak sadržaja neće. Uvod u blog je jedan od najvažnijih odeljaka celog teksta. Bez zanimljivih i upečatljivih uvoda u blog, angažovanje će biti loše, bez obzira na to koliko je sama priča dobra ili koliko korisnih informacija tekst sadrži. Postoje brojni tekstovi i brojna pravila koja mogu da vam pomognu pri pisanju. Ipak, iz ličnog iskustva smatramo da je najvažnija vežba. Što više pišete, tim pre će vaš sadržaj biti bolji. A sve te savete vremenom ćete implementirati u svoju praksu. 

Uvod u blog je veoma važan, jer se obično prikazuje above fold (iznad preloma), pa čitaoci kada posete blog mogu da ga vide bez pomeranja nadole. Ukoliko ih upecate od samog starta, veća je verovatnoća da će ostati uz tekst do samog kraja. Sada je već opšte poznato da velika većina ljudi na internetu samo skenira sadržaj, preskaču sa odeljka na odeljak i preskaču većinu sadržaja ako ima nešto ne privuče pažnju. Stoga je važno da vas tekst sadrži i ključne fraze i reči koje zanimaju publiku koja pretražuje. Suština je pružiti edukativni sadržaj koji će odgovoriti na pitanje koje ih muči, pomoći im da nauče nešto novo ili pokazati kako to znanje mogu realno da primene. 

mladić sa dlanovima koji pokazuju fokus

Ova “brza” publika često se oslanja na uvode kako bi dobila pregled bloga. A ako ih ovaj deo ne zabavi, verovatno se neće ni potruditi da pročitaju tekst do kraja. Uvod u blogu će privoleti ove ljude da čitaju dalje. Drugim rečima, uvod u blog pomaže kod odluke da li je blog vredan čitanja ili ne. 

 

Dobar uvod u blog može biti SEO boost 

Osim navedenog, u slučaju kada ne dodate meta opis za svoj novi blog, pretraživači automatski biraju oko 300 znakova iz uvoda vašeg bloga. Pretraživači će iskoristiti ove male isečke uvoda na stranicama rezultata pretraživača (SERP) i uticati na odluku korisnika da li žele da otvore blog ili ne. Upravo iz tog razloga uvod može biti značajan i iz SEO perspektive, jer može da utiče na odluku publike o tome da li će posetiti neki sajt. Pored toga kvalitet uvoda može uticati i na bounce rate

crtež čoveka za velikim ekranom na kojem piše SEO

Bounce rate je izraz koji se koristi za procenat ljudi koji napusti vašu veb lokaciju odmah nakon što je posete, umesto da ostane neko vreme na sajtu i kreće se po njemu ili preduzima neku akciju. Ovo je jedan od važnih faktora koji utiče na optimizaciju veb sajta za pretraživača.

Kada imate loš ili dosadan uvod u blog, dajete dobar razlog posetiocima da napuste stranicu. Drugim rečima povećavate bounce rate. Na ovaj način, manje su šanse da vaš blog dobije dobar rezultat u rezultatima pretrage. Ali dobar uvod, zajedno sa drugim SEO taktikama na stranicama sajta može dosta značiti za vaš post na blogu iz perspektive SEO-a. 

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Od kada sarađujete sa kompanijom Digitizer?
Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.